کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۷۶
تاریخ خبر:

برگردید، به شما نیاز داریم

برگردید، به شما نیاز داریم

نمایش چند بازیکن مهم تیم ملی در بازی اول خیلی امیدوار‌کننده نبود.

روزنامه هفت صبح| اگرچه از نمایش خوب سامان قدوس مقابل فلسطین ذوق‌زده شده‌ایم اما در همین بازی، بودند بازیکنانی که انتظارات را برآورده نکردند. بازیکنانی که اتفاقا در مراحل حساس‌تر و بازی‌های دشوارتر، روی درخشش آنها حساب باز کرده‌ایم. 

 

مهدی طارمی 
عادت نداریم به اینکه تیم ملی در یک بازی گل‌های زیادی بزند و نام مهدی طارمی در میان گلزنان نباشد‌ اما این اتفاق بعد از بازی دوستانه مقابل اندونزی، در برابر فلسطین هم رخ داد. البته مشخص بود که فلسطینی‌ها برای مهار او برنامه داشتند اما همین که تیمی مثل فلسطین بتواند مانع گلزنی طارمی شود، کمی نگران‌کننده است.

 

اگرچه طارمی در بازی بدون توپ موفق بود و اگر یک‌صدم ثانیه زودتر از آزمون به توپ می‌رسید، می‎‌توانست زننده گل چهارم هم باشد اما گل نزدن او برای دومین بازی متوالی در تیم ملی، آن هم مقابل تیم‌هایی ضعیف، می‌تواند روی روحیه شخص او هم تاثیر منفی بگذارد. تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌ها، به یک طارمی آماده نیاز دارد. کاملا مشخص است که طارمی از فرم ایده‌آلش دور است و ما هم چاره‌ای نداریم جز اینکه امیدوار باشیم او در طول تورنمنت به فرم خوبش برگردد. 

 

سعید عزت‌الهی 
حتی اگر آن اشتباه در دفع توپ و پاس گل ناخواسته به مهاجم فلسطین هم نبود، باز هم مشخص بود که عزت‌الهی آماده نیست و تمرکز کافی را ندارد. او در دقایق ابتدایی بازی مصدوم شد و شاید هم همین مصدومیت باعث شد تا او در ادامه نتواند وظایف خود را در فاز دفاعی انجام دهد.

 

تعداد زیاد حملات خطرناک فلسطین و تعداد زیاد توپ‌هایی که به پشت خط هافبک ما رسید نشان می‌دهد عزت‌الهی در بازی با فلسطین جاگیری‌های خوبی نداشته و خط هافبک حریف به راحتی و بارها از سد او عبور کرده‌اند.

 

این احتمال هم وجود دارد که او هنوز با سامان قدوس به هماهنگی صددرصد نرسیده است. امیدواریم این نمایش فقط و فقط به دلیل همان مصدومیت دقایق ابتدایی بازی باشد و عزت‌الهی از بازی بعد همان بازیکنی باشد که در خط هافبک یک‌تنه مقابل بازیکنان حریف ایستادگی می‌کند و در حملات هم حضوری تاثیرگذار دارد. 

 

علیرضا جهانبخش 
او پاس گل خوبی را برای مهدی قایدی فراهم کرد که نشان از دید بالای او و عدم علاقه‌اش به بازی فردی و نمایشی داشت. اما واقعیت این است که از بازیکنی که 3 جام‌جهانی و دو جام ملت‌ها را پشت سر گذاشته و از وقتی نامش را شنیده‌ایم، در فوتبال اروپا حضور دارد، انتظار بیش از اینهاست.

 

جهانبخش در همان نیمه اول چند پاس اشتباه و عجولانه هم داشت که منجر به از دست رفتن موقعیت‌های گل خوبی به خصوص برای مهدی طارمی شد. در نیمه دوم هم یک فرصت ایده‌‎آل گلزنی را در ریباند با ضربه‌ای ضعیف از دست داد.

 

با این تجربه، او باید برای‌‌ بازی برابر تیمی مثل فلسطین خیلی بهتر و بدون اشتباه‌تر ظاهر شود. او برای هر مربی دیگری در این پست گزینه اول است و باید ثابت کند که با اختلاف بالا، از دیگر گزینه‌ها انتخاب بهتری است. برای بازی‌های بعدی، جهانبخش هم باید کم‌اشتباه‌تر ظاهر شود. 

 

محمد محبی 
وقتی در دوران مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد و درخشید، به نظر می‌‎رسید به زودی به یک مهره بدون جانشین در ترکیب تیم ملی تبدیل خواهد شد اما با رفتن اسکوچیچ، محبی هم دیگر نتوانست در تیم ملی خوب ظاهر شود. در دوران اسکوچیچ تقریبا به‌طور کامل فراموش شد و کی‌روش هم با وجود دعوت به یکی دو اردو، او را به جام‌جهانی نبرد.

 

اما قلعه‌نویی به او اعتقاد دارد و تقریبا در همه بازی‌ها به او میدان می‌دهد. با این حال او علیرغم تمام تلاش و دوندگی زیادش، هنوز نتوانسته به روزهای خوبش برگردد. حرکاتش گاهی بیش از حد خودخواهانه است و در نهایت هم منجر به اتفاق ویژه‌ای نمی‌شود. این داستانی بود که در بازی مقابل فلسطین هم تکرار شد. محبی یک نیمه تمام بازی کرد اما هیچ حرکت مثبتی از او ندیدیم. به نظر می‌رسد او بیشتر از هر چیزی باید روی روحیه و اعتماد به نفس خود کار کند.

 

ترابی کجایی؟ 
 نام او البته مقابل فلسطین حتی در فهرست بازی هم نبود و بازی را از روی سکوها و در کنار جوانانی مثل آریا یوسفی و سامان فلاح دید. نکته عجیب اینکه او در این فصل بهترین بازیکن پرسپولیس بوده و به ویژه در هفته‌‎های اخیر خوب ظاهر شده و اصلا به همین دلیل بوده که نامش در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفته است.

 

اما ستاره تیم پرسپولیس و یحیی، حتی در فهرست 18 نفره تیم ملی برای بازی نسبتا آسانی مثل فلسطین هم جایی ندارد! البته بدشانس هم هست که در پست او قایدی آماده، محبی پرتلاش و علی قلی‌زاده محبوب هم حضور دارند و همین باعث می‌شود کار او برای حضور در ترکیب اصلی سخت باشد. با این حال به نظر می‌رسد او برای رهایی از این وضعیت، باید در تمرینات تلاش خود را بیشتر کند وگرنه احتمالا در بازی‌های بعدی که قطعا سخت‌تر هم هستند، باز هم سکونشین خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۵۲۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر