کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۹۸۵
تاریخ خبر:

‌درباره رونق تئاتر، ‌نمایشگاه نقاشی ‌و وضعیت اینترنت

روزنامه هفت صبح | یک: ‌پنجشنبه صبح به صرافت افتادیم برویم تئاتر ببینیم. پس از مدت‌ها. شاید پس از دو سال. با ناامیدی رفتیم صفحه تیوال ببینیم که اصلا نمایشی روی اجرا هست یانه. خب بیش از سی نمایش در حال اجرا بودند. نمایش چخوف‌خوانی را از اشکان خطیبی انتخاب کردیم برویم بلیتش را اینترنتی خریداری کنیم.که دیدیم تا روزها و چه بسا ماه‌ها بلیتش فروش رفته! رفتیم دنبال کار سجاد افشاریان دیدیم آنجا هم اوضاع این گونه است. گفتیم برویم یک تئاتر کودکان ببینیم تا دو هفته پیش فروش شده بود! مثل این که فقط ما کرونا را جدی گرفته بودیم. بقیه در حال فعالیت‌های روزمره‌شان بوده‌اند!

دو: با شکست در پروژه رفتن به تئاتر عازم نمایشگاه نقاشی داوود زندیان در نگارخانه ایرانشهر شدیم و چه توفیق غیرمنتظره‌ای بود. راستش دریافت من شخصا از آثار هنری (غیر سینما و تئاتر و ادبیات) مبنی‌بر دریافت‌های حسی‌ام است. می‌توانم درباره مهربان بودن،‌نوستالژیک بودن و یا حسرت‌آمیز بودن یک اثر هنری حرف بزنم. طبیعتا از این جلوتر نمی‌روم.

زمانی در منزل در ژستی فرهیخته‌وار کانال ماهواره را گذاشته بودم روی شبکهmezzo که ۲۴ ساعته موسیقی فاخر کلاسیک پخش می‌کرد و پس از چند روز دچار سرسام شده بودم. بسیاری از قطعات مشهور کلاسیک برای گوش‌های آماتور ما شکنجه‌آور و غیرقابل تحمل بودند. آن دریافت عادی ما از هارمونی و ریتم و تلقی ما از زیبایی، در بخش اعظم این آثار غیرقابل دریافت بودند.

در مورد نقاشی و مجسمه هم این مشکل را بارها ملاقات کرده‌ام. اما نقاشی‌های داوود زندیان خونگرم،‌بیانگر،‌زیبا و مهربان بودند. همچون برش‌هایی هنرمندانه و بازیگوشانه و طنازانه از خاطرات نوستالژیک دهه پنجاه شمسی. اگر وقت داشتید به این نمایشگاه سر بزنید و پر از انرژی و زیبایی از آن خارج شوید.

سه: من خیلی طرفدار وزیر ارتباطات هستم. دیروز که چهار پنج ساعت اینترنت بخش بزرگی از اهالی پایتخت قطع شده بود داشتم به همین موضوع فکر می‌کردم. این که وزیر زحمتکش ما مدام بر تقویت اینترنت ثابت خانگی تاکید دارد و از بدشانسی‌اش همین اینترنت پنج ساعت قطع کامل بود. خلاصه داشتم محاسن وزیر ارتباطات را مرور می‌کردم.

مثلا خوش خلقی‌اش،‌مثلا جنبه بالایش در مواجهه با کاریکاتور انتقادی یکی از روزنامه‌ها،‌از دغدغه‌های اخلاقی‌اش که موجب شد به شکل ضمنی و زیرپوستی طرح صیانت را تایید هم بکند. از توجه ویژه‌اش به خواسته‌های نهادهای امنیتی و … یعنی حواسش به همه خواسته‌ها و تقاضاها هست. تنها نکته منفی در کارنامه این وزیر جوان مقداری کم توجهی به منافع و خواسته‌های میلیون‌ها کاربر اینترنت است که امیدوارم به این مسئله هم در کنار آن دغدغه‌های جالب قبلی‌اش یک توجهی بنماید.

این‌ها هم مهم هستند.در مورد این اختلال‌ها و آتش‌سوزی‌ها و اینطور چیزها که طی دو ماه گذشته مدام رخ داده هم پیشنهاد می‌کنم جناب وزیر از همان متخصصان دوره قبل استفاده کند. یا حداقل ببیند آنها چه کار کرده‌اند همان کارها را تکرار کنند. احتمالا آن متخصصان دغدغه‌های ارزشمند جناب وزیر را ندارند اما هرچه بود شرایط اینترنت بسیار بهتر از وضعیت فعلی بوده است.

کدخبر: ۴۴۴۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر