کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۰۴۹
تاریخ خبر:

‌هفته نهم؛ بازی‌های معمولی و نیمکت‌های مضطرب

روزنامه هفت صبح | امروز و فردا بازی‌های هفته نهم لیگ برتر برگزار خواهد شد. نمی‌توان هیچ کدام از بازی‌ها را گل سرسبد بازی‌های این هفته معرفی کرد اما شرایط به شکلی است که ممکن است بعد از بازی‌های این هفته منتظر تغییراتی روی نیمکت بعضی از تیم‌ها باشیم.

پیکان-استقلال؛ فرهاد فقط برد می‌خواهد
بعد از پنج مساوی پیاپی و از دست دادن امتیاز مهم، طاقت فرهاد مجیدی و هواداران استقلال طاق شده است. آنها دیگر تحمل از دست دادن امتیازات دیگری را ندارند. مساوی در این بازی یعنی ششمین تساوی متوالی و باخت هم که اصلا حرفش را نزنید! استقلال در چنین شرایطی باید به مصاف تیم چغر و بدبدن پیکان برود.

تیمی که خودش هم چهار هفته است رنگ برد را ندیده ‌ و همین باعث سخت‌تر شدن بازی برای استقلال خواهد شد. با وجود اختلاف دو امتیازی در جدول، دو تیم همسایه هستند و اگر پیکان بتواند استقلال را ببرد، هم از این تیم در جدول بالاتر قرار خواهد گرفت و هم حاشیه امن فرهاد مجیدی را از بین خواهد برد. استقلال اما در صورت پیروزی حتی شانس صدرنشینی در جدول را هم دارد، به شرطی که سه تیم بالای جدول این هفته ببازند و پرسپولیس و مس هم برنده از زمین خارج نشوند! به همین راحتی!

سپاهان-صنعت‌نفت؛ منصوریان بدموقعی به تور محرم خورد
زردپوشان اصفهانی بعد از دو پیروزی متوالی، در سیرجان شوکه شدند و شکستی پرگل را مقابل گل‌گهر تجربه کردند که باعث شد صدر جدول را به این تیم واگذار کنند. به همین دلیل، تقابل صنعت‌نفت با سپاهان در بدترین زمان ممکن برای علیرضا منصوریان انجام خواهد شد.

دلیل این قضیه چیزی جز انگیزه سپاهان برای جبران شکست سنگین هفته قبلش به گل‌گهر نیست و محرم نویدکیا که هفته گذشته سنگین‌ترین باختش با سپاهان را تجربه کرد، به دنبال سه امتیاز بازی با صنعت‌نفت است تا در صورت امکان، دوباره به صدر جدول برگردد و نشان دهد که آن باخت، فقط یک حادثه بوده است. صنعت نفت هم که از چهار بازی آخرش فقط ۳ امتیاز گرفته (یک باخت و ۳ مساوی) به دنبال گرفتن امتیاز از این بازی است تا دست خالی، از ورزشگاه نقش ‌جهان خارج نشود.

پرسپولیس-هوادار؛ عنایتی کار یحیی را سخت می‌کند؟
این دومین باری است که رضا عنایتی در مقام سرمربی روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهد گرفت. او یک بار در لیگ هفدهم و به عنوان سرمربی سیاه‌جامگان با پرسپولیس بازی کرد که تیمش با گل دقیقه ۹۰ وحید امیری از شاگردان برانکو شکست خورد و او حالا دومین بار باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. هوادار اگر‌چه به لحاظ سبک بازی توانسته نظر منتقدان را جلب کند اما در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده و عنایتی امیدوار است جلوی پرسپولیس دست به کار بزرگی بزند و بتواند شاگردان یحیی گل‌محمدی را متوقف کند.

به جز رضا عنایتی، سرمربی هوادار که سابقه گلزنی در دربی را دارد، محمد قاضی، داریوش شجاعیان و روح‌الله باقری سایر استقلالی‌های هوادار هستند که از این جمع، فقط باقری به بازی با پرسپولیس می‌رسد و دو نفر دیگر به دلیل مصدومیت، این دیدار را از دست دادند. پرسپولیس که از تساوی در دربی راضی به نظر می‌رسد، فقط و فقط برای پیروزی مقابل هوادار بازی می‌کند و هر نتیجه‌ای جز این، نارضایتی هوادار را به دنبال خواهد داشت، البته هوادارِ پرسپولیس!

نفت مسجدسلیمان-ذوب‌آهن؛ بحران علیه نوسان
تقابل دو تیم بحران‌زده! وضعیت نفت که تقریبا مشخص است. این تیم احتمالا تا پایان فصل در گیر و دار فرار از سقوط خواهد بود‌ اما ماجرای ذوب‌آهن کمی متفاوت است. این تیم نوسانات عجیبی در نتیجه‌گیری دارد. یک هفته سپاهان را شکست می‌دهد و یک هفته در خانه با سه گل مغلوب مس رفسنجان می‌شود.

مهدی تارتار هنوز با تیمش به ثبات نرسیده و برای خروج از این وضعیت، بهترین فرصت بازی با تیمی بی‌بضاعت مثل نفت مسجدسلیمان است. پیروزی مقابل نفت، ذوب‌آهن را تا میانه‌های جدول بالا خواهد کشید اما اگر نتیجه‌ای غیرمنتظره به دست بیاید، بحران گریبان تارتار و تیمش را خواهد گرفت.

پدیده مشهد-گل‌گهر سیرجان؛ همه چی آرومه!
برای تیم قلعه‌نویی اوضاع به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود. تیم او هفته گذشته سپاهان را قاطعانه و البته با کمی چاشنی سود بردن از داوری شکست داد و صدرنشین شد و حالا باید به مصاف قعرنشین بلامنازع و بحران‌زده جدول یعنی پدیده مشهد برود. می‌توان از همین حالا سه امتیاز این بازی را هم به حساب شاگردان قلعه‌نویی واریز کرد و آنها را در هفته‌های آینده هم در صدر جدول دید، مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد و پدیده بتواند از گل‌گهر امتیاز بگیرد که البته احتمال رخ دادن این اتفاق خیلی کم است.

مس رفسنجان-تراکتور؛ مصاف آماده‌ها و غافلگیرشده‌ها
آماده‌ترین تیم این روزهای لیگ برتر، جمعه میزبان تراکتور خواهد بود. شاگردان محمد ربیعی سه بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در بهترین شرایط ممکن به سر می‌برند. تراکتور اما هفته گذشته اولین باختتش را با سولدو تجربه کرد و شوکه از این باخت، به مصاف مس خواهد رفت. اگر همه چیز عادی پیش برود، باید مس را پیروز این بازی بدانیم، مگر اینکه تراکتور به خودش بیاید یا شاگردان ربیعی، مغرور از پیروزی‌های اخیر خود، به مصاف تراکتور بروند و تاوان این غرور را با تساوی یا باخت خانگی پس بدهند.

آلومینوم اراک-فجرسپاسی؛ غیر قابل پیش‌بینی
تیم شگفتی‌ساز آلومینیوم با هدایت رسول خطیبی، دقیقا همان مسیر نیم‌فصل اول لیگ بیستم را طی می‌کند. آنها فصل گذشته هم یک نیم‌فصل عالی را پشت سر گذاشتند اما با رفتن خطیبی به تراکتور افت کردند. اگر امسال این اتفاق نیفتد، آلومینیوم می‌تواند با خطیبی یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم باشد. البته فجر را نباید دست کم گرفت. این تیم اگرچه به ثبات نرسیده اما همان ویژگی‌های تاریخی خود، یعنی جوانی و دوندگی را حفظ کرده و با تکیه بر همین فاکتورها می‌تواند هر تیمی را غافلگیر کند.

فولاد-نساجی؛ نکونام علیه خاطرات خوب
آخرین بازی هفته نهم در اهواز برگزار می‌شود. جایی که جواد نکونام با فولاد، میزبان تیمی خواهد بود که خودش آن را به لیگ برتر آورد. فولاد با آمدن نکونام شرایط بهتری پیدا کرده و توانسته به نیمه بالای جدول برسد اما نساجی پرنوسان ظاهر شده است. شاگردان ساکت الهامی خوش‌شانس بودند که هفته گذشته میزبان تیم قعرجدولی پدیده بودند و توانستند سه امتیاز از این تیم بگیرند. اما بازی با فولاد آن هم در اهواز اصلا آسان نیست و اگر قرار به ادامه نوسان باشد، نساجی حالاحالاها رنگ نیمه بالای جدول را نخواهد دید.

کدخبر: ۴۳۰۰۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر