کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۷۸۴
تاریخ خبر:

‌نیروهای نظامی سکاندار مبارزه با کرونا

روزنامه هفت صبح | بالاخره بعد از‌گذشت‌ ۲۴ روز‌از ورود رسمی‌کرونا‌، بسیج ملی برای مبارزه با این ویروس شکل‌ گرفت. ‌نیروهای نظامی سکاندار مبارزه با کرونا شدند.

* یک: درحالیکه رئیس‌جمهور مثل سیل ابتدای سال از نقش‌آفرینی فعال‌تر در مقابله با کرونا دور ماند و یا حداقل در بازتاب این نقش‌آفرینی کوتاهی کرد و نقش اول را به وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌هایش سپرده بود،‌ با حکم رهبر انقلاب، سردار باقری به‌عنوان فرمانده نیروهای مسلح، سکان مبارزه با کرونا را در دست گرفت و اعلام کرد که خلوت‌سازی شهرها از امروز آغاز خواهد شد.

این خلوت‌سازی و مکانیسم آن و نسبتش با قرنطینه هنوز مشخص نشده ‌اما با توجه به قدم‌گذاشتن در هفته پایانی سال و افزایش ترددها در مراکز تجاری و اداری، ‌باید دید سطح کنترل حضور مردم چگونه خواهد بود و آیا با تعطیلی مراکز تجاری مثل بازارهای بزرگ شهرهای پرجمعیت روبه‌رو خواهیم بود و شیوه کنترل سخت مثل چین و حالا ایتالیا به کار بسته خواهد شد؟ ‌منتظر می‌مانیم. ‌

* دو: اروپا و آمریکایی‌ها که با تبختر خبرهای کرونایی درباره چین و ایران را مخابره می‌کردند با اولین نشانه‌های کرونا خونسردی‌شان را به‌کل از دست داده‌اند و تکاپوی شدیدی را نشان داده‌اند .

* سه: تعداد متوفیان کرونا با یک رشد قابل پیش‌بینی درحال حرکت است. بعد از اینکه هفته پیش چندروز در اعداد ۱۰ و ۱۱ و ۱۴ حرکت کرد، ‌به تدریج به سمت ۲۳، ۳۴ و ۴۳کشته در روز رفتیم و سپس ۵۵، ۷۳ و در روز جمعه ۸۵نفر در یک‌روز بر اثر کرونا کشته شدند. به‌نظر می‌رسد در همین یکی‌دو روز آینده از مرز ۱۰۰نفر در روز(طبق آمار رسمی) عبور کنیم. که بیشترین تلفات به تهران مربوط است و در مرحله بعد مازندران، قم، ‌اصفهان، خراسان رضوی، گیلان و فارس.

* چهار: و البته یک خبر عجیب که قربانیان الکل تقلبی در استان‌های مختلف از مرز ۱۰۰نفر عبور کردند! آیا واقعا آنها قربانی توهم مبارزه با کرونا با استفاده از خوردن الکل شده‌اند؟‌ واقعا باور کنیم؟‌

کدخبر: ۳۱۴۷۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر