کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۳۷۳
تاریخ خبر:

‌قتل نامادری و ‌مدیر‌ شرکت ‌توسط جوان خشمگین

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | حوالی ظهر یکشنبه پنجم دی‌ماه، مرد ۴۱ساله‌ای به نام محمد به طبقه دوم محل کار سابقش (شرکت سیمرغ فلات ایران) می‌رود و مدیر سابق خود را با شلیک چهار گلوله به قتل می‌رساند. محمد به سرعت از اتاق متواری شده و سوار موتوری که از قبل کرایه کرده می‌شود تا نقشه قتل بعدی را اجرا کند.

قتل نامادری
محمد با موتوری که از قبل کرایه کرده راهی حکیمیه تهران می‌شود تا نقشه قتل نامادری خود را هم اجرا کند. او داخل خانه می‌رود. در حالی که پدرش در بالکن یا حیاط خانه مشغول انجام کاری بوده است، به سمت نامادری خود در اتاق شلیک می‌کند. او دو تیر به قفسه سینه و یک تیر به پای او می‌زند و از آنجا نیز متواری می‌شود. شب را در خیابان‌ها پرسه زده تا این که روز دوشنبه پلیس از طریق ردیابی خط او بالاخره موفق به دستگیری‌اش می‌شود. اما ماجرای این قتل، علت آن و خشم این مرد ۴۱ ساله چه بود؟

علت قتل همکار سابق
علت قتل کارمند شرکت سیمرغ هنوز به طور دقیق مشخص نیست. از سویی گفته می‌شود او سه ماه پیش از شرکت تعدیل شده و مدیرش را عامل تعدیل یا اخراج خود می‌دانسته و بارها او را تهدید کرده بوده است. از سوی دیگر، ضارب یکی از همکاران قبلی سایت بوده که بعد از گرفتن مبالغی وام، شرکت را ترک کرده است. به گزارش ایلنا، شرکت فلات ایرانیان از انگیزه این قتل و دلایل آن ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته این قتل ربطی به مطالبات دریافت مزد و وام ندارد.

علت قتل نامادری
اما درباره علت قتل نامادری، انگار از چندسال پیش که پدر خانواده همسرش فوت کرده و اقدام به ازدواج با مقتول می‌کند، این زن و محمد با یکدیگر سازگاری نداشتند. محمد یک خواهر تنی نیز دارد که انگار ازدواج کرده است. این مرد۴۱ ساله مجرد بوده و در اتاقی در خانه پدرش ساکن بوده اما گویا نامادری‌اش امکانات محدودی در اختیار او قرار داده بوده تا جایی که حتی تلویزیون را از اتاق او برده و همین موارد باعث آزار و اذیت و خشم او شده بوده است.

توضیحات پلیس و نحوه دستگیری
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری عامل دو قتل طی کمتر از ۲۴ساعت خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح جزئیات دستگیری فردی که روز یکشنبه نامادری و صاحب‌کار سابق خود را به قتل رسانده بود، با اشاره به اینکه به محض دریافت خبر وقوع قتل، به دستور سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت، بیان داشت: «با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته فرد قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت توسط عوامل پلیس پیشگیری دستگیر شد.»

او با اشاره به اینکه متهم به قتل به منظور عملی کردن نقشه خود مهرماه امسال به یکی از شهرهای شمالی کشور سفر کرده و اقدام به تهیه سلاح کمری به همراه ۵۰ فشنگ جنگی می‌کند، افزود: « این فرد با توجه به مشکلات قبلی که با صاحب‌کار سابق خود داشت و اینکه بارها اقدام به تهدید او کرده بود با حضور در محل کار صاحب‌کار سابق خود در منطقه راه‌آهن با شلیک چند گلوله او را به قتل می‌رساند و با سرعت از آنجا متواری و با مراجعه به منزل پدری خود در منطقه حکیمیه تهران در اقدامی جنون آمیز نامادری خود را نیز که زنی حدودا ۶۰ساله است می‌کشد و سپس پا به فرار می‌گذارد.»

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه این مرد در حقیقت فردی خطرناک و مسلح بود و امکان هر اقدام پیش‌بینی نشده دیگری از او می‌رفت، گفت: «به‌رغم اینکه هیچ سرنخ مشخصی از مخفیگاه این فرد در دسترس نبود، همکاران ما توانستند با پیگیری‌های اطلاعاتی دقیق متهم را در منطقه حکیمیه دستگیر و از او یک قبضه سلاح کمری به همراه ۴۰ عدد فشنگ جنگی کشف کنند. این فرد که در یکی از شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد شرکت راه آهن مشغول به کار بوده است، در اظهارات اولیه خود انگیزه‌اش را در به قتل رساندن صاحب‌کار سابقش، اخراج از کار و همچنین انگیزه خود از به قتل رساندن نامادری اش را دخالت‌ها و اذیت‌های او اعلام داشته است.»

کدخبر: ۴۳۳۳۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر