کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۲۷۰
تاریخ خبر:

۱۶‌چهره‌ مطرح سینما و تلویزیون که حاشیه‌ساز شدند

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | از ابتدای سال ۹۹ تا حالا که دو هفته به پایان سال باقی مانده است، در سینما و تلویزیون شاهد انواع و اقسام حاشیه‌ها و اتفاق‌های مهم بوده‌ایم. از آنجایی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی شاهد حاشیه‌های جدیدی هستیم، نمی‌توانیم تمام آنها را جمع‌آوری کنیم و کنار هم بگذاریم. به همین دلیل هم برای انتخاب حاشیه‌سازهای سال و اتفاق‌های مهم، دست به انتخاب زده‌ایم. سعی کرده‌ایم از میان حاشیه‌سازهای سال ۹۹ دست روی افرادی بگذاریم که یا چهره‌های بسیار مطرحی بوده‌اند یا حاشیه‌هایی که به واسطه‌ آنها ایجاد شده آنقدر اهمیت داشته که برای مدتی طولانی ذهن‌ها را درگیر کرده یا اینکه واکنش‌ و اعتراض گروه‌های مختلفی را برانگیخته است.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که تعداد حواشی ایجادشده برای برخی از این چهره‌ها به واسطه‌ اثری که تولید کرده‌اند خیلی بیشتر از سایرین بوده است و ما مجبور شده‌ایم به برخی از حواشی به صورت خیلی مختصر اشاره کنیم و تیتروار از کنارشان بگذریم و درعوض تاکیدمان را صرفا روی حواشی مهم بگذاریم و درباره‌ چگونگی ایجاد و نتیجه‌ای که داشته‌اند صحبت به میان بیاوریم. به‌طورکلی در این پرونده به ۱۶ حاشیه‌ساز مهم و هشت اتفاق بزرگ و پرحاشیه‌ پرداخته‌ایم و آنها را تک به تک مرور کرده‌ایم.

* یک: شهاب حسینی / بازیگر
چه حاشیه‌هایی داشت؟ اظهارنظر درباره‌ مخالفتش با ساخته شدن فصل دو و سه شهرزاد و حاشیه‌های پیرامون ماسک و واکسن کرونا.
ماجرا چه بود؟ چند هفته پیش، شهاب حسینی در برنامه «هم‌رفیق» از نارضایتی نسبت به ساخت فصل دوم و سوم سریال شهرزاد خبر داد و گفت که شهرزاد قرار بوده فقط یک فصل داشته باشد، اما بعد از استقبال فراوان مردم از سریال، دندان‌های نیش عوامل تیز شده و تصمیم گرفته‌اند آن را ادامه دهند. بعد هم گفت که از فصل یک به‌بعد را خودش هم ندیده است. ماجرای بعدی تصاویری بود که از شهاب حسینی هنگام تزریق واکسن کرونا منتشر شد. خیلی‌ها انتقاد کردند که او به عنوان یک چهره مردمی نباید در آمریکا واکسن می‌زده و عده‌ای هم انتقاد کردند که چرا هنگام واکسن زدن ماسکی با طرح ماری‌جوآنا به صورت
زده.
نتیجه چه شد؟ شهاب حسینی در اینستاگرامش توضیح داد که در صف واکسن مازاد ایستاده تا شانس خود را امتحان کند و بالاخره نوبت به او رسیده است. حاشیه‌ها آنقدر زیاد بود که شهاب حسینی نهایتا از اینستاگرام خداحافظی کرد.

* دو: محمدرضا فروتن / بازیگر
چه حاشیه‌هایی داشت؟شایعه‌ تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در آلمان.
ماجرا چه بود؟ شهریور امسال، شایعاتی درباره‌ تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در خبرها آمده بود که فروتن پس از چندسال تلاش برای کنار آمدن با این موضوع، یکی، دو ماه گذشته تصمیم خود را در آلمان عملی کرده است. این خبر مثل بمب در شبکه‌های اجتماعی سروصدا به‌پا کرد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت. جالب اینجاست که تا چندماه قبل از انتشار این خبر، محمدرضا فروتن در سریال «مانکن» نقش پدر دو بچه را بازی می‌کرد. او اکنون هم برای بازی در سریال «جزیره» انتخاب شده است.

نتیجه چه شد؟ فروتن با انتشار پستی در اینستاگرام این موضوع را تکذیب کرد. او نوشت: «خبری که در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی منتشر شده است دروغ و به دور از حقیقت است. ضمن احترام به تمام تفاوت‌های جنسیتی، خبر منتشرشده را به تمامی تکذیب می‌کنم. حق پیگیری و شکایت از رسانه‌ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هرگونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می‌کنند برای خویش محفوظ می‌دانم.»

* سه: بهروز افخمی / کارگردان
چه حاشیه‌هایی داشت؟ اعتراض بهروز افخمی به استفاده از ماسک و تعطیلی سینماها.
ماجرا چه بود؟ از زمان شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها، افخمی بارها به شیوه‌های مختلف مخالفتش را با پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است. آخرین‌بار در جشنواره فجر بود که او در گفت‌وگویی صراحتا اعلام کرد: «تعطیل کردن سینماها و اجبار به زدن ماسک در سرتاسر کشور، حرکت اشتباهی بوده است.» بهروز افخمی گفت که در تمام طول جشنواره مقابل در ورودی ماسک می‌زده تا اجازه‌ ورود داشته باشد و بعد هم آن را از روی صورتش برمی‌داشته است. بعد از این ماجرا، انتشار تصاویری از پشت‌صحنه سریال «رعدوبرق» به کارگردانی بهروز افخمی باز هم حاشیه‌ساز شد. در این تصاویر، نه خود افخمی و نه بازیگران و عوامل، هیچ‌کدامشان از ماسک استفاده نکرده‌اند. همه‌ این موارد باعث شد تا اعتراض‌ها به عملکرد افخمی بالا بگیرد.

نتیجه چه شد؟ بعد از اعتراض سخنگوی ستاد ملی کرونا به عملکرد افخمی و ماجرای انتشار عکس‌ها، افخمی توضیح داد که در تابستان به کرونای خفیفی مبتلا شده است و بخش مهمی از عوامل سریال هم قبلا کرونا گرفته‌اند، به همین دلیل ماسک نزده‌اند.

* چهار: محسن تنابنده / نویسنده و بازیگر
چه حاشیه‌هایی داشت؟ اعتراض به سانسور سریال، قرار گرفتن در معرض اعتراض‌های فصل ششم، ماجرای دستمزد میلیاردی و انصراف از نگارش فصل هفتم پایتخت.
ماجرا چه بود؟ اولین حواشی بعد از پخش قسمت‌های ابتدایی سریال شروع شد. تنابنده نسبت به سانسورها معترض شد و نوشت: «میان پایتخت ما و پایتختی که می‌بینید، تفاوت از زمین تا آسمان است.» اعتراض‌ها نسبت به محتوای فصل ششم هم تا حد زیادی به سمت محسن تنابنده روانه شد. او به صحبت‌های رئیس صداوسیما درباره اینکه آیا در زمینه این حواشی، دست ستون پنجم فرهنگی دشمن در میان است؟ واکنش نشان داد و گفت مشخص کنید ستون پنجم فرهنگی دشمن کیست؟ زمانی که اعلام شد فصل هفتم «پایتخت» ساخته می‌شود، باز هم درگیر حواشی شد. از آنجایی که سال گذشته گفته بود بعد از پایتخت۶ دیگر با تلویزیون کار نمی‌کند، منتقدان به دنبال دلیل ادامه این همکاری بودند و بعد هم بحث دستمزد میلیاردی تنابنده مطرح شد.

نتیجه چه شد؟ تنابنده از معترضان خواست دست از تخریب بردارند. بعد هم اعلام کرد به دلیل زمان کوتاهی که تا عید باقی مانده و همچنین مهیا نشدن شرایط، امکان ساخت فصل هفتم وجود ندارد.

* پنج: عادل فردوسی‌پور / گزارشگر و مجری
چه حاشیه‌هایی داشت؟ بازگشت به عرصه گزارشگری با گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا از طریق صفحه فارسی ای‌اف‌سی‌، تاخیر در تولید فصل جدید برنامه فوتبال ۱۲۰ و حضور در مراسم فتوکال فیلم «بی همه چیز» در جشنواره فجر و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی.
ماجرا چه بود؟ بعد از صحبت‌های جنجالی رئیس شبکه سه مبنی بر کنار گذاشتن عادل فردوسی‌پور و موضوع از مدار خارج شدن او، دیگر مشخص شد هیچ راهی برای بازگشت و حضور مقابل دوربین وگزارشگری وجود ندارد.

درآستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا صفحه فارسی ای‌اف‌سی در خبری اعلام کرد که قرار است این بازی را با گزارش عادل به شکل مستقیم از طریق صفحه‌اش پوشش دهد. با اعلام این خبر به شکل عجیبی دنبال‌کننده‌های این صفحه افزایش پیدا کرد. چندماه بعداز این ماجرا عادل در اولین روز جشنواره برای دیدن«بی همه چیز» به برج میلاد رفت.برداشتن ماسک و درآغوش کشیدن پرویز پرستویی موجب شد تا به او حمله شود.

نتیجه چه شد؟ طیفی از اصولگرایان با قیاس میزان بازدید مخاطبان فینال لیگ قهرمانان که از طریق سایت تلوبیون بازی را دیده بودند با مخاطبان صفحه ای‌اف‌سی، بازگشت عادل را یک شکست قلمداد کردند. تحلیلی که البته ایرادهای بسیاری به آن وارد بود.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۷۷۲۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر