کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۲۲۲
تاریخ خبر:

‌احتمال احمدی‌نژادی شدن رئیس مجلس آینده

روزنامه هفت صبح | مجلس یازدهم را به نوعی باید مجلس احمدی‌نژاد دانست. اگرچه محمد‌باقر قالیباف، قطب مخالف او در اردوگاه اصولگرایی توانسته رتبه اول منتخبان تهران را به دست بیاورد اما از نظر نماینده، وضع احمدی‌نژاد خیلی خوب است چرا که ۸ عضو کابینه مجلس نهم و دهم و ۹ استاندار آن دولت در این مجلس، مشارکت دارند.

از این روست که گفته شده قرار است فراکسیونی با عنوان جهاد و خدمت از یاران او جمع شود و این فراکسیون حالا دست کم ۵۰ عضو پاکار دارد. با این حال احمدی‌نژادی‌ها به بالاتر از این می‌اندیشند و به دنبال ریاست مجلس هم هستند و برای این کار مربعی از افراد را هم مدنظر دارند: فریدون عباسی، علی نیکزاد، شمس‌الدین حسینی و حمیدرضا حاجی بابایی.

با این توضیح مصاحبه دیروز دو نفر از این افراد را بخوانید:
علی نیکزاد دیروز در گفت‌وگو با تسنیم درباره نسبت خود با احمدی‌نژاد گفته بود: بسیاری از مدیران و مسئولان در دولت‌های مختلف کارنامه درخشانی داشتند و شبانه روز مجاهدت و به معنای واقعی به مردم خدمت کردند، البته منظورم خودم نیستم (با خنده)، دوستانی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر و مردمی بودند، برخی جوانی‌شان را گذاشتند و کارهای خوبی برای مردم انجام دادند، مردم دوست دارند که دولتمردان در بین‌شان باشند و ساختار مدیریتی شکسته شود، قدرت در انحصار خاصی نباشد، مسئولان پاکدست باشند، مسکن‌شان‌ حل شود، هدفمند کردن یارانه‌ها را صدقه نداند، ارائه یارانه را عذاب الیم نداند.

مردم دوست دارند که سفرها و مصوبات ادامه یابد و تمرکززدایی صورت گیرد و کسانی که مسئول می‌شوند، خودشان را نوکر مردم بدانند. بنابراین کارنامه درخشانی در دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است که بعضی‌ها بسیار تلاش کردند و از فرصت‌ها برای خدمت با مردم استفاده کردند…تعدادی از دوستان با نظر مردم رأی آوردند، قطعاً بدانید مجلسی که می‌خواهد به مردم خدمت کند و معیشت و مشکلات مردم را رفع کند، همین شعارها را باید به دست بگیرد…

این واقعیت غیر قابل انکاری است که دوستانی که در مجلس یازدهم آمدند با این دیدگاه‌ها موافق هستند، از هر‌کدام از نمایندگان مردم بپرسید، بگویید، استکبارستیزی، قبول نکردن ژن‌های برتر، از بین بردن امضاهای طلایی، عدالت، مردم را ولی نعمت دانستن، به مردم از بالا نگاه نکردن، با مردم رو راست بودن، با مردم صادق بودن، با مردم شفاف بودن، اعلام کردن اموال قبل و بعد از مسئولیت به مردم، اینها دغدغه همه نمایندگان و منتخبان است.

شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد آن دولت نیز دیروز با خبرآنلاین مصاحبه کرده و در پاسخ به این سوال که «طیف شما که تحت عنوان کارگزاران دولت قبل، در مجلس حضور دارید، آیا قرار است وارد رقابت ریاست هیات رئیسه هم شوید و برای ریاست کاندید شوید؟» گفته «بله حتما. من یا یکی از دوستان قرار است کاندید ریاست مجلس باشیم….

ما یک جلساتی داریم که درواقع فراتر از دولت نهم و دهم است. تعداد قابل توجهی از دوستان در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و یکی از مباحثمان هم در آنجا تعیین مشارکت و تعیین ارکان مجلس است. حتما من و یکی از دوستان هم با تفاهم و رایزنی‌هایی که می‌کنیم می‌خواهیم کاندید ریاست مجلس شویم.»

کدخبر: ۳۲۳۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر