کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۱۳
تاریخ خبر:

محدودیت‌های جدید برای .ورود بارِ حجاج به ایران

محدودیت‌های جدید برای .ورود بارِ حجاج به ایران

سازمان حج و زیارت از زائران خواست از انتقال برخی کالاها به ایران خودداری کنند

در دستورالعمل انتقال بار حجاج که از سوی شرکت هواپیمایی ایران و سازمان حج و زیارت منتشر شده از زائران خواسته شده است از انتقال برخی کالاها از عربستان به ایران خودداری کنند.

 

شرکت هواپیمایی ایران، انتقال اسکوتر، اسباب بازی‌های شارژی، بلندگوهای همراه، اقلام باتری دار و مشابه آن را به داخل هواپیما (حتی در قسمت بار) ممنوع اعلام و تاکید کرده است: این قبیل اقلام هنگام تحویل بار در فرودگاه باقی می‌ماند و ضرر و زیان آن به طور کامل متوجه شخص مسافر خواهد بود.

 

همچنین تذکر داده شده است از طناب کشیدن دور چمدان‌ها و قفل زدن به آنها جداً خودداری شود. بدیهی است در صورت انجام این کار، طناب‌ها و قفل‌ها هنگام تحویل بار، توسط کارکنان بومی باز می‌شود و مسئولیت آن به عهده مسافر خواهد بود.

 

تعدد چمدان‌ها و وزن زیاد بار مشمول جریمه اضافه بار می‌شود و جریمه نقدی مشتمل بر آن هنگام تحویل بار به صورت نقدی از زائر دریافت خواهد شد.

 

بارهای حجیم، سنگین و بدقواره و چمدان‌های پاره توسط مسئولین فرودگاهی تحویل گرفته نمی‌شود.

 

کیف‌های شطرنجی و پلاستیک‌های بزرگ در قالب بار پذیرفته نمی‌شود.

 

ویلچرها حتما در مکه تغلیف و تحویل بار شود. این کار در فرودگاه شامل هزینه‌ای حدود ۳۵ ریال سعودی خواهد داشت و زائر باید آن را پرداخت کند.

 

به زائران یادآوری شده است انتقال آب زمزم تحت هر شکل به قسمت بار و یا داخل چمدان ممنوع بوده و از انتقال آن به داخل هواپیما جلوگیری شود. یادآوری شده است هر زائر صرفاً در حد دو تا سه بطری کوچک آب زمزم می‌تواند در کیف دستی خود داشته باشند.

 

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت از حدود ۸۷ هزار و ۶۰۰ زائری که به حج رفته بودند که حدود ۶۰ درصد آنها از عربستان خارج شده‌اند و قرار است تا اوایل محرم باقی زائران نیز از این کشور خارج شوند.

 

منبع: ايسنا
کدخبر: ۵۶۲۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر