کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۱۳۱
تاریخ خبر:

‌ناصر محمدخانی تهدید به شکایت کرد

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | اکران «یادم تو را فراموش» که یادآور زندگی ناصر محمدخانی است با اعتراض او مواجه شده. بازیکن
محبوب سال‌های دور پرسپولیس و تیم ملی در گفت‌وگو با هفت صبح از ثبت شکایت و تلاش برای جلوگیری از ادامه اکران فیلم خبر می‌دهد. اغراق نیست اگر بگوییم بیشتر عمر ناصر محمدخانی با مطبوعات گره خورده. تصویر مهاجم محبوب دهه۶۰ و ۷۰ پرسپولیس و تیم ملی سال‌ها روی جلد روزنامه‌ها بود.

بعد از آن داستان زندگی خصوصی‌اش پیش آمد و ارتباطش با شهلا جاهد. هشت سال خبر و گمانه درباره شهلا که به اتهام قتل لاله همسر اول ناصر در زندان بود و در نهایت اعدام شد باز هم نام محمدخانی را جزو خبرهای داغ رسانه‌ها قرار داد. دهه ۸۰ تمام شد اما نام ناصر از صفحه یک روزنامه‌ها دور نشد.این‌بار به خاطر ساخت دو فیلم سینمایی: خشم و هیاهو و یادم تو را فراموش.

*** زندگی خصوصی روی پرده
«یادم تو را فراموش» نام فیلمی است که علی عطشانی آن را سال ۹۴ ساخت و در بخش خارج از مسابقه جشنواره سی و پنجم اکران شد. فیلم داستان دامون(حسین یاری ) است که یک ‌لحظه وسوسه می‌شود و در دام تیارا (میترا حجار) می افتد و در نهایت ترانه (ماه‌چهره خلیلی) قربانی این بازی است. این روابط یادآور زندگی ناصر است؛‌همانطور که «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی چنین مشابهتی را به ذهن می‌آورد.

*** اعتراض و ممانعت از اکران
این مشابهت اعتراض ناصر محمدخانی را به دنبال داشت. به همین خاطر بود که مرداد امسال خبر آمد که او نامه‌ای به حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و محسن امیر یوسفی، رئیس شورای صنفی نمایش نوشت و خواستار توقیف و جلوگیری از نمایش «یادم تو را فراموش» شده:«اینجانب ناصر محمدخانی از فیلم «یادم تو را فراموش» کار علی عطشانی شکایت دارم و ازآنجاکه این فیلم اشارات مستقیمی به شخصیت و حوادث تراژیک زندگی من دارد و اجحاف بسیاری در شخصیت من روا داشته و در شرف اکران است، خواهشمندم با دستورات لازمه جلوی اکران این فیلم را بگیرید.» فیلم در آن برهه روی پرده نرفت اما عطشانی صحبت‌های محمدخانی را بی‌پاسخ نگذاشت و مدعی شد «یادم تو را فراموش» اشاره‌ای به زندگی ناصر ندارد.

*** اکران و اعتراض ناصر
از هفته گذشته «یادم تو را فراموش» اکران عمومی شد. دیروز با ناصر محمدخانی تماس گرفتیم و با او گپی کوتاه زدیم. پرسش اول مان این بود که آیا از موضع قبلی کوتاه آمده‌اید؟ پاسخ محمدخانی منفی است و این بار از شکایت خبر می‌دهد:« وکیل‌مان دنبال شکایت از طریق دادسرای فرهنگ و رسانه هستند و این مسئله را پیگیری می‌کنند.» آیا شکایت اثرگذار است و اکران «یادم تو را فراموش» متوقف خواهد شد؟ محمدخانی در زمان اکران «خشم و هیاهو» هم گفته بود قصد شکایت دارد. مدتی بعد اما در یک مصاحبه اینطور گفت:« فیلم «خشم و ‌هیاهو» را دیدم.‌ چی باید بگویم. قصه که مشخص است درباره چه کسی است…»

*** این قصه حقیقت ندارد
از ناصر محمدخانی پرسیدیم آیا «یادم تو را فراموش» را دیده‌اید. می‌گوید :« بخش‌هایی را دیده‌ام ولی کل داستان را دوستان برایم تعریف کردند و گفتند از زندگی شما ساخته است.» سوال بعدی‌مان درباره دلیل اعتراض اوست:«چون فیلم بر اساس حقیقت نیست برای همین اعتراض کردم.» عطشانی در مصاحبه‌ای گفته بود با محمدخانی دیدار می‌کند که این اتفاق رخ نداد. محمدخانی می‌گوید شاید تماس گرفته شده و گوشی‌ام در دسترس نبوده.

*** واکنش کارگردان
مردادماه که نامه ناصر محمدخانی رسانه‌ای شد علی عطشانی اینطور واکنش نشان داد که فیلم‌ «یادم تو را فراموش» اصلا ربطی به زندگی ناصر محمدخانی ندارد. ایشان دارای فرزند هستند و در حالی که شخصیت فیلم ما بچه ندارد. نوع آشنایی شخصیت فیلم ما با طرف مقابل با آنچه در زندگی ناصر محمدخانی و شهلا جاهد بوده هم متفاوت است.

اگر هرکس فیلم ورزشکاری را ساخت و موضوعاتی مثل زندگی ناصر محمدخانی در آن وجود داشت نباید به او ربط داد. به نظرم این فیلم هیچ ربطی به ناصر محمدخانی ندارد.» آیا این توضیحات دلیل قانع‌کننده‌ای برای محمدخانی برای انصراف از شکایت است؟ لابد نبوده که شکایت را پیگیری کرده است.

*** این قصه شکست خورده
هر چقدر داستان ناصر و شهلا در مطبوعات داغ بود و مشتری داشت،‌دو فیلم «خشم و هیاهو» و «یادم تو را فراموش» در اکران موفق نبوده‌اند. فیلم عطشانی شروعی ضعیف داشته و باید منتظر روزهای آینده بماند. فیلم هومن سیدی نوروز ۹۵ روی پرده رفت و به‌رغم داشتن نوید محمدزاده و طناز طباطبایی در گیشه شکست خورد و فقط یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان فروخت. دلیل این اتفاق چیست؟!

کدخبر: ۳۱۰۱۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر