کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۱۶۹
تاریخ خبر:

‌مرگ ‌پسر نوجوان‌ براثر سقوط تیرک دروازه

روزنامه هفت صبح | روز گذشته فیلمی از پدرِ پسری ۱۱ساله در فضای مجازی منتشر شد که برای مرگ فرزندش ضجه می‌زد. از قضا این فیلم توسط یکی از روزنامه‌نگاران که از آشنایان این فرد است در فضای مجازی منتشر شد. ماجرایی به غایت تلخ از افتادن دروازه فوتبال ۳۰۰ کیلویی روی سر سینا پسر۱۱ ساله در مشکین‌دشت کرج که موجب مرگ او شد و هنوز پیگیری‌ای در مورد این ماجرا صورت نگرفته و تنها درهای زمین فوتبال بسته شده است.

ماجرای فرود آمدن تیرک مستهلک
غروب یکشنبه ۳۰ خردادماه سینا ۱۱ ساله که به تازگی کلاس پنجمش را تمام کرده بود به همراه خانواده‌ خود و خاله‌اش به پارک مطهری واقع در مشکین‌دشت کرج می‌روند. پسر نوجوان به همراه پسرخاله‌اش برای بازی به زمین فوتبال قدیمی که در بوستان بود رفته بودند اما بر اثر سقوط تیرک آهنی دروازه فوتبال روی سرش جانش را ازدست می‌دهد.

طبق گفته‌های شاهدین، داخل پارک زمین فوتبالی با قدمت ۱۵سال وجود دارد که به علت مستهلک شدن دیگر برای بازی تیم‌های فوتبال اجاره داده نمی‌شد و بچه‌ها معمولاً در آنجا بازی می‌کردند. روز حادثه، پدر خانواده در حال درست کردن غذا بوده که پسرخاله سینا به سمتش می‌آید و از افتادن تیرک دروازه روی سر پسر۱۱ ساله خبر می‌دهد. پدر سینا درباره این حادثه می‌گوید:« این زمین بازی دو دروازه فوتبال داشت یکی ازآنها را قبلاً سرقت کرده بودند اما دیگری مستهلک بود و به‌درستی هم روی زمین محکم نصب نشده بود و با هر لرزشی امکان افتادن آن وجود داشت. وقتی به محل رسیدم دیدم دروازه ۳۰۰ کیلویی روی سر پسرم افتاده.

من پسرم را با دستان خودم بیرون کشیدم و به بیمارستان بردم اما خیلی دیر شده بود و پسرم مقابل چشمانم جان باخت.» طبق گفته افراد محلی این دروازه با کمک سنگ روی زمین بود اما از استحکام لازم برخوردار نبوده است. به گفته اهالی محل و شاهدان واقعه؛ تیرک دروازه به علت نا ایمن بودن تا الان جان یک نفر را گرفته و دو مصدوم بر جای گذاشته است.

مرگ مغزی
روز حادثه پدر به تنهایی، پسرش را از زیر تیرک بیرون کشیده و به بیمارستان انتقال داده است اما تلاش پزشکان بی‌فایده بوده و پسر۱۱ساله دچار مرگ مغزی می‌شود. انگار تنها اقدامی که فعلا انجام شده فقط بستن درهای این زمین فوتبال قدیمی است و پدر سینا می‌گوید پسر من از دست رفت اما ما پیگیر این ماجرا هستیم تا مقصران مرگ پسرم شناسایی و مجازات شوند.اما این حادثه اولین باری نیست که رخ می‌دهد و نوجوانی عاشق فوتبال جانش را از دست می‌دهد.

۱۱ اردیبهشت سال ۹۴ نیز سقوط تیردروازه در یکی از زمین‌های بازی شهری در محله جیحون تهران پسربچه ۱۲ ساله را به کام مرگ کشاند. فراز پسر ۱۲ ساله، شب حادثه همراه دوستانش در زمین فوتبال در نزدیکی خانه‌شان در انتهای خیابان مالک اشتر در حال بازی فوتبال بوده است که ناگهان تیر دروازه روی سر فراز سقوط می‌کند. بررسی‌های بعدی نشان داد تیر دروازه که آهن سنگین توخالی بوده و با بتن غیر استاندارد پرشده بود به زمین اتصال نداشته و معلق بوده به طوری که با کوچک‌ترین ضربه امکان سقوط آن وجود داشته است.

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت، پزشکی قانونی علت فوت را وارد شدن ضربه سخت به جمجمه و ضربه وسیع مغزی اعلام کرد.پیش از مرگ فراز نیز دو پسربچه دیگر از این افتادن تیرک دروازه آسیب دیده بودند یکی پایش شکسته بود و در پایش پلاتین گذاشتند و دیگری نیز فک و دندانش شکسته بود. در آن سال پدر فراز نیز اقدام به شکایت کرد.

کدخبر: ۳۹۹۱۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر