کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۷۲۸
تاریخ خبر:

‌جدال مخالف سابق تعطیلی لیگ با مخالف فعلی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر امشب ادامه پیدا می‌کند و در مهم‌ترین بازی استقلال بحران‌زده و نصفه‌و‌نیمه به مصاف تراکتوری می‌رود که برخلاف قبل به شدت به دنبال برگزاری ادامه بازی‌هاست.

*** استقلال-تراکتور
ابتلای چند استقلالی به کرونا باعث شده تا احتمال لغو این بازی بالا بگیرد اما با منفی شدن تست مجدد تعدادی از بازیکنان استقلال، سازمان لیگ استقلال را موظف کرد تا در بازی امشب مقابل تراکتور به میدان برود. غایبان قطعی استقلال در بازی امشب فرشید باقری، محمد دانشگر، وریا غفوری، هروویه میلیچ، حسین پورحمیدی و امیرحسین کارگر هستند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است. ضمن اینکه سیاوش یزدانی هم در تمرین روز پنجشنبه مصدوم شد و بازی امشب را از دست داد! اما خبر خوب برای استقلال این بود که تست مجدد مسعود ریگی، آرش رضاوند و مهدی قایدی منفی از آب درآمده و این سه بازیکن می‌توانند امشب مقابل تراکتور به میدان بروند.

با مرور غایبان استقلال به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی چاره‌ای ندارد جز اینکه تیمش را با چنین ترکیبی به مصاف تراکتور بفرستد: حسینی دروازه‌بان و کاپیتان این تیم خواهد بود، عارف غلامی، سینا خادمپور و شاهین طاهرخانی در خط دفاع قرار می‌گیرند!، روزبه چشمی، علی کریمی و آرش رضاوند در خط هافبک بازی می‌کنند، میلاد زکی‌پور و علی دشتی در دو جناح زمین قرار می‌گیرند و در خط حمله محمد بلبلی در کنار مهدی قایدی به میدان خواهد رفت! ترکیبی عجیب و ناشناخته که احتمالا می‌تواند مجیدی را به ویژه در خط دفاع به دردسر بیندازد.

البته ممکن است شیخ دیاباته هم برای دقایقی به زمین بیاید. گفته می‌شود فرشید اسماعیلی هم تا حدودی آمادگی لازم را به دست آورده و بعید نیست او هم بعد از مدت‌ها برای استقلال به میدان برود. در سوی دیگر تراکتور بعد از مدت‌ها شرایط خوبی دارد و با یکی از کامل‌ترین ترکیب‌های این فصل خود به مصاف استقلال خواهد آمد. محرومیت مسعود شجاعی به پایان رسیده، اشکان دژاگه به ایران برگشته و در تمرینات حضور دارد و حتی رضا شکاری هم در بازی با صنعت نفت آبادان نشان داد که به آمادگی رسیده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد تراکتور امشب با این ترکیب به مصاف استقلال برود: رشید مظاهری، رضا اسدی، محمدرضا خانزاده، میثم تیموری، مهدی تیکدری، اکبر ایمانی، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سعید مهری، ساسان انصاری و رضا شکاری. بازی رفت دو تیم زیباترین و پرموقعیت‌ترین بازی فصل بود که با درخشش شیخ دیاباته و هت‌تریک او با نتیجه ۴بر۲ به سود استقلال به پایان رسید. جدال مخالف سابق تعطیلی لیگ با مخالف فعلی این مسابقات در نوبه خود جالب توجه خواهد بود.

*** شهرخودرو-سایپا
شهرخودرو پس از دو پیروزی متوالی شرایط فوق‌العاده‌ای در جدول پیدا کرد و با سپاهان هم‌امتیاز شد. بازی امشب این تیم مقابل سایپا بازی سختی به نظر نمی‌رسید اما با استعفای ناگهانی مجتبی سرآسیابی، اوضاع در تیم مشهدی به هم ریخته است. سرمربی شهرخودرو ظاهرا به دلیل اختلافات مدیریتی استعفا داده و گفته می‌شود کوزین دستیار ایتالیایی سرآسیابی امشب هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

شهرخودرو در ادامه بازی‌های دشواری پیش رو دارد و برای اینکه شانس گرفتن سهمیه آسیا برای این تیم همچنان زنده بماند باید از پس تیمی مثل سایپا بربیاید. به ویژه اینکه تراکتور و فولاد هم مدعی جدی سهمیه آسیا هستند و البته استقلال را هم نباید فراموش کرد اما مشکل شهرخودرو اینجاست که سایپا در دو هفته اخیر دو تیم بزرگ استقلال و سپاهان را متوقف کرده و قطعا توانایی متوقف کردن شهرخودرو را هم دارد. این تیم خطر سقوط به لیگ یک را هم احساس می‌کند و برای گرفتن امتیاز از میزبانش دست به هر کاری خواهد زد.

*** سپاهان-پارس‌جنوبی جم
این هم یکی از بازی‌های حساس امشب است. سپاهانی‌ها بعد از توقف مقابل سایپا در تهران، عملا شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارند و احتمالا از این به بعد تمام تلاش خود را روی گرفتن سهمیه آسیا متمرکز خواهند کرد. تیم قلعه‌نویی در این راه هم کار دشواری دارد و جدال‌های شش امتیازی مقابل سایر مدعیان سهمیه آسیا، کار این تیم را سخت کرده است. به همین دلیل شاگردان ژنرال چاره‌ای جز پیروزی در بازی‌هایی مثل بازی امشب که خانگی هم هستند ندارند.

آنها البته در برابر ساپیا نمایش خوبی داشتند اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند و این نقطه ضعف را نباید در بازی امشب تکرار کنند. امتیاز از دست دادن در این بازی به معنای کم شدن شانس گرفتن سهمیه آسیا برای سپاهان خواهد بود که می‌تواند ناکامی بزرگی را برای قلعه‌نویی رقم بزند. پارس جنوبی هم پس از لغو بازی مقابل استقلال با انگیزه بیشتری به مصاف سپاهان خواهد رفت. آنها به کسب یک امتیاز هم راضی هستند و با همین تک امتیازها می‌توانند در لیگ برتر ماندنی شوند.

*** صنعت نفت-نساجی
این احتمالا یکی از بازی‌های معمولی و نه چندان حساس امشب است. نساجی که بازی هفته گذشته‌اش مقابل فولاد به دلیل ابتلای چند بازیکن حریف به کرونا لغو شد، نگرانی زیادی بابت سقوط به لیگ یک احساس نمی‌کند و با کسب یکی دو پیروزی می‌تواند بقایش در لیگ برتر را تضمین کند. با توجه به نمایش‌های خوب این تیم در بازی‌های اخیر و تاثیر خوب محمود فکری، به نظر می‌رسد نساجی می‌تواند در لیگ برتر بماند.

در سوی دیگر صنعت نفت هم با توجه به باخت هفته گذشته مقابل تراکتور، امید چندانی به کسب سهمیه آسیا ندارد و تنها انگیزه‌اش حضور در رده‌های بالای جدول در پایان فصل است. ضمن اینکه به نظر می‌رسد تیم آبادانی از روزهای خوبش هم فاصله گرفته است. در مجموع با توجه به اینکه این بازی حساسیت ویژه‌ای ندارد و دو تیم دغدغه خاصی ندارند، می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب هفته هم باشد. با توجه به شرایط فعلی دو تیم، هیچ بعید نیست نساجی امشب بتواند در آبادان میزبانش را شکست بدهد.

*** پیکان-گل‌گهر
این بازی تقابل ویژه دو تیم پایین جدولی است که می‌تواند بازی مرگ و زندگی آنها هم لقب بگیرد. پیکان بعد از چند هفته کابوس‌وار، سرانجام هفته گذشته شگفتی آفرید و ذوب‌آهن بحران‌زده را در اصفهان تحقیر کرد و حالا با روحیه بهتری به مصاف مهمان خود خواهد رفت. از این به بعد تمام بازی‌های پیکان، بازی‌های حساسی هستند که امتیاز از دست دادن در آنها می‌تواند این تیم را به لیگ یک نزدیک کند. مشکل پیکان اما این است که بازی امشب این تیم مقابل تیمی است که خودش کاندیدای سقوط به لیگ یک است.

گل‌گهر فقط یک امتیاز بیشتر از پیکان دارد و اگر به این تیم ببازد قطعا به رده پایین‌تری سقوط خواهد کرد. تقابل ویژه در این بازی، رویارویی مجید جلالی با تیم سابقش یعنی پیکان است. او سال‌ها هدایت پیکان را برعهده داشت و حالا باید مقابل این تیم قرار بگیرد و ضمنا چاره‌ای جز پیروزی بر تیم سابقش هم ندارد. اتفاقی که اگر بیفتد، پیکان را به سقوط به لیگ یک نزدیک خواهد کرد و اصلا بعید نیست در آینده، جلالی یکی از عاملان اصلی سقوط پیکان به لیگ یک لقب بگیرد.

کدخبر: ۳۳۸۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر