کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۷۷۳
تاریخ خبر:

‌سیل در تجریش، آتیشا در اهواز و کاشانی در انزلی

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب تاریخ ۱
۳۴ سال پیش روز یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۶۶ ساعت یک بعدازظهر براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در دره‌های دربند و گلابدره در شمال تهران این حادثه رخ داد. براثر سیل حدود ۳۰۰ نفر کشته شدند و ۷۵۷ میلیارد ریال خسارت مالی وارد شد.

قاب تاریخ ۲
تعطیلی خوش یمن عید قربان تا غدیر؛ پیش از مشروطه تمام تعطیلى‌هاى عید و عزا (به استثناى تعطیلات نوروز) با حساب قمرى تعیین مى‌شد و بیشتر جنبه مذهبى داشت. مهم‌ترین رویداد مذهبى عید قربان بود که هنوز هم به اهمیت خود باقى است. تنها در آن ایام عید قربان یک هفته تعطیل مى‌شد. از عید قربان تا عید غدیر که به سلسله جلیله سادات تعلق دارد و در طول این یک هفته مردم مشغول گردش و مهمانى مى‌شدند بازار تک و توک باز مى‌ماند. اداراتى هم که وجود نداشت، فقط پستخانه و تلگرافخانه مرتب کار مى‌کرد. مکتبخانه‌ها هم غالباً یک هفته تعطیل مى‌کردند؛ چون معتقد بودند که تحصیل میان دو تعطیلى میمنت ندارد.

قاب تاریخ ۳
خرید و فروش بازی‌های ‌میکرو در تهران - دهه ۷۰

قاب تاریخ ۴
آتیشا، اهواز- سال ۱۳۵۶؛ بچه‌های قدیم اهواز حتما این چهره را به یاد دارند(جاسم) یک تومان می‌گرفت برای سواری گرفتن از اسب و قاطری که داشت. الان باید حدودا ۶۰ساله باشد.(عکاسباشی)

قاب مشاهیر
بندر‌انزلی - ۵ مرداد ۱۳۵۲؛ جعفر اشرف‌کاشانی و مسیح مسیح‌نیا

کدخبر: ۴۰۴۷۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر