کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۹۷
تاریخ خبر:

تاثیر شوهر خوب...

تاثیر شوهر خوب...

‌درباره شادمانی بی‌دلیل، ‌خانم دولتشاهی، ‌تورچینی‌ها و عقب‌نشینی دریا

روزنامه هفت صبح| یک:  ‌در همین چند روز گذشته چندین چهره فوتبالی از شادمانی افراطی بعد از غلبه بر ژاپن به عنوان یکی از دلایل شکست مقابل قطر یاد کرده‌اند. از جمله علیرضا جهانبخش. همانگونه که آن شادمانی مبالغه‌آمیز مقابل ولز موجب شد تا تیم به لحاظ روحی، ‌ضعیف و بی‌انگیزه مقابل آمریکا ظاهر شود.

 

این شادمانی پیش از موعد و جشن گرفتن‌های بی‌دلیل آفت مدیران و مسئولان سیاسی کشور هم هست. شادمانی‌ها را بگذارید پس از رسیدن به موفقیت اصلی. قرار نیست آسمان برای این موفقیت‌های شیرین اما کوچک، ‌قوانین خود را تغییر دهد و مهمات برای رجزخوانی‌های کودکانه فراهم سازد.

 

یاد ولاسکوی بزرگ می‌افتم که همیشه با اخم شادی‌های متظاهرانه اعضای تیم والیبال برای یک امتیاز بی‌اهمیت را بدرقه می‌کرد. پس سر به زمین ساییدن‌ها و بالا انداختن سرمربی و اشک ریختن و این‌طور چیزها را بگذاریم برای آن پیروزی‌های بزرگ نهایی. 

 

دو:  یک تیتر در رسانه‌ها دیدم که ذهنم را مشغول کرده. تیتر این‌گونه است: ‌تاثیر شوهر خوب بر چهره سحر دولتشاهی. این تیتر یک پیوست معنایی عجیب با خود دارد که در ذهن خواننده این تیتر به شکل اتوماتیک به کار می‌افتد و مفهوم خود را منتقل می‌کند. 

 

سه:  ‌می‌دانم که این روزها رسانه‌های رسمی قرار گذاشته‌اند فقط خبرهای خوب را منتشر کنند اما این خبر عجیب بود:«اتفاقاتی که در کشور رخ داد و به‌ویژه جنگ غزه و مکمل آن اتفاقی که در کرمان رخ داد، سبب شد تا شرکت‌ها و آژانس‌هایی که تور چینی داشتند با کنسلی این تورها روبه‌رو شوند.

 

کنسل شدن و لغو تورهای ورودی از چین متاثر از متغیرهای بیرونی است که روی صنعت گردشگری تاثیر گذاشته است. متاسفانه باید بگویم که درحال حاضر تعداد آژانس‌هایی که تور چین برای عید بهاره داشته باشند، خیلی خیلی کم است. «نه تنها بازارهای اروپا و آمریکای لاتین و… را نداریم بلکه تورهای چین نیز حداقل تا دو ماه دیگر تورهایشان را کنسل کرده‌اند.

 

با وجود آنکه چند روز آینده سال نو چینی‌هاست و هر سال در این ایام تورهای متعددی از چین به ایران سفر می‌کردند اما امسال تورهای چینی سفرشان را کنسل کرده‌اند. روس‌ها نیز کنسل کرده‌اند و تقریبا می‌توان گفت تا عید گردشگر ورودی نداریم..... برای سال نو چینی، «چین ۲۵ تور داشت که همه کنسل شد. [آژانس] دیگری ۱۸ تور داشت که کامل کنسل شدند.» خیلی خبر بدی برای صنعت گردشگری کشور است و کاش وزارت گردشگری دقیق‌تر توضیح می‌داد که چه برنامه‌هایی برای حل این مشکل دارد. 

 

چهار:  نکته جالبی در مسئله عقب‌نشینی آب دریای خزر به لحاظ حقوقی پیش آمده که برایم جالب بود. یک مقام مسئول در نوشهر گفته یک میلیون و پانصد متر مربع از اراضی دریا در چند وقت گذشته خشک شده‌اند. در منطقه نوشهر و این اراضی متعلق به دولت هستند. یعنی بلافاصله برای زمین‌های خلق شده از عقب‌نشینی دریا سندهای دولتی صادر خواهد شد.

 

پنج: کاش می‌شد به حرف‌های آقای خسروپناه هم به شکل مفید و کامل اشاره می‌کردم که از فقدان فضای معنوی در کشور شکایت کرده بودند. به عنوان یک روشنفکر و یک منتقد و یک فعال سیاسی حرف‌های قشنگی بود اما وقتی یادمان می‌آید ایشان خودشان دبیر شورای‌عالی فرهنگی کشور هستند  نظرمان عوض می‌شود. 

 

کدخبر: ۵۵۳۷۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر