کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۶۹
تاریخ خبر:

ماجرای دلهره‌آور دندانپزشک و پلیس ایرانی

ماجرای دلهره‌آور دندانپزشک و پلیس ایرانی

روایتی از قتل بنیامین در آمریکا و بازداشت مصطفی به اتهام تعرض در کانادا

روزنامه هفت صبح| در دو روز گذشته اسم دو مرد ایرانی در رسانه‌های کانادایی و آمریکایی مطرح شده است؛ یکی در نقش متهم و دیگری به‌عنوان قربانی. یک مرد میانسال ایرانی ساکن کانادا به تعرض و حبس غیرقانونی یک زن متهم شده و از قضا خودش مامور پلیس تورنتو است. ماجرای دوم مربوط به قتل یک دندانپزشک جوان ایرانی است که در مطب پدرش در سن‌دیگو به‌دست یکی از مریض‌های سابقش به قتل رسیده است. در ادامه شرح هر کدام را می‌خوانید. 

 

یک: به گزارش روزنامه دیلی میل، یک دندانپزشک ایرانی و یهودی به نام بنیامین هارونی روز پنجشنبه دهم اسفندماه به ضرب گلوله به قتل رسید. بنیامین 28‌ساله که جراح دهان و دندان بوده، به همراه پدرش جک هارونی در یک مطب به اسم «لبخند پلاس» کار می‌کرده است؛ هرچند کادر جراحی این مطب تلاش کردند جان او را نجات دهند اما بنیامین به‌دلیل جراحات ناشی از چندین گلوله، جان خود را در پیاده‌روی روبه‌روی مطب دندانپزشکی از دست داد.

 

اما چه کسی عامل این قتل بوده است؟ متهم که لباسی سرتاپا مشکی به‌تن داشته، با نام محمد عبدالکریم 29‌ساله شناسایی شده است. او دو نفر دیگر را هم از جمله منشی و یک مرد 40ساله در این مطب مجروح کرده که هر دو تا به این لحظه وضعیت ثابتی دارند. پنج ساعت بعد از تیراندازی مرگبار، عبدالکریم حدودا 20مایل آن طرف‌تر از محل حادثه دستگیر می‌شود.

 

او در زمان دستگیری، یک تفنگ دستی پُر و چندین خشاب پر به همراه داشته است. یک روز بعد از حادثه پلیس اعلام می‌کند که متهم به قتل، دو هفته قبل از روز حادثه، تفنگی را که برای قتل استفاده کرده به‌صورت قانونی خریده بوده. با این حال انگیزه اصلی او هنوز مشخص نشده است. 

 

افسر این پرونده اعلام کرده است که کارکنان مطب عبدالکریم را از قبل می‌شناختند و در گذشته یکی از مراجعه کنندگان بنیامین بوده است. متهم به قتل همچنین یک ساعت قبل از تیراندازی یک ماشین پیک‌آپ اجاره کرده بود و با همان ماشین از صحنه جرم فرار کرده است. بعد از حادثه یکی از شاهدان با پلیس تماس می‌گیرد و می‌گوید که این ماشین در آدرس دیگری پارک شده و متهم در ساختمان رو‌به‌روی آن مخفی شده است. او در حال حاضر بدون قرار وثیقه در بازداشت پلیس است.   

 

باتوجه به اینکه عبدالکریم مسلمان و بنیامین یهودی ارتدوکس بوده، برخی گزارش‌ها انگیزه قتل را مربوط به مسائل دینی اعلام کرده‌اند، اما پلیس می‌گوید شواهدی که نشان دهد پشت این جنایت انگیزه دینی یا سیاسی بوده، وجود ندارد. همچنین کارآگاه پرونده، عبدالکریم را به‌عنوان یک بیمار سابق که از خدمات دندانپزشکی مطب «ناراضی» بوده توصیف کرده‌ است. بنیامین هارونی در یکی از دانشگاه‌های سن فرانسیسکو دندانپزشکی خوانده و در همان دانشگاه دکترای جراحی دندان خود را دریافت کرده بود. 

 

دو: طبق گزارش رسانه‌های کانادایی یک پلیس باسابقه ایرانی به نام مصطفی صفری به جرم تعرض و حبس زوری و غیرقانونی یک زن دستگیر شده است. طبق گزارش پلیس این مرد 52ساله در روز 26نوامبر سال گذشته با یک زن درگیر می‌شود و علاوه بر تعرض به او، این زن را به‌صورت غیر‌قانونی و با زور، محبوس می‌کند. این پلیس که یکی از پلیس‌های شناخته شده تورنتو به‌خصوص در بین جامعه ایرانی بوده، 17‌سال سابقه کار دارد.

 

صفری قرار است نهم آپریل در دادگاه انتاریو حضور پیدا کند. او در حال حاضر از انجام وظیفه تعلیق شده است اما حقوق دریافت می‌کند. طبق گزارش پلیس، این اتفاق در زمانی که صفری خارج از ساعت انجام وظیفه بوده، افتاده است. پلیس اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرده، اما برخی منابع غیررسمی اعلام کرده‌اند که روایت‌های دیگری از جمله خشونت فیزیکی، روانی و جنسی علیه صفری وجود دارد. 

 

صفری یکی از پلیس‌های فعال در فضای مجازی است و در بین جامعه ایرانی تورنتو شناخته شده است. او برای پلیس‌های فارسی‌زبان ورکشاپ جلوگیری از وقوع جرم برگزار می‌کند و حتی بعد از تعلیق او، برگزاری این ورکشاپ‌ها ادامه داشته است. مصطفی صفری همچنین پیش از این یکی از گویندگان و مجریان رادیو پلیس تورنتو بوده و به زبان انگلیسی و فارسی برنامه اجرا ‌کرده است. او در سال‌های گذشته در کانال یوتیوب «پلیس و جامعه فارسی زبان» فعال بوده و ویدئوهای آموزشی متعددی در برخورد با پلیس یا مجرمان منتشر کرده است. 

صف

 

کدخبر: ۵۵۴۴۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر