کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۰۶۶
تاریخ خبر:

‌آنالیز | پایان فصل اول سریال سیاوش

روزنام هفت صبح | فصل اول سریال سیاوش بعد از گذشت ۱۸هفته،روز گذشته به پایان رسید.سریالی که شاید نسبت به بقیه سریال‌ها ستاره کمتری داشت،اما از خیلی از سریال‌های پرستاره توانست مخاطب را با خودش همراه کند. سریالی که اگر کمی با تبلیغات بهتر منتشر می‌شد و کارگردان مسلط‌تری هم آن را می‌ساخت، شاید اتفاق‌های خیلی بهتری برایش می‌افتاد، هر چند که تا اینجا هم بد عمل نکرد.

* منظر اول/ کارگردانی | سیاوش به کارگردانی «نیما اقلیما» جلوی دوربین رفت، اما بعد از مدت کوتاهی او از این پروژه کنار گذاشته شد تا سروش محمدزاده ساخت آن را ادامه دهد. او پیش از سیاوش با حمایت شهاب حسینی فیلم «چهارشنبه» را ساخته بود. قطعا تصمیم‌گیران سریال «سیاوش» با دیدن فیلم چهارشنبه ، محمدزاده را به عنوان جایگزین اقلیما انتخاب کردند چراکه به این باور رسیده بودند که او می‌تواند ‌فضای پایین شهری و البته تلخ سریال را دربیاورد.

در اینجا هم به ظاهر و طبق خروجی محمدزاده درست عمل کرده، اما یک نکته در تیتراژ موجب شد تا کار او به عنوان یک کارگردان مولف زیر سوال برود.اگر دقت کرده باشید در تیتراژ ابتدایی نام تهیه‌کننده بالای سر نام کارگردان می‌آید که این امری است نامتداول . نشان می‌دهد محمدزاده در این سریال یک مجری صرف بوده، ساخت سریال نوروزی «همبازی» توسط او با آن کیفیت نازل نشان داد که تهیه‌کننده سیاوش کد درستی به مخاطب داده است.

* منظر دوم/ بازی‌ها | داستان سیاوش قرار است در فصل دوم ادامه پیدا کند،اما بعید است که این فصل به کارگردانی سروش محمدزاده جلوی دوربین برود. قطعا حالا با توجه به موفقیت فصل اول دیگر کارگردانان خوب هم تمایل به حضور در این پروژه را دارند. پروژه‌ای که حالا باید علاوه بر کارگردان، ترکیب بازیگرانش را هم تقویت کند.در فصل اول میلاد کی‌مرام، مجید صالحی و رضا کیانیان تنها بازیگران سرشناس و تراز سریال بودند که در کنارشان بازیگرانی چون ترلان پروانه، علیرضا جعفری و مهدی حسینی نیا هم حضور داشتند.

قاعدتا چنین ترکیبی یک بازیگر زن مطرح و قدرتمند می‌خواست که تعادل را حفظ کند، کاری که ترلان پروانه از پس آن برنیامد. حالا عوامل تصمیم‌گیر سریال می‌بایست با اصلاح ترکیب بازیگرانشان و اضافه کردن یکی دو شخصیت جذاب این توازن را در بخش بازیگری به وجود بیاورند. در فصل اول «مجید صالحی» ستاره سریال بود که توانست از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد.

کدخبر: ۳۹۳۰۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر