کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۴۷۱
تاریخ خبر:

‌قتل خانوادگی؛ این بار در اسفراین و رشت

روزنامه هفت صبح| هنوز جامعه در تب و تاب ماجرای قتل‌های خانوادگی است و دروغ چرا، ماجرای قتل فرزندان خرمدین و داماد به دست پدر و مادر هنوز در اذهان عمومی پررنگ است که دو خبر دیگر از قتل خانوادگی می‌رسد؛ یک فرزندکشی در اسفراین و یک پدرکشی در رشت. حال این پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم که در یکی، مادر دو فرزندش را به قتل رسانده و در دیگری پسری که پدرش را کشته است.

*** قتل فرزندان با قرص برنج
با گذشت چند روز از اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین به قتل او و دختر و دامادشان، حالا معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری مادری که دو کودک خود را در اسفراین به قتل رسانده خبر داد. سرهنگ سجاد نامور اظهار داشت: «در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع یک مورد گازگرفتگی در یکی از مناطق حاشیه شهر اسفراین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی به همراه نیروهای امدادی و اورژانس به محل مورد نظر اعزام شدند. او با اشاره به اینکه در این حادثه دو کودک خردسال که مسموم شده بودند، توسط اهالی محل به اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین انتقال داده می‌شوند، افزود: «متاسفانه این دو کودک به علت شدت مسمومیت در بیمارستان فوت می‌کنند.»

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه ماموران انتظامی در حین بازدید از صحنه، متوجه تعدادی قرص برنج که بر زمین پراکنده شده بود می‌شوند، تصریح کرد: «با وجود مستنداتی که در صحنه مشاهده و کشف شد، ظن ماموران به اینکه احتمال قتل در این رابطه وجود داشته باشد، بیشتر می‌شود. همچنین با توجه به مستندات موجود، تحقیقات پلیسی در این رابطه آغاز که در نهایت پرده از راز یک قتل هولناک برداشته و مشخص می‌شود که قاتل در کمال ناباوری مادر این دو کودک است.»

سرهنگ نامور با بیان اینکه جسد دو کودک خردسال با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود گفت: «مادر این دو کودک که خودش نیز بعد از وقوع قتل اقدام به بلعیدن مقدار زیادی شیره تریاک به قصد خودکشی کرده بود، برای انجام اقدامات پزشکی تحت‌الحفظ به بیمارستان منتقل می‌شود. نتیجه تحقیقات پلیسی بعد از تکمیل پرونده منتشر می‌شود.»

*** پدرکشی در ‌پیربازار رشت
پسری که به علت اختلافات خانوادگی پدر خود را با شلیک ۳ گلوله از اسلحه شکاری، به قتل رسانده بود در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران انتظامی شهرستان رشت دستگیر شد. سرهنگ محمود حافظی اظهار کرد:‌ «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های حوزه انتظامی پاسگاه پیربازار رشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه مشخص شد، مردی ۴۷ ساله با اسلحه شکاری از ناحیه قفسه سینه و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و در دم فوت کرده است. در تحقیقات اولیه و تحقیقات میدانی از افراد حاضر در صحنه مشخص شد پسر ۳۰ ساله مقتول به علت اختلافات خانوادگی با شلیک سه گلوله از اسلحه شکاری، پدر خود را به قتل رسانده است.»

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل پس از ارتکاب قتل از محل متواری شده بود، تصریح کرد: «با تلاش ماموران انتظامی خودروی متهم در یکی از خروجی‌های سطح استان شناسایی، متوقف و قاتل ظرف کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. در بازدید از خودروی متهم دو قبضه سلاح شکاری غیرمجاز فاقد مجوز کشف شد. متهم پس از اعتراف صریح به قتل پدر، با تکمیل پرونده قضایی و صدور قرار مناسب روانه زندان شد.»

کدخبر: ۳۹۱۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر