کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۹۹۰
تاریخ خبر:

‌درباره حاشیه‌های ‌دورهمی ستارگان فرندز

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی | این وسوسه عامه‌پسندی است که قهرمان‌های یک فیلم و سریال را در موقعیت مشابه در سال‌ها بعد قرار بدهیم.در بسیاری از مجلات بازیگران فیلمی مشهور ۱۵ یا ۲۰سال بعد دوباره کنار هم آمده‌اند و همان پوزیشن را برای دوربین عکاسی بازسازی کرده‌اند.در سری فیلم زیبای« پیش از طلوع،پیش از غروب و پیش از نیمه شب»،‌این چالش خود به یک‌سری فیلم تبدیل شده است. پیگیری شخصیت‌های فیلم در فواصل ۹ساله که نتیجه‌اش حیرت‌انگیز و ماندگار است.

حالا این دورهمی فرندز پس از ۱۸سال که از آخرین قسمت این سریال پرطرفدار می‌گذرد پاسخی نوستالژیک به این ایده است.کنتوری برای ردیابی آثار گذر عمر برچهره ما.بر چهره بازیگران و ستارگان یک سریال پرطرفدار. ۱۰۰دقیقه نمایش.یک مهمانی پرهزینه با مهمان‌های سرشناس از دیوید بکهام تا لیدی گاگا و جاستین بیبر و کیت هرینگتون و خب حساب و کتاب‌ها درست ازآب درآمد و کلی خنده و گریه از مخاطبان این دورهمی اخذ شده است.

مقایسه چهره آنها با همدیگر و آنچه در ۱۸سال پیش بودند از سرگرمی‌های دردناک تماشاگران این برنامه بود.خب جنیفر آنیستون و کورتنی کاکس سرحال‌تر از بقیه بودند (بخشی به خاطر تلاش پایان‌ ناپذیرشان برای غلبه بر جریان گذر عمر با استفاده از تمهیدات پزشکی و زیبایی در کلینیک‌ها).به سیاق جوانی اسپرت پوشیده بودند و گذر از ۵۰سالگی را در کنترل خود آورده بودند.

اینکه مت لبلانک چاق شده است با موهای سفید و دیوید شوییمر که روی فرم بودن خود را با موهای رنگ شده‌اش ترکیب کرده بود و ماتیو پری (چندلر) که در گذر از ریکاوری‌ها و شکست‌های پیاپی در جدال با مواد مخدر و مشروب با چهره‌ای در هم شکسته و دندان‌های لمینیت شده از همه مسن‌تر می‌زد از خود و چیزی شبیه پل گاسکویین ترسیم کرده بود.

لیزا کدرو که برخلاف آن زوج جدا نشدنی (کاکس و آنیستون )چندان نگران رد گذر زمان بر چهره‌اش نبود و چهره‌اش به شکلی طبیعی پیر شده بود و در این میان بخشی از آن حاضر جوابی جوانانه‌اش را نیز همراه با گذر عمر از دست داده بود. دورهمی فرندز اینجا معنا پیدا می‌کرد. بازیگران مجموعه‌ای که ۱۰سال پخش آن به طول انجامید حالا پس از ۱۸سال در کنار هم ظاهر می‌شوند و سریال فرندز را تبدیل به یک آلبوم خاطرات می‌کنند.

از میان این شش نفر شوییمر و کاکس و کدرو و لبلانک هرکدام یک فرزند دارند.سه نفرشان دختر و کدرو یک پسر بزرگ.آنیستون به‌رغم دو سه تا ازدواج (از جمله دوره‌ای با برد پیت)فرزندی ندارد و ماتیو پری هم که هیچ ازدواج و فرزندی در کارنامه‌اش ندارد به جایش تلاشی مستمر برای نابود کردن خود. از آن پنج نفری که ازدواج کرده‌اند به جز کدرو، بقیه‌شان در حال حاضر مجرد هستند.

آنیستون در سال ۲۰۱۷ ،‌شوییمر در سال ۲۰۱۷،‌لبلانک در سال ۲۰۰۶ و کورتنی کاکس هم در سال ۲۰۱۳ از همسرانشان جدا شده‌اند.کدرو از سال ۱۹۹۵ با مایکل استرن ازدواج کرده و ازدواجشان از قرار پابرجا بوده است.البته کورتنی کاکس و مت لبلانک در حال حاضر با پارتنرهای خود زندگی می‌کنند.

برای این دورهمی به هرکدام از این بازیگرها دو میلیون و چهارصد هزار دلار پرداخت شده است که حدود ۵۰درصد این رقم سهم مالیات آنهاست.یعنی دست هرکدامشان را یک میلیون و ودویست هزار دلار می‌گیرد. این را هم بدانید که موفق‌ترین فرد از این گروه جنیفر آنیستون ۵۲ساله است که با حضور در کمدی رمانتیک‌های متعدد ثروت قابل توجهی برای خود کسب کرد. او که تمام کودکی و نوجوانی‌اش را با ناملایمات خانوادگی،ترک پدر و سرکوفت‌های مادر از سرگذراند و در دوره جوانی شخصیتی متزلزل و بدون اعتمادبه‌نفس داشت حالا چهره بسیار محبوب در صنعت اینترتینمنت آمریکاست.

کورتنی کاکس دوست صمیمی آنیستون در چند سریال سبک کمدی ظاهر شد که چندان مورد توجه قرار نگرفتند. مت لبلانک که به عبارتی محبوب‌ترین چهره فرندز بود در دو سری از سریال کمدی جویی ظاهر شد و در چهار سیزن از سریال اپیزودز (در نقش مت لبلانک!) در سال‌های اخیر نامش به خاطر حضور در مجموعه جدید تخت گاز بر سرزبان‌ها افتاده بود که خب خیلی نتوانست فقدان جرمی کلارکسون مشهور را پر کند. مت لبلانک ۵۳ ساله است.

دیوید شوییمر یکی دوتا فیلم ساخت. به‌خصوص فیلم «تراست‌»که حاصل تجربیات خودش به عنوان پدر یک دختر نوجوان بود.او در سریال مشهور و جنگی دسته برادران نقش مهمی را برعهده داشت و در سریال مردم علیه او جی سیمپسون در نقش کارداشیان ظاهر شد. پدر همین خواهران مشهور و بی هنر کارداشیان. (با بروس جنر اشتباه نشود). شوییمر ۵۴ساله است .

لیزا کدرو یا همان خانم فیبی طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به مدت هشت سال درگیر سریال وب تراپی خود بود. یک سریال کم هزینه با موفقیت متوسط.کدرو در حال حاضر ۵۷ساله است و بزرگ خاندان فرندز محسوب می‌شود و بالاخره ماتیو پری،‌شکست خورده بزرگ جمع که عکس‌های درب و داغانش به هنگام تلاش برای ترک اعتیاد و خلاصی از قرص‌های روانگردان و مشروبات الکلی سرگرمی آزارنده دوستداران فرندز بود. او ۵۱ ساله است و جوان‌ترین عضو گروه است و چهره‌اش در هم شکسته‌تر از بقیه.

فرندز به نوعی بیان نوعی زیستن نیویورکی بود.در دورانی که اهالی این شهر می‌پنداشتند که اکسیر حیات را به دست آورده‌اند. نوعی اخلاقیات کلاسه شده در حوزه روابط،‌دروغ ،‌عشق و رفاقت.نوعی مانیفست از قلب هالیوود با طعم شرق آمریکا. اما حالا در بازبینی فرندز کسانی هستند که به یکدستی نژادی این سریال خرده می‌گیرند.

هرچند از سیزن پنجم به بعد قهرمان‌های رنگین پوست به داستان‌ها اضافه شدند اما هیچ‌کدام شانسی برای ورود به حلقه اصلی پیدا نکردند. چنین دردسری را وودی آلن هم در بازبینی آثار مشهور نیویورکی‌اش تجربه کرده است. وقتی به او خرده می‌گیرند که نیویورکش فقط برای بلوندها و سفیدپوست‌ها و یهودی‌هاست و بقیه انگار حذف شده‌اند.

کدخبر: ۳۹۲۹۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر