کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۲۲۲
تاریخ خبر:

‌روزهای بد این دروازه‌بان‌های پرمدعا‌

روزنامه هفت صبح | ‌ اشتباهاتِ حالا دیگر باورکردنی و تکراری سوشا مکانی در آخرین بازی تیمش در لیگ نروژ باعث شد امروز به سراغ او و چند دروازه‌بان دیگری برویم که بیشتر از توانایی‌های فنی، ادعا و حاشیه دارند. دروازه‌بان‌هایی که اگر با آنها حرف بزنی، خودشان را مدعی فیکس بودن در تیم ملی می‌دانند اما عملکردشان گاهی سوژه فضای مجازی و کانال‌های طنز فوتبالی می‌شود.

سوشا مکانی؛ بهترین گلر ایران، آسیا و نروژ!
او احتمالا رکورددار سوتی در میان گلرهای ایرانی در چند سال اخیر است. سوشا البته در این مدت نمایش‌های خوب و قابل قبول هم کم نداشته اما چه کنیم که او را بیشتر با ویدئوهایی از سوتی‌هایش در دروازه میوندالن و پیش از آن در پرسپولیس به یاد می‌آوریم. او در همین بازی آخر میوندالن در لیگ نروژ، نتوانست پاس رو به عقب مدافع تیمش را کنترل کند و توپ با اشتباه او وارد دروازه شد. چند دقیقه بعد هم در حالی که می‌توانست کمی خم شود و ارسال توپ بازیکن حریف را مهار کند، ترجیح داد با پا توپ را دفع کند که ضربه‌اش به شکلی مضحک به دست مدافع خودی خورد و یک پنالتی را برای حریف به ارمغان آورد.

سوشا روی هر دو گل عملکردی فاجعه‌بار داشت اما دیروز در واکنش به انتقادها، یک استوری عجیب و توهین‌آمیز خطاب به منتقدانش منتشر کرد و همراه با عکسی که در آن ظاهرا هواداران در حال تشویق بازیکنان میوندالن هستند نوشت: «دلم براتون می‌سوزه که از سال ۲۰۱۶ نشستید و دیدید و سکوت کردید که سوشا مکانی یه اشتباه کنه که بذارید تو سایت و صفحه‌تون که بشه افتخار خانوادگی‌تون. خوشحالم از اینکه مثل بختک بالاسرتونم. حالا باز خودتونو … کنید.

من بهترین دروازه‌بان ایران، آسیا و یه لیگ اروپایی هستم. تک و تنها.» البته این اولین اشتباه سوشا از ۲۰۱۶ نیست و او بارها از این اشتباهات داشته و نمی‌دانیم چرا فکر می‌کند بختک منتقدانش است. معمولا باید با عملکرد خوب تبدیل به کابوس و بختک منتقدان شد نه با سوتی دادن! ادعای عجیب او درباره بهترین بودن در ایران و آسیا و یک لیگ اروپایی را هم می‌گذاریم کنار ادعاهای بامزه دیگرش، مثل استقلالی بودنش از بچگی و خط خوردنش از تیم ملی به دلایل غیرفنی!

علیرضا حقیقی؛ توهم به نام اطمینان
بی‌انصافی است اگر نمایش‌های خوب او در جام‌جهانی مقابل نیجریه و آرژانتین را نبینیم اما واقعیت این است که این تنها خاطره خوب فوتبال ایران از علیرضا حقیقی است. او در همان جام جهانی مقابل بوسنی خوب کار نکرد. در رده باشگاهی هم سال‌هاست که هیچ پیشرفتی از او نمی‌بینیم. او از سال ۲۰۱۲ که به روبین‌کازان پیوست، فقط یک بار در این تیم بازی کرد، در تیم اسپورتینگ کوویلیا در دسته دوم پرتغال! فیکس بود.

در پنافیل هم چند بازی انجام داد‌ اما در ماریتیمو که ستاره فعلی‌اش، امیر عابدزاده است، حتی یک بار هم به میدان نرفت. بعد هم در تیم‌هایی ناشناخته سوئدی یعنی اسکیلستونا و سوندسوال (امیدواریم این اسامی را درست نوشته باشیم) چند بازی انجام داد. در این مدت مدعی شد که از لیگ‌برتر ایران پیشنهادات خوبی دارد اما قصد دارد در اروپا! بازی کند. با این حال مدتی بعد به نساجی قائمشهر پیوست. او به خودش لقب پسر پرسپولیس را داده اما هرگز گزینه اول مدیران و مربیان و حتی هواداران این تیم نبوده. هر از گاهی شایعه بازگشتش به پرسپولیس شنیده می‌شد اما هر بار دروازه‌بان‌های دیگری به این تیم می‌پیوستند.

در ابتدای لیگ بیستم، از همیشه به پرسپولیس نزدیک‌تر بود اما این حامد لک بود که پرسپولیسی شد و حقیقی مصاحبه‌هایی انجام داد و در لفافه به این اتفاقات واکنش نشان داد. او در نهایت به گل‌گهر سیرجان پیوست. در این تیم پس از چند اشتباه متوالی، توسط امیر قلعه‌نویی برای مدتی کنار گذاشته شد اما بخشیده شد و به ترکیب اصلی بازگشت. با این حال همچنان دروازه‌بانی نیست که بشود از او مطمئن بود. آخرین فرصت استقلال در بازی چند هفته پیش مقابل گل‌گهر را به یاد بیاورید تا با ما هم‌عقیده شوید که حقیقی آنقدرها که فکر می‌کند، دروازه‌بان قابل اعتمادی نیست.

رشید مظاهری؛ نیمکت‌نشین حسینی شدی؟
جدیدترین دروازه‌بان پرمدعای پرحاشیه فوتبال ایران رشید مظاهری است. او فصل گذشته در انتقالی جنجالی که کارش به کمیته انضباطی هم کشیده شد، به استقلال پیوست. بعد از دو هفته دروازه‌بان فیکس استقلال شد و چند نمایش خوب هم داشت اما به تدریج افت کرد. در چند بازی متوالی نتوانست دروازه استقلال را بسته نگه دارد و کار به جایی رسید که فرهاد مجیدی مجبور شد ریسک کند و حسینی را دوباره فیکس کند اما درخشش و آمادگی غیرمنتظره حسینی باعث طولانی شدن نیمکت‌نشینی مظاهری شده است.

او هم انگار طاقت این اتفاق را ندارد. او در چند بازی به بهانه مصدومیت غایب بود و استقلال دروازه‌بان سومش را روی نیمکت نشاند. مظاهری در این مدت به جای تلاش در زمین برای بازگشت به ترکیب اصلی، در فضای مجازی دیده شده است. او یا در حال اعتراض به مشکلات مالی باشگاه و تهدیدهای نامحسوس مدیران و هواداران به جدایی از تیم است یا علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کند. این درحالی است که تا قبل از پیوستن به استقلال، او چند بار تا آستانه پرسپولیسی شدن پیش رفته بود و همه می‌دانستند که به این تیم تمایل قلبی دارد نه استقلال!

حالا دروازه‌بانی که عده‌ای معتقد بودند می‌توانست در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا در ترکیب فیکس تیم ملی باشد، در استقلال نیمکت‌نشین دروازه‌بانی است که مدت‌ها بود در استقلال به نیمکت پیچ و مهره شده بود. مظاهری در این سال‌ها رقیب بیرانوند و رحمتی و امیر عابدزاده بود اما حضور پررنگ در حاشیه‌ها، جایگاه او را تنزل داده و به نیمکت‌نشینی در استقلال رسانده است. مقصر این پسرفت، هیچ کس نیست جز خود رشید و تنها کسی هم که می‌تواند او را از این وضعیت نجات دهد، خود اوست. البته با تلاش در تمرین، نه حضور پررنگ در فضای مجازی!

کدخبر: ۴۰۱۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر