کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۵۷۵
تاریخ خبر:

‌رصد‌خانه| تبلیغات لاکچری و کل‌کل بنفشه‌خواه

روزنامه هفت صبح | توضیح واضحات روز/ مخاطب حرفه‌ای فوتبال را چه فرض کرده‌اید؟ واقعا گزارشگرانی که سال‌هاست برای مخاطبان بازی‌های مختلف داخلی و خارجی را گزارش می‌کنند، سطح آگاهی مخاطبان را در چه حدی فرض می‌کنند که خودشان را ملزم می‌دانند در طول گزارش درباره یک‌سری نکات واضح و مبرهن توضیح واضحات بدهند.مخاطبی که پای تلویزیون نشسته تا تک بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا را ببیند قطعا می‌داند که این بازی در صورت مساوی شدن به وقت اضافی و بعد در صورت تداوم نتیجه مساوی به پنالتی کشیده می‌شود.

اما با این حال گزارشگر حرفه‌ای در سطح محمدرضا احمدی این نکته واضح را دوتا‌سه‌بار در طول گزارشش به مخاطب یادآوری می‌کند. یادآوری این نکته یک‌بار شاید قابل اغماض باشد اما تکرار آن به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.ارائه این توضیح در این حد است که به مخاطب بگویی اگر تیمی توپ را وارد دروازه حریف کند یگ گل زده است.

* اشتباه روز/ تبلیغات لاکچری تلویزیون در شرایط بد اقتصادی: تلویزیون از یک طرف در برنامه‌هایش می‌خواهد ساده‌زیستی را ترویج کند، از طرف دیگر با آگهی‌های بازرگانی‌اش مروج زندگی لاکچری است. نکته دقیقا همین‌جاست مخاطبان آنقدری که در معرض تماشای این تبلیغات هستند برنامه‌های تلویزیون را نمی‌بینند؛ بنابراین تصاویر زندگی لاکچری تبلیغات بیشتر در ذهن‌شان حک می‌شود تا پیام‌های اخلاقی برنامه‌های تلویزیونی درباب ساده‌زیستی.

درست در روزگاری که خیلی از اقشاری که مخاطب تلویزیون هستند از خرید مایحتاج روزانه خود عاجزند، تلویزیون در حال نشان دادن تبلیغات یخچال فریز‌ری است که صاحبانش برای پر کردن آن به اندازه یک خودرو خوراکی خریده‌اند. حجم خریدی که در این تبلیغ نشان می‌دهد با توجه به قیمت کالاها چیزی بالای ۴ تا ۵ میلیون تومان است . یعنی سبد کالای خانواده‌ای که ما در رسانه ملی می‌بینم به اندازه حقوق یک کارگر ساده است.

* شوخی روز/ کل‌کل رضا بنفشه‌خواه با پسرش روی آنتن زنده: بعضی بازیگران در همه موقعیت‌ها سعی می‌کنند حال دیگران را خوب کنند. نمونه‌اش رضا بنفشه‌خواه است که شنبه شب مهمان برنامه دست در دست شبکه دو بود. این بازیگر به بهانه تزریق واکسن کرونا به برنامه آمده بود و از این تجربه گفت. در بخشی از برنامه یک سوال چالشی از بنفشه‌خواه پرسید شد که « بیژن شما بامزه‌تر است یا مهران غفوریان؟»

او هم با خنده جواب داد هر دو بی‌مزه هستند؛ خودم با مزه‌ترم!‌ رضا بنفشه‌خواه علاوه بر این شوخی جذاب‌، ‌روی آنتن زنده یک ترانه هم خواند. این بازیگر در جای دیگری هم سراغ یک شوخی با واکسن زدن خودش رفت. او اینطور گفت : « دز اول را که زدم هیچ علائمی نداشتم، زنگ زدم پرسیدم نکند آب مقطر برایم زده‌اید؟!»

کدخبر: ۳۹۳۵۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر