کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۵۸۵
تاریخ خبر:

‌قیمت محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | راهنمای خرید مایع دستشویی، ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش که می‌توانند تا حد زیادی جلوی انتقال ویروس را بگیرند. ‌ اگر مایع دستشویی، ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش یکبارمصرف در فروشگاه‌ها یا داروخانه‌های بزرگ پیدا نکردید، ناامید نشوید. در چنین مواقعی که با بالارفتن تقاضای خرید، موجودی مراکز بزرگ تمام می‌شود، می‌توان روی داروخانه‌های کوچک حساب باز کرد.

‌قیمت محصولات بهداشتی مقابله با کرونا

شاید باور نکنید، اما ممکن است این‌روزها ژل ضدعفونی‌کننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ناموجود باشد، اما داروخانه محلتان بدون هیچ مشکلی آن را عرضه کند. در این گزارش قیمت انواع محصولات بهداشتی که ممکن است این‌روزها لازم داشته باشید را آورده‌ایم. از آنجا که ویروس کرونا عموما از طریق تماس دست‌ها منتقل می‌شود، اگر از دست‌هایتان مراقبت کنید، آنها را دائم بشویید و در اماکن عمومی ‌از دستکش استفاده کنید، تا حد زیادی می‌توانید از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کنید.

پزشکان می‌گویند استفاده از ماسک تاثیر چندانی ندارد. به طوری که دستمال‌کاغذی که نیم‌ساعت از آن استفاده کنیم و سپس آن را دور بیندازیم، بهتر از ماسکی است که سه‌ساعت روی دهان‌مان قرار گرفته و خودش هم می‌تواند آلودگی داشته باشد. حال برخی ماسکی را که تاثیر چندانی ندارد، گران کرده و سودهایی میلیاردی از آن کسب می‌کردند. برای همین اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی تصمیم گرفته تا فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شود و ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

*** قیمت انواع دستکش یکبار مصرف

دستکش‌های یکبارمصرف پزشکی در دو نوع لاتکس و نیتریل در بازار پیدا می‌شوند. دستکش‌های لاتکس عموما گزینه بهتری برای جلوگیری از انتقال ویروس به حساب می‌آیند. این دستکش‌ها یک لایه نایلونی ضخیم دارند که مثل انواع سلفونی به‌راحتی پاره نمی‌شوند. دستکش‌های لاتکس در بسته‌های ۱۰تایی چهارهزار تومان قیمت دارند که می‌شود جفتی ۴۰۰تومان.

توجه داشته باشید که خرید بسته‌های بزرگتر آنچنان در کاهش قیمت دستکش‌ها تاثیرگذار نیست. چراکه بسته‌های ۱۰۰تایی همین نوع دستکش لاتکس در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها حدود ۳۹هزار تومان قیمت دارد. البته قیمت بعضی مدل‌های دستکش‌های لاتکس به دوبرابر این رقم می‌رسد. با افزایش تقاضا برای خرید دستکش، بعضی فروشگاه‌ها هر جفت دستکش لاتکس را حداقل هزار و ۵۰۰تومان می‌فروشند.

مثلا بسته ۱۰تایی بعضی از این دستکش‌ها حدود ۱۷هزار تومان است. دستکش‌های نیتریل عموما ارزان‌تر هستند. این دستکش‌ها در بسته‌هایی ۱۵۰تایی حدود ۳۶هزار تومان فروخته می‌شوند و این یعنی هر جفت این دستکش‌ها ۲۴۰تومان قیمت دارد. در هفته اخیر پیداکردن این دستکش‌ها در فروشگاه‌ها تا حدودی سخت شده، اما در بعضی محله‌ها و شهرهای کوچک‌تر همچنان می‌توان امیدوار بود.

*** قیمت انواع مایع دستشویی

روزهایی که ژل ضدعفونی‌کننده کمیاب شده، چاره‌ای جز استفاده از مایع دستشویی برای تمیز نگه داشتن دست‌هایمان نداریم. شکر خدا این یک قلم به راحتی در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود و لازم نیست برای خرید آن داروخانه‌های شهر را بچرخیم. قیمتشان هم چندان بالا نیست. مثلا مایع دستشویی ۳۰۰گرمی‌ فوم فیروز حدود هفت‌هزار تومان است.

مایع ۵۰۰گرمی ‌صحت، سیو و گلرنگ حدود هشت‌هزار تومان قیمت دارند. مایع دستشویی گلیسیرینه صحت هم تقریبا ۹هزار و ۶۰۰تومان است. اکتیو کمی‌ گران‌تر است و در همین بسته‌بندی‌ها حدود ۱۰هزار تومان فروخته می‌شود. مایع دستشویی ایکومویست هم همین قیمت را دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت مایع‌های دستشویی در بسته‌های ۵۰۰گرمی ‌بین هفت تا ۱۰هزار تومان فروخته می‌شوند.

*** قیمت انواع ژل ضدعفونی‌کننده

داروخانه‌های کوچک کلید حل مشکلات هستند. شاید در فروشگاه و داروخانه‌های بزرگ به‌سختی بتوان ژل ضدعفونی‌کننده دست پیدا کرد، اما می‌توان روی داروخانه‌های کوچک محل حساب باز کرد. این ژل‌ها در بسته‌های کوچک عموما ۷۰ تا ۱۰۰میلی لیتر حجم دارند و قیمتشان بین ۱۷ تا ۲۰هزار تومان است. البته بعضی برندها قیمت پایین‌تری دارند. برای مثال ژل ضدعفونی ۶۰میلی‌لیتری ساپونین تقریبا هشت‌هزار تومان است.

خرید بسته‌بندی‌های بزرگتر ژل ضدعفونی‌کننده، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. برای مثال ژل ضدعفونی درموسپت ۵۰۰میلی‌لیتری تقریبا ۶۶هزار تومان است و در بسته‌های حجیم هزارمیلی‌لیتری حدود ۱۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. باید توجه داشته باشید که خرید این ژل‌ها برای مصرف شخصی یا خانگی چندان معقول به نظر نمی‌رسد و بیشتر می‌توان برای شرکت‌ها یا اماکن عمومی ‌از این ژل‌ها استفاده کرد.

کدخبر: ۳۱۱۵۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    آقا دلار گرون شد، اسمشو نبر چند؟!