کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۵۵۲۳
تاریخ خبر:

‌انهدام باند خشن موبایل‌قاپی شرق تهران

روزنامه هفت صبح | معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری پنج سارق حرفه‌ای گوشی همراه با ۳۰فقره سرقت در شرق پایتخت خبر داد و گفت: متهمان در تیم‌های دو الی سه نفره سرقت می‌کردند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی توضیح داد: سی و یکم فروردین ماه امسال شش فقره پرونده با موضوع موبایل‌قاپی در محدوده‌های شرق و جنوب شرق تهران توسط پنج سارق جوان از کلانتری ۱۳۲ نبرد برای رسیدگی تخصصی با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به پلیس آگاهی ارجاع و بررسی موضوع در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص قرار گرفت.

به گفته وی، بررسی اولیه پرونده‌های ارجاعی نشان از این موضوع داشت که سارقان با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت در قالب تیم‌های دو یا سه نفره از شهروندان موبایل قاپی می‌کنند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در تحقیقات میدانی چهره یکی از سارقان به هویت صالح ۲۵ ساله را شناسایی کردند، تصریح کرد: بررسی سوابق کیفری او نشان از این موضوع داشت که او سابقه‌دار بوده و در سال‌های اخیر مرتکب سه فقره کیف قاپی شده و از مجرمان حرفه‌ای است.

نجفی در ادامه گفت: با شناسایی سایر اعضای باند و هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان موفق شدند روز نهم اردیبهشت ماه در چندین عملیات منسجم سایر متهمان پرونده را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان هشت دستگاه گوشی مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت‌ها کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره هجدهم انتقال یافتند.

صالح در اعترافاتش گفت: من به اتفاق سایر همدستانم در محدوده‌های جنوب شرق و شرق تهران پرسه زنی می‌کردیم و با شناسایی سوژه‌هایی که تلفن همراه گرانقیمت همراهشان بود، در یک لحظه گوشی را قاپیده و متواری می‌شدیم و موتورسیکلت دوم نیز نقش اسکورت ما را برعهده داشت که اگر اتفاقی رخ داد وارد عمل شود. ما اموال مسروقه را به افراد ناشناس در محدوده مولوی می‌فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

یکی دیگر از اعضای این باند به نام رضا که حدود ۱۸ سال دارد درباره علت سرقت‌ها و این‌که سابقه سرقت دارد نیز می‌گوید: قبلا حدود سه بار دستگیر شده‌ام و بار اولم نیست.قبلا هم در کانون اصلاح و تربیت بودم و به دلیل این که پول نداشتم دست به سرقت زدم. او می‌گوید: در چهار موبایل‌قاپی دست داشته و هرکجا که فرد مورد سرقت واقع شده مقاومت می‌کرده او با چاقو، فرد را تهدید می‌کرده است. اعضای این باند دلیل سرقت‌های‌شان را خوشگذرانی عنوان می‌کنند.

یکی از آنها می‌گوید: یک بار می‌خواستیم به شمال برویم ولی چون پول نداشتیم صالح(رئیس باند) گفت موبایل قاپی کنیم و بعد از فروش به مالخر با پولش به سفر برویم که اتفاقا همین کار را هم کردیم. او که به عنوان بپا با گروه همکاری می‌کرده می‌گوید: قمه و چاقو هم به همراه داشتیم و هر وقت مردم دنبال‌مان می‌کردند تا دستگیرمان کنند با تکان دادن چاقو و قمه باعث می‌شدیم تا دنبال‌مان نیایند.

به گفته پلیس تمام اعضای این باند پنج نفره دستگیر شده‌اند و تاکنون به بیش از ۳۰ فقره سرقت موبایل قاپی به ارزش یک میلیارد ریال معترف شده‌اند. همچنین با توجه به این که موبایل قاپی به دلیل بالا رفتن قیمت گوشی‌های موبایل از سوی سارقان صورت می‌گیرد مردم می‌توانند با رعایت نکات هشداری از اموال خودشان محافظت کنند و چنانچه افرادی در شرق و جنوب شرق تهران هدف گوشی قاپی قرار گرفته‌اند برای شناسایی و پیگیری پرونده‌شان به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کدخبر: ۳۲۵۵۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر