کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۶۷
تاریخ خبر:

سرانجام زائران فوت‌شده در عربستان

سرانجام زائران فوت‌شده در عربستان

تا کنون ۹ نفر از زائران فوت‌شده در حج به ایران منتقل شده‌اند

ستاد عملیات مکه تعداد زائران و عوامل کاروان‌های ایرانی در عربستان را تا بامداد چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ بیش از ۴۴ هزار و ۳۶۰ نفر اعلام کرد. بنابر اعلام این ستاد، جمعیت زائران ایرانی در مدینه نیز با خروج روزانه حدود دو هزار زائر نفر از این شهر، بخ حدود یک هزار و ۷۹ نفر رسیده است. زائران ایرانی «مدینه بعد» پس اقامت پنج روزه در شهر مدینه و زیارت مسجدالنبی و ائمه بقیع به تهران منتقل می‌شوند.

 

براساس اطلاعیه این ستاد، تا بامداد چهارشنبه، ۱۴۵ پرواز از فرودگاه مدینه و ۳۳ پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایران انجام شده است. همچنین ۴۱ هزار و ۷۳۵ نفر از زائران و عوامل کاروان‌ها به ایران منتقل شده‌اند که ۷ هزار و ۳۸۶ نفر در قالب ۵۳ کاروان از فرودگاه جده از عربستان خارج شده‌اند. همچنین تعداد زائران حاضر در مکه تا نیمه شب گذشته (چهارشنبه ۱۳ تیرماه) ۳۴ هزار و ۲۹۰ نفر در قالب ۲۵۱ کاروان بود.

 

ستاد عملیات مکه زیر نظر سازمان حج و زیارت، همچنین تعداد زائران فوت‌شده در عربستان را ۲۵ نفر اعلام کرد و توضیح داد که پیکر ۹ نفر از جان‌باختگان تاکنون به ایران منتقل شده‌اند و ۱۲ پیکر هم دفن شده و زمینه انتقال دو پیکر دیگر به کشور نیز فراهم شده است.

 

پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از طریق دو فرودگاه مدینه و جده از یکم تیرماه آغاز شده و قرار است در اوایل ماه محرم پایان یابد.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۲۱۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر