کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۴۸۹
تاریخ خبر:

‌نگرانی ‌بایدن از جلب نظر آرای خاموش

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف ۸ درصدی از دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی این کشور در نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که در میان افرادی که تا‌کنون برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، پیش افتاده است. براساس نتایج این نظرسنجی ۴۶ درصد از افرادی که تاکنون برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند در روز سوم نوامبر سال جاری به بایدن رای خواهند داد. همچنین ۳۸ درصد از همین افراد نیز به دونالد ترامپ رای خواهند داد.

۱۶ درصد باقی‌مانده اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند ولی تصمیم نهایی آنها به این صورت است که در روز انتخابات یا رای نخواهند داد یا در صورت شرکت در انتخابات به نامزد حزب سوم رای خواهند داد. این اتفاق یکی از نگرانی‌های بایدن و کمپین انتخاباتی او را مرتفع می‌سازد چرا که همواره آنها نگران جلب نظر آرای خاموش به سمت ترامپ بوده‌اند اما با اتکا به نتایج این نظرسنجی در می‌یابیم که این انتخابات حداقل از این منظر نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ متفاوت است و آرای خاموش نمی‌توانند در روز انتخابات و پای صندوق‌های رای نتیجه را به نفع نامزد دیگر برگردانند.

البته هم کمپین بایدن و هم کمپین ترامپ روی تحریک این گروه سوم تمرکز کرده‌اند تا بتوانند با ترفندهایی نظر آنها را به سوی خود جلب کنند اما اینکه تا چه حد این ترفندها توانایی تغییر نظر این افراد را دارد مجهول و غیرقابل پیش‌بینی است.همین نظرسنجی در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد رای‌دهندگان خاموش در تابستان آن سال به طور مساوی بین رای دادن به ترامپ و کلینتون مردد بودند و در فاصله پاییز تا تابستان ترامپ توانست نظر اکثریت آرای مردد و خاموش را به سمت خود جلب کند و نتیجه انتخابات را برخلاف تمامی نظرسنجی‌ها رقم بزند و پیروز میدان شود.

۶۱ درصد رای‌دهندگان خاموش در پاسخ به این سوال که در صورت اجبار به انتخاب بین بایدن و ترامپ به کدام یک رای خواهند داد، گفته‌اند که به بایدن رای می‌دهند و ۳۹ درصد گفته‌اند به ترامپ رای می‌دهند. این دسته دلیل اقبال‌شان به بایدن را نفرت از ترامپ به دلیل کم‌کاری و اهمال در مدیریت بحران کرونا که تا کنون بیش از ۱۴۵ هزار کشته بر جا گذاشته است اعلام کردند و در ادامه تصریح کرده‌اند که نگرانند با انتخاب مجدد ترامپ این آمار به بیش از یک میلیون کشته برسد.

به نظر می‌رسد میراث بحران کرونا آنچنان برای مردم آمریکا ثقیل و سنگین بوده است که نه تنها تاب و توان آنها را برای ادامه این شرایط بریده است بلکه به حدی آنها را از ترامپ متنفر کرده که به هیچ وجه راضی به ریاست جمهوری دوباره او نیستند و باید اذعان داشت که ترامپ رقابت را به کرونا باخت نه جو بایدن.

کدخبر: ۳۴۱۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر