کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۴۸۹
تاریخ خبر:

‌راه‌حل آماده دولت در رفع مشکلات؛ تعطیل کنید‌!

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی | از قرار هر مشکلی که سرراه حکومت در قبال شهروندان شکل بگیرد یک راه حل آماده در جیب دارند که رو می‌کنند:‌ تعطیل کنید‌!این آخرین نسخه‌ای است که برای حل مشکل آلودگی شدید هوا از سوی حکمرانان عزیز برای مردم تهران پیچیده شده است:‌ تهران را دوروز تعطیل می‌کنیم!

برای آلودگی شدید هوا که مشخص شده علتش استفاده بی‌رویه از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها بوده مردم را تعطیل می‌‌کنند. گویا دولت‌، دولت کارمندان است. دولتی که به خود حق می‌دهد وضعیت امرار معاش و کسب وکار مردم را با یک اشاره برباد دهد. بله،‌کارمندان عزیز از این تعطیلی‌ها استقبال هم می‌کنند.

حتی کارکنان لشگری هم از این وضعیت دچار مشکل نمی‌شوند. دولت هم با سخاوت بی‌توجه به ساعت کاری و این چیزها آخر ماه حقوق را تمام و کمال به آنها می‌دهد اما سرنوشت میلیون‌ها مردمی که در کسب و کارهای آزاد هستند چه می‌شود؟‌ فلان مغازه‌دار‌، کارگاه تولیدی‌،‌ راننده تاکسی‌های آنلاین و… چه کسی ضرر این مردم را جبران خواهد کرد.

لابد می‌گویید به خاطر حفظ جانشان است اما اولا این تمهید نتایج مشابهی برای همه مردم در برندارد و کارگرها‌ی روزمزد و صاحبان کسب و کارهای خصوصی و راننده‌ها و رستوران‌دارها و بسیاری از بیزینس‌های دیگر ضرر می‌کنند اما خب‌،‌ کارمندها ضرر نمی‌کنند. هر دولت قرار نیست باب طبع طبقه کارمندان دولتی عمل کند.

کارمندان محترم اما بقیه مردم چه؟ دوما چرا باید به خاطر ضعف حکمرانی‌،‌ ضعف در تولید گاز به اندازه کافی و ضعف در ازدیاد تولید مازوت و سوزاندنش در نیروگاه‌ها طی یک دهه اخیر، این مردم عادی باید جواب پس دهند؟ ‌این چه شیوه حکومت است‌؟ ‌این چه شیوه حکمرانی است که ضعف فلان مسئول و فلان مدیر را باید راننده تاکسی‌های آنلاین و یا کارگر روزمزد تحمل و تقبل کنند؟‌

این چه داستانی است که در شورای شهر ما نماینده‌های ما مردم تهران را در قالب کارمندهای دولتی می‌بینند و مدام بر تعطیلی و محدودیت رفت و آمد تاکید می‌کنند؟‌ هر حکم تعطیلی و توقف و تحدید ساعت رفت و آمد این طبقات آسیب‌پذیر را دچار اضطرابی بی‌پایان می‌کند. این ظلم است. این عادلانه نیست. دست بردارید‌. خودتان را درست کنید.

کدخبر: ۳۶۶۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    نمی تونن که فوت کنن یا دعای باد کنند که آلودگی بره. تعطیل می کنن دیگه