کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۴۳۹
تاریخ خبر:

‌درخشش شش بازیگر زن ‌در شبکه نمایش خانگی

روزنامه هفت صبح | جریان سینمای ایران کاملا در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار گرفته و این ساختار نمایشی است که آینده، موفقیت و شهرت بازیگران مشهور سینما را تعیین می‌کند. در همین چند سال گذشته ستاره‌هایی مثل نیکی کریمی‌(آقازاده)، هدیه تهرانی (همگناه)، لیلا حاتمی‌(نهنگ آبی)، مهناز افشار (عاشقانه)، طناز طباطبایی (شاهگوش)، الناز شاکردوست (قلب یخی) و ترانه علیدوستی (شهرزاد ) بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی را آزموده‌اند و همینطور ویشکا آسایش، شیلا خداداد، آناهیتا درگاهی، اندیشه فولادوند و… در این مطلب نگاهی داریم به شش ستاره سینمای ایران که این روزها با سریال‌های شبکه نمایش خانگی مخاطبان بسیار بیشتری از سینما را تجربه کرده‌اند.

‌سحر دولتشاهی. در گذر از ۴۰‌سالگی با بازی در دو سریال پرطرفدار(می‌خواهم زنده بمانم و قورباغه ) حرکت منسجم خود به سمت پیشرفت و ملحق شدن به رده اول سینمای ایران را پی گرفته است. در هردو سریال او با حساسیت غافلگیرکننده‌ای تلاطمات نقش خود را به تماشاگر منتقل کرده است‌. او پس از جدایی از رامبد جوان به شکلی مستمر در عرصه سینمای ایران حرکت رو به رشد داشته و در ژانرهای کمدی (بارکد)، درام (قلب یخی، چهارراه استانبول، شکاف و عرق سرد) و نقش‌های عاشقانه (آتابای‌، می‌خواهم زنده بمانم و قورباغه) موفقیت یکسان داشته است. سابقه نمایشی او درتئاتر‌، عصای دست موفقیت‌های او بوده است. او به تدریج از یک بازیگر نقش دوم به بازیگر اول و مطرح سینما و سریال‌ها بدل شده و بازی در دو سریال پرطرفدار و طولانی درآمد چشمگیری را برای او دست و پا کرده است. احتمالا سالی چند میلیارد تومان. او دو سه سالی است که درگیر رابطه‌ای عاطفی با همایون شجریان است.

رعنا آزادی‌ور. دختر یک استاد دانشگاه و بچه شهرک غرب میان درخشش ناگهانی‌اش در ابتدای دهه هشتاد با مارمولک و پارک وی تا بازی تکان دهنده‌اش در سریال زخم کاری فاصله عجیبی رخ داد که احتمالا خودش بیش از هرکسی مقصر بوده است. فقدان حس جاه‌طلبی و انتخاب‌های بیش از حد متواضعانه (مثل نقش کمرنگی که در درباره الی ایفا کرد) و درگیری‌‌‌های عاطفی او را از سطح اول سینمای ایران دور ساخته بود. بازی او در نقشی منفی و نابهنجار در زخم کاری به یاد همه آوردکه چه بازیگر درجه یکی بوده است. او سال قبل با مهدی پاکدل ازدواج کرده و برای پیش‌بینی آینده کاری او باید به انتظار آثاربعدی و قدم بعدی‌اش باشیم. آیا او (به رسم و سنت ناخوشایند سینمای ایران) تحت تاثیر فعالیت‌های سینمایی همسرش قرار خواهد گرفت؟ نمی‌دانیم. او در سریال جیران هم بازی دارد و فیلم کمدی او با عنوان هفته‌ای یک‌بار آدم باش هم روی پرده سینماست.

هانیه توسلی. دانش آموخته تئاتر و زاده همدان. او به رغم کارنامه درخشانش در اوایل دهه هشتاد‌، در یک دهه اخیر همچنان به همان مشکل قدیمی ‌دچار است. عدم وسواس در انتخاب نقش و ارجح دانستن مسائل مالی. بازی او در سریال‌هایی مثل گیسو و عاشقانه ۲ در نقش‌هایی خوش آب و رنگ و راحت و کاراکترهایی نه چندان کلیدی نشان می‌دهد که توسلی به بازیگری زاویه دید خاص خود را دارد و گاه به عنوان راهی برای حفظ و ارتقای سطح زندگی خود به این حرفه نگاه می‌کند.

مزیت او بخشیدن نوعی وقار و تشخص به شخصیت‌های درجه دو در هر فیلم و سریالی است. بازی او در فیلم ایده اصلی و سپس در جهان با من برقص کارنامه سینمایی‌اش را کمی ‌بهبود بخشید. او در زخم کاری نقشی ملتهب را ایفا می‌کرد که خب سانسور ساترا بخش زیادی ازآن را از بین برد. توسلی در گذر از ۴۱سالگی مجرد است و احتمالا طی ۴ یا ۵ سال آینده در سینما و شبکه نمایش خانگی پرکارتر هم خواهد شد و احتمالا نقش‌هایی مشابه با همین کاراکتر زخم کاری و یا ایده اصلی و یا گیسو را خواهد داشت. زنی که زندگی زوج‌های دیگر را متلاطم می‌کند.چنین نقش‌هایی برای استعداد او کم هستند.

نگار جواهریان. استعداد درخشان سینمای ایران که با فیلم‌هایی مثل بی‌خود و بی‌جهت و هیچ (هردو از کاهانی) و همین طور طلا و مس استعداد ممتاز خود را نشان داده بود. در میانه دوران اوجش در سینما با رامبدجوان ازدواج کرد و دو سه سالی از فضای سینمای ایران به دور بود و بچه‌دار شد و حال در بازگشت و با سریال خاتون می‌خواهد استعداد قدیمی‌خود در نمایش پرشور احساسات پنهان را به تصویر بکشد. نوعی انقلاب و طوفان درونی که اتفاقا در حیطه مهارت‌های بازیگری سحر دولتشاهی هم هست. آینده سینمایی این استعداد منحصر به فرد سینمای ایران تا حدی منوط به موفقیت خاتون خواهد بود‌. و البته در مورد آینده جواهریان همان ملاحظات مشابه با رعنا آزادی‌ور هم (که بهش اشاره کردیم) وجود دارد.یعنی آیا هویت مستقلی از رامبد جوان به دست خواهد آورد؟

باران کوثری. بازیگر پرتحرک و همه فن حریف دو سه تا فیلم را در نوبت اکران دارد و نقش اصلی سریال ملکه گدایان را نیز ایفا کرد. او ملکه سینمای متعهد اجتماعی است و به حیطه‌های دیگر سینما وارد نمی‌شود. مثلا درام‌های عاشقانه و یا آثار تاریخی. بازی او در فیلمی‌که پدرش در مورد فروغ فرخزاد خواهد ساخت و ایفای نقش فروغ چالشی خطرناک برای این بازیگر پر استعداد است.

پریناز ایزدیار. به نظر می‌رسد خیلی با وسواس نقش‌هایش را ایفا می‌کند و عجله‌ای برای کسب درآمد بیشتر با پرکاری بیش از حد ندارد (برخلاف چند بازیگر زن دیگر) او به پیشنهادهای پرشمار برای بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی جواب رد داد و حالا با بازی در کار دیگری از مهدی فتحی می‌خواهد پاداش صبوری خود را دریافت کند. بازی در سریال جیران که می‌تواند نقطه پرشی در عرصه محبوبیت مردمی ‌برای این بازیگر خوب باشد. او دو فیلم مغز استخوان و سه کام حبس را نیز در نوبت اکران دارد. ایزدیار در این سال‌ها به بازی در فیلم‌های خارج از جریان اصلی روی خوش نشان داده است. مثل لتیان و یا هت‌تریک و همین سه کام حبس.

کدخبر: ۴۰۶۴۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر