کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۷۰۵۶
تاریخ خبر:

‌تمام راز و رمزهای انتخاب نام ‌برندهای لباس ایرانی

روزنام هفت صبح، گروه بازار | خیلی‌ از تولیدکنندگان داخلی با افتخار اسم و رسم ایرانی خود را فریاد می‌زنند اما برخی از اسامی طوری انتخاب شده‌اند که شاید باعث شوند من و شما به‌عنوان مشتری در بازار گیج شویم و متوجه نباشیم با چی و کی طرف حساب هستیم. مثلا تا الان از خودتان پرسیده‌اید پرفکت استپس واقعا کجایی است یا چرا آلبرتینی و ناوالِس و شیفر شبیه اسامی ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی به‌نظر می‌رسند؟ پس از خواندن این گزارش وقتی برای خرید عید سری به بازار بزنید یا سایت‌های فروش آنلاین پوشاک را باز کنید، تمام راز و رمزهای انتخاب نام برای برندهای لباس ایرانی را می‌دانید.

آلبرتینی؛ کفش
برند آلبرتینی اسم کاملا خارجی دارد که احتمالا بعضی‌ها را گمراه کند اما در حقیقت آلبرتینی یکی از زیرمجموعه‌های شرکت قدیمی نهرین است. خودشان معمولا این موضوع را مخفی نمی‌کنند اما ادعا دارند با تغییر روش سنتی تولید کفش در کشور، از فناوری نوین استفاده کند. محصولات برند آلبرتینی شامل کفش‌های طبی و ورزشی هستند.

بادی‌اسپینر؛ کفش و لباس
برند ایرانی بادی‌اسپینر Bodyspinner تا همین چند سال پیش با نام تن‌ریس شناخته می‌شد. لوگو این برند بز ایلامی است. بادی‌اسپینر در سال ۱۳۸۶ آغاز به‌‌کار کرد. قدیمی‌ترین کارخانه این مجموعه در شهر قدس نزدیک تهران تاسیس شده است. بادی‌اسپینر انواع لباس مردانه و زنانه، کفش و اکسسوری تولید می‌کند. بادی‌اسپینر در فروشگاه‌های خود کاپشن و پالتو هم عرضه می‌کند.

برتونیکس؛ کفش
برتونیکس با نام تجاری Berttonix در حقیقت یک برند ایرانی است که از سال‌ها قبل در بازار ایران حضور دارد اما بعضی‌وقت‌ها بعضی فروشنده‌ها با شیطنت آن را به اسم برندی آلمانی معرفی می‌کنند. کفش مردانه، کفش زنانه و کیف مهمترین محصولات برتونیکس هستند که در بازار با آنها برخورد می‌کنید.

بل‌فی؛ پوشاک زنانه
اسم برند، آدم را یاد کارتون بل‌فی و لی‌لی‌‌بیت می‌اندازد اما از یک‌طرف آنجا واقعا دارند لباس زنانه تولید می‌کنند که گاهی قیمت‌شان به یک میلیون تومان می‌رسد (مثل پالتو) و از طرف دیگر خودشان می‌گویند بل‌فی یعنی دختر زیبا! برند بل‌فی، یک برندزیرمجموعه با نام زرکسیز هم دارد.

پرفکت استپس؛ کفش طبی
بعضی‌وقت‌ها پرفکت استپس را به‌عنوان برندی ایتالیایی معرفی می‌کنند که محصولاتش را از سال ۲۰۰۸ یا ۲۰۱۰ عرضه کرده است یا مثلا آنها را پس از طی کردن مراحل آزمایشگاهی و ارزیابی‌های داوطلبانه انسانی و نظرسنجی‌های اصلاحی روانه بازار می‌کند. پرفکت استپس هم از خودمان است.

پاما؛ انواع کفش
خودشان ادعا می‌کنند از سال ۱۳۵۳ کارشان را آغاز کرده‌اند و از سال ۱۳۷۲ محصولاتشان را صادر می‌کنند. مهمتر از بررسی صحت این ادعا مسئله شباهت کفش‌های مخصوص کوهنوردی پاما به تولیدات برندهای سالمون یا کلمبیاست. در کفش‌های مخصوص پیاده‌روی هم می‌توان رد و نشان واضحی از برند اسکیچرز پیدا کرد. روی بعضی از این کفش‌ها حرف P انگلیسی به چشم می‌خورد، روی بعضی‌ها حرف M و روی بعضی‌های دیگر حرف W!

جی‌تی هوگرو؛ پوشاک مردانه
صاحبان جی‌تی هوگرو برند ادعا می‌کنند با هدف ترویج و توسعه برند ایرانی، تولید محصولات با کیفیت و کسب استانداردهای لازم جهت صادرات محصولاتشان این برند را تاسیس کرده‌اند اما در حقیقت هوگرو برگرفته از نام کوه سبلان در کتاب اوستای زرتشت و سایر کتب به زبان پهلوی ایرانی‌باستان است، پس حواستان باشد اگر جایی، کسی، خلاف این موضوع حرف زد، درستش را به او یادآوری کنید. جی‌تی هوگرو برای آقایان ۱۸ تا ۴۵ سال لباس تولید می‌کند.

زیبو؛ پوشاک زنانه
زیبو برند مشهوری است و احتمالا اسم آن زیاد به گوشتان خورده است. آنها در فضای فروش اینترنتی هم حضور پررنگی دارند اما اسمشان را ساده‌تر از چیزی که فکر کنید انتخاب کرده‌اند. زیبو در گویش بوشهری یعنی «زیبا»! خودشان قصه خلق این برند را به سال ۱۳۶۷ هم می‌برند ولی حالا در اندرزگو، باملند و اپال شعبه دارند.

رونی؛ پوشاک مردانه
رونی هم فامیلی مهاجم سابق تیم‌های اورتون، منچستر و تیم‌ملی انگلیس است، هم اسم برندی ایرانی که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و چهار سال بعد از یک کارگاه کوچک به واحد صنعتی بزرگی تبدیل شد. آنها الان هودی و سوییشرت مردانه و زنانه، تی‌شرت‌های مردانه‌، پیراهن مردانه، پولوشرت‌های کلاسیک و تی‌شرت ساده نخی رنگی‌رنگی می‌فروشند.

سون پون؛ پوشاک مردانه و بچگانه
صاحبان برند ۳۵ ساله پونه، بعد از اینکه تصمیم گرفتند کسب‌وکارشان را گسترش دهند و تولیدات جدیدشان را در قالب لباس‌های پسرانه، دخترانه، نوزادی و پوشاک زنانه و مردانه به بازار عرضه کنند، نام سون پون را روی آنها گذاشتند.

سیاوود؛ پوشاک زنانه و مردانه
برند سیاوود می‌گوید در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده و ظرف همین هشت سال توانسته پیراهن سوییشرت ۶۵۰ هزار تومانی مردانه و پیراهن ۵۴۰ هزار تومانی تولید کند. قیمت یک پیراهن ساده نخی این برند ۵۴۰ هزار تومان است. در رگال لباس‌های زنانه هم با مانتو ۵۲۰ هزار تومانی و سوییشرت ۵۰۰ هزار تومانی برخورد می‌کنیم. برای خرید شلوارهای مردانه هم باید حدود ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. ارزان‌ترین تولیدات سیاوود تاپ زنانه ۹۰ هزار تومانی است.

شیفر؛ کفش و لباس
شیفر با برند shifer در حقیقت یک تولیدکننده ایرانی است که خودش می‌گوید اصالت آلمانی دارد. محصولات آنها بیشتر از جنس چرم ساخته می‌شوند و یک کفش روزمره مردانه را حدود دو میلیون تومان می‌فروشند. در فصل تخفیف می‌توانید برای یک بوت چرم مردانه عوض یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان پول پرداخت کنید اما ارزان‌ترین کفش‌های کلاسیک روزمره‌شان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند.
شیفر یک کفش پیاده‌روی پارچه‌ای را در تابستان ۱۴۰۰ با قیمت ۶۵۰ هزار تومان عرضه می‌کرد اما الان در حرج همان کفش‌ها را می‌توان ۴۳۰ هزار تومان خریداری کرد. بین مدل‌های زنانه هم با بوت‌های یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومانی روبه‌رو می‌شویم و برای کفش روزمره زنانه در حال حاضر باید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنیم. خرید همین کفش‌ها در فصل حراج با قیمت ۹۷۰ هزار تومان میسر خواهد بود.

فوروارد؛ ساک و چمدان، کیف و کوله
فوروارد برندی ایرانی با نام خارجی است که به‌واسطه حضور پررنگ در فروش ویژه دیجی‌کالا توانسته اسم و رسمی برای خود دست‌وپا کند. آنها کوله‌پشتی مخصوص کوهنوردی را ۹۸۹ هزار تومان می‌فروشند و قیمت ساک لوازم کودک و نوزاد با برند فوروارد به ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد. گران‌ترین کوله‌پشتی فوروارد در حال حاضر ۸۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود و برای کوله‌پشتی سفری باید ۶۴۰ هزار تومان پول بدهید. قیمت کیسه‌خواب فوروارد حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است که در زمان تخفیف به ۵۳۰ هزار تومان می‌رسد. فوروارد قیمت کیف لوازم شخصی خود را ۳۰۰ هزار تومان تعیین کرده اما معمولا در فروش ویژه دیجی‌کالا آنها را با تخفیفی قابل‌توجه، حتی تا ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌کند.

کیکی رایکی؛ لباس مردانه، زنانه و بچگانه
کیکی رایکی احتمالا در ابتدا برند ال‌سی وایکیکی را در ذهن یادآوری می‌کند. قیمت یک کاپشن مردانه کیکی رایکی در حال حاضر هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بعد از گران‌ترین محصول این برند، چشممان به پالتو زنانه پنج میلیون و ۳۶۰ هزار تومانی و جلیقه (طرح) پوست چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و پالتوهای چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی روشن می‌شود. این برند همچنین کلی کاپشن مردانه با قیمت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد اما در فصل حراج ممکن است با تخفیف ۷۰‌درصدی محصولات خود را بفروشد.

گارودی؛ پوشاک مردانه و زنانه
برند گارودی Garoudi از‌جمله اسم‌هایی است که می‌تواند در بازار شما را دچار اشتباه کند اما این یکی هم خودی محسوب می‌شود. برای شلوار زنانه گارودی در حال حاضر باید حدود ۴۷۰ هزار تومان هزینه کنید و قیمت تی‌شرت کلاهدار زنانه گارودی ۳۸۸ هزار تومان است. اگر از گارودی یک ست تاپ و شلوارک خانگی بخرید باید ۳۴۰ هزار تومان خرج کنید. تاپ و تی‌شرت‌های ساده، ارزان‌ترین محصولات این برند هستند و حدود ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

مل اند موژ؛ انواع کفش و لباس
مل اند موژ با اسمی عجیب و قصه‌ای غریب می‌گوید فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است و حالا بعد ۱۴ سال کفش مردانه ۹۴۰ هزار تومانی تولید می‌کند. هرچند در فصل حراج می‌توان آنها را با حدود ۵۰ تا ۶۰‌درصد تخفیف خریداری کرد. گران‌ترین کفش زنانه مل اند موژ در حال حاضر ۹۸۰ هزار تومان و ارزان‌ترین آنها با اعمال تخفیف ۴۰‌درصدی ۴۲۲ هزار تومان است. مل اند موژ کاپشن ورزشی یک میلیونی هم تولید می‌کند و در فصل تخفیف آنها را ۶۳۰ هزار تومان می‌فروشد. قیمت هودی مردانه و شلوار ورزشی مردانه مل اند موژ بدون تخفیف ۶۰۰ و ۵۸۷ هزار تومان است و ارزان‌ترین تولیدات مل اند موژ جوراب‌ ۷۷ هزار تومانی هستند.

لی کوپر؛ کفش مردانه و اکسسوری
برند لی کوپر با نشان LEE COOPER یکی دیگر از اسامی است که امکان دارد در بازار شما را سردرگم کند اما ایرانی است و خودش هم این موضوع را صادقانه، واضح و علنی اعتراف می‌کند. از تولیدات لی کوپر می‌توان به ساعت مچی مردانه با قیمتی بین یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۳۴۲ هزار تومان اشاره کرد.

لُرد؛ انواع کفش
لُرد برندی ایرانی به‌حساب می‌آید. آنها به تولید انواع کفش زنانه و مردانه شامل بوت، نیم‌بوت، کالج، روزمره و رسمی سرگرم هستند و قیمت محصولاتشان معمولا بالای یک میلیون تومان است. حتی در فصل حراج ۱۰‌درصدی باید برای یک کفش زنانه لرد یک میلیون و ۳۵ هزار تومان پول بدهید و اگر چشمتان محصولی مثل بوت چرمی مردانه را بگیرد احتمال دارد یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرج روی دست خودتان بگذارید.

لتون؛ کفش زنانه و لباس بچگانه
لتون روی سایت دیجی استایل و در بخش معرفی خود ادعا کرده حدود ۴۵ سال در کشور ترکیه به طراحی و تولید کفش مشغول بوده و الان ۵۵۰ کارمند دارد. همچنین از عبارت «ارائه کالاهای ارزان» اشاره کرده‌اند اما بین محصولاتشان می‌توان کفش راحتی زنانه با قیمت یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان پیدا کرد یا کفش فوتبال پسرانه لتون را باید یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان خرید. میان تولیدات لتون یک کفش فوتبال زنانه با قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان وجود دارد.

لاماسو شِدو؛ پوشاک مردانه
برندی ترسناک؛ نه‌تنها به‌خاطر اسمش بلکه چون قادر است کت تک مردانه با قیمت دو میلیون و ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان تولید کند. کت تک ارزان‌تر هم دارند با قیمت یک میلیون و ۷۶۸ هزار تومان. لاماسو شِدو شلوار جین مردانه را ۷۸۸ هزار تومان می‌فروشد و بین محصولاتش می‌توان پیراهن آستین بلند مردانه ساده و چهارخانه ۴۸۸ هزار تومانی پیدا کنید. پیراهن‌های آستین کوتاه این برند ۴۰ هزار تومان ارزان‌تر هستند و پولوشرت‌هایشان را ۴۲۸ هزار تومان می‌فروشند. قیمت یک تی‌شرت ساده نخی رنگی ساده توسط لاماسو شِدو ۲۸۸ هزار تومان تعیین شده است.

ناوالِس؛ لباس بزرگسال و بچگانه
با شنیدن نام ناوالِس ممکن است فکر کنید نام منطقه‌ای در اسپانیا است یا اگر زبان اسپانیایی بلد باشید شاید فکر کنید این اسم ربطی به دریا یا نیروی دریایی دارد اما این برند ۱۰۰درصد ایرانی است و محصولاتش را در شهر تبریز طراحی و تولید می‌کند. گران‌ترین محصول ناوالِس در حال حاضر رویه زنانه با قیمت ۸۰۰ هزار تومان است. آنها همچنین کت زنانه و مانتو با قیمت ۷۷۰ هزار تومان و ۷۵۰ هزار تومان تولید می‌کنند و یک هودی زنانه رنگی را ۶۳۰ هزار تومان می‌فروشند. آقایان می‌توانند از ناوالِس پیراهن آستین بلند چهارخانه با قیمت ۵۶۰ هزار تومان خریداری کنند. قیمت مانتوهای زنانه سوییشرت‌های زنانه ناوالس حدود ۵۰۰ هزار تومان و ست بلوز و شلوارک زنانه ناوالس ۳۶۰ هزار تومان است.

هالیدی؛ پوشاک مردانه و زنانه
برند هالیدی با نشانholiday و به‌معنی تعطیلات، اسمی خارجی است اما بعید به‌نظر می‌رسد پس از ۲۶ سال‌ حضور در بازار کسی هنوز درباره رگ و ریشه ایرانی آن شک و تردید داشته باشد. هالیدی انواع لباس‌های زنانه و مردانه را به همراه کیف و کفش تولید می‌کند که بیشترشان ظاهر اسپرت و ورزشی دارند. قیمت کفش‌های هالیدی حدود ۳۵۰ هزار تومان است که آنها را در فصل حراج می‌توان نزدیک ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر خرید. بین مانتوهای زنانه‌شان می‌توان از ۷۳۰ هزار تومان دست به انتخاب زد تا محصولاتی که پس از اعمال تخفیف حدود ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

کدخبر: ۴۴۷۰۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر