کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۵۴۲
تاریخ خبر:

‌بازیگرانی ‌که به دنبال‌ فرصتی برای هنرنمایی هستند

روزنامه هفت صبح| نیکی کریمی و لیلا حاتمی و هدیه تهرانی و ویشکا آسایش و مهتاب کرامتی و هنگامه قاضیانی و مریلا زارعی به آرامی از پنجاه سالگی عبور کرده‌اند. نسل بعدی، هانیه توسلی و طناز طباطبایی و سحردولتشاهی و مهناز افشار و آزاده صمدی بودند که حالا در اوج توانایی‌های بازیگری خود هستند و همگی از چهل عبور کرده‌اند. نسل سوم دردانه‌های دهه شصت بودند که در دوران توجه ناگهانی سینما به دختران نوجوان خیلی زود وارد سینما شدند و کارنامه‌ای پرو پیمان رقم زدند.

ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، الناز شاکردوست، گلشیفته فراهانی، باران کوثری، رعنا آزادی‌ور، نگار جواهریان و با چند سال تاخیر پریناز ایزدیار. تراکم و انباشت این سه نسل موجب شد تا برای سال‌ها ورود نسل بعدی بازیگران به عرصه سینما سخت و شاق شود. چرا که حتی لیلا حاتمی و نیکی کریمی هنوز در نقش دختران جوان بازی می‌کردند چه برسد به بازیگران دو نسل بعدی‌شان! نسل چهارم ستاره‌ها مدت‌هاست در سکوی پرتاب به عرصه ستاره‌ها قرار گرفته‌اند اما فرصتی برایشان مهیا نمی‌شود. اینجا مروری داریم به ۹ چهره از نسل چهارم.

‌هستی مهدوی. با فیلم ۵۰ کیلو آلبالو یک شبه ره صدساله رفت. متولد ۱۳۷۰ بود و از ۱۹ سالگی در سینما حاضر بود اما این فیلم مانی حقیقی فرصتی استثنایی برای هستی مهدوی بود که آن زمان تنها ۲۵ سال داشت. همه چیز برای ورود او به دنیای ستاره‌ها آماده بود. سلیقه خاصش در ترکیب کت و شلوار با پوشش رسمی نام او را بیشتر هم سر زبان‌ها انداخت.

در ماجرای نیمروز ۲ نقشی قابل توجه بازی کرد. یک سال و نیم در کنار نیکی کریمی حضور داشت و…مدت‌هاست از او خبری نداریم. از آن دسته بازیگرانی بود که در هیاهوی کرونا محو شد و از قرار به هیچ کدام از گروه‌ها و باندهای سینمای ایران هم تعلق نداشت. چهره او فرصت ایفای نقش‌های متنوعی را به او می‌دهد اما مشکلش اینجاست که چهره و کاراکترش در همان محدوده‌ای است که نازنین بیاتی در حال فعالیت است و به مهره‌ای مطمئن برای سینمای تجاری بدل شده است.

‌ماهور الوند. متولد ۱۳۷۳ است و او هم در ابتدا با سرعت و قدرت وارد عرصه سینما شد و نقش‌های خوبی در فیلم دختر ساخته رضا میرکریمی و هت تریک از رامین لوافی و غلامرضا تختی ساخته بهمن توکلی ایفا کرد. بازیگر بسیار خوبی است و همه ویژگی‌ها را برای تبدیل شدن به ستاره دارد. اما چگالی بازیگران نسل قبل و همین طور ماجرای کرونا و البته ناکامی سریال نهنگ آبی و همین طور سریال حرفه‌ای موجب شد تا ماهور با سرخوردگی این روزها و ماه‌ها را طی کند.

‌پردیس احمدیه. سریال نوبت لیلی همان فرصتی بود که بازیگران این نسل به دنبال آن هستند. نقش اول و کاراکتری پرفراز و نشیب آن هم در طول یک سریال. نوبت لیلی اما به آن موفقیتی که پیش‌بینی می‌شد دست نیافت. احمدیه متولد ۱۳۷۱ است و با فیلم‌هایی مثل لامینور و مجبوریم خودش را به عنوان مطرح‌ترین ستاره این نسل معرفی کرده است‌. لاک قرمز، تومان و سرکوب از دیگر کارهای خوب خانم احمدیه هستند.

لاله مرزبان. بازیگر ۲۸ ساله بیشتر در نقش‌های فرعی دیده می‌شد اما بازی خوبش در فیلم نگهبان شب که همزمان شده است با پرکاری او در فضای مجازی ممکن است آینده کاری لاله مرزبان را بهبود ببخشد. مرزبان برای نگهبان شب کاندیدای سیمرغ بلورین شد.

ت رلان پروانه. از شش سالگی وارد عرصه بازیگری شده و در حالیکه تنها ۲۴ سال دارد سابقه بازی در ۳۰ فیلم سینمایی و۱۶ سریال تلویزیونی و هفت سریال و شوی سینمای خانگی را در کارنامه دارد! و از قرار مدام پرکار‌تر و پرکارتر هم خواهد شد و همان نقشی را برای سینمای ایران در سال‌های آینده ایفا خواهد کرد که الناز شاکردوست در دهه هشتاد بازی کرد. آیا ترلان پروانه بازیگر مهمی خواهد شد‌؟ نمی‌دانیم‌. او جوان است و زندگی جوانانه‌ای را در پیش گرفته است و خب شاید روزی مثل الناز شاکردوست به پوست یک بازیگر درجه یک بغلتد.

‌ندا جبرئیلی. بازیگر گزیده کاری که با فیلم‌های قاعده تصادف و ماهی و گربه چهره شد و بعد راهش افتاد به سینمای اجتماعی و تلخ برادران محمودی. بازیگر بسیار با استعدادی است و سه سالی است که هیچ فعالیت سینمایی از او جایی ثبت نشده است. او ۳۱ ساله است.

‌فرشته حسینی. بازیگری که اصلیتا اهل افغانستان است و آرام آرام جای خود را در سینمای ایران تثبیت کرد. تنها شش فیلم بازی کرده است اما ذائقه خاصش در لباس و ازدواجش با نوید محمد‌زاده او را به یکی از انتخاب‌های فیلمسازان برای ایفای نقش دختران جوان بدل کرده است. بازی او در سریال قورباغه و فیلم شکستن همزمان بیست استخوان از فرازهای کارنامه این بازیگر ۲۵ ساله است.

‌مریم مومن. بازیگر ۲۴ ساله اردبیلی با تکیه بر سریال بانوی عمارت چهره شد و فعالیت و اشتیاق بی‌حد و حصرش برای ورود به دنیای پرزرق و برق بازیگری موجب شد تا به چهره‌ای شناخته شده در عرصه فضای مجازی بدل شود. بازی در سریال جادوگر‌، نقش پررنگش در مجموعه شب‌های مافیا راه او را هموارتر ساخته است. او در حال حاضر به لحاظ هنر بازیگری در حد متوسط قرار دارد و ممکن است در سطح همین ستاره‌های فضای مجازی باقی بماند. در سریال جادوگر نشان داد که در حال حاضر خیلی بازیگری را به عنوان هنر جدی نمی‌گیرد اما شاید بعدها اوضاع عوض شود.

‌دیبا زاهدی‌. او ۳۲ ساله است اما در ۲۰ سالگی و با فیلم پنج ستاره ورود بسیار خوبی به عالم سینما داشت. ولی او هم وارد هیچ گعده و دسته سینمایی نشد و همین موجب شد تا از دستیابی به نقش‌های مهم دور بماند. بازی در فیلم‌های لامینور از مهرجویی و تیغ و ترمه از کیومرث پوراحمد متاسفانه آورده‌ای بر‌ای او نداشت و هردو فیلم با شکست تجاری روبه‌رو شدند. شاید اکران سریال‌های ۸۷ متر از کیانوش عیاری و همین طور سریال همبازی شرایط دیبا زاهدی را در سینمای ایران بهبود ببخشند.
و البته: پردیس پورعابدینی و هلیا امامی .

کدخبر: ۴۷۳۵۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر