کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۱۳۰۹
تاریخ خبر:

۱۰ نکته در مورد‌ طوفان الاقصی

روزنامه هفت صبح| یک: ‌در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه، گروه حماس و گردان‌های قسام حملاتی را به نقاط مختلفی از سرزمین‌های اشغالی انجام داد. آژیرهای خطر در پی حملات سنگین راکتی و موشکی در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و دیگر شهرها از جمله تل‌آویو به صدا در آمدند. اسرائیلی‌ها همزمان از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر دادند که نشان داد این حمله تنها به پرتاب راکت‌ها منتهی نشده است.

دو: همزمان با شروع شدن درگیری‌ها گنبد آهنین هم فعال شد اما نتوانست مانع از برخورد راکت‌های حماس به برخی از ساختمان‌ها و نقاط مختلف شود. به گزارش رسانه‌ها بیش از دو هزار و ۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شده است.

سه: گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه حماس عملیات نظامی خود علیه رژیم صهیونیستی را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند. گردان‌های عزالدین قسام گفتند که هدف از این عملیات پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری است. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان فلسطینی از طریق یک تونل مرزی موفق شده‌اند به شهرک‌های اسرائیلی نزدیک مرز با غزه نفوذ کنند.

چهار: حوالی ظهر شنبه بود که خبرنگار المیادین گفت، اخباری از به اسارت درآمدن سربازان اسرائیلی توسط اعضای مقاومت وجود دارد. شبکه‌ کان هم گزارش داد،‌ اخباری از ربودن سربازان اسرائیلی و انتقالشان به غزه وجود دارد. پایگاه القسام تصویری از اسارت تعدادی از شهرک‌نشینان غلاف غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی را منتشر کرد که بر این ادعا صحه می‌گذاشتند. همچنین رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد، مبارزان فلسطینی وابسته به حماس وارد مرکز پلیس رژیم صهیونیستی در سدیروت شده و تعدادی در آنجا زخمی شده‌اند.

پنج: عصر دیروز اعلام شد که تعداد کشته‌شده‌های اسرائیلی به ۱۰۰ نفر رسیده است. از ظهر شنبه رژیم صهیونیستی هم به حملات تلافی‌جویانه به باریکه غزه دست زد و غروب روز شنبه اعلام شد ۱۶۱ نفر فلسطینی بر اثر این حمله‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

شش: سجده شکر رهبران حماس در زمانی که تلویزیون در حال پخش عملیات طوفان الاقصی بود به یکی از پربازدیدترین ویدئوهای منتشر شده در روز گذشته تبدیل شد.

هفت: ایران از عملیات صورت گرفته از سوی حماس علیه اسرائیل استقبال کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تبریک عملیات طوفان الاقصی به ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت گفت این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت و عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد. ناصرکنعانی مقاومت ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را به ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه از جمله در سرزمین فلسطین را تبریک گفت.

هشت: یکی از مواضعی که در رسانه‌ها دیده شد مربوط به مدودف بود. رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه با بیان اینکه آمریکا «بازیگر اصلی» درگیری فلسطین-رژیم صهیونیستی است، گفت که آمریکا باید در حل‌وفصل این درگیری مشارکت کند اما در عوض روسیه و اوکراین را در مقابل هم قرار می‌دهد.

9: خبرگزاری فارس عصر شنبه نوشت: همزمان با پیروزی‌های جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی رزمایش نبی اکرم ۲ با حضور کلیه گردان‌های یگان ویژه فاتحین تهران بزرگ برگزار شد.

10: غروب شنبه برخی از مردم تهران در جشن پیروزی جبهه مقاومت شرکت کردند. پیش از این مراسم، سیدمحسن محمودی، معاون امور استان‌ها، حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اعلام کرده بود «مردم و جوانان ایران اسلامی، پیروزی عملیات غرورآفرین جبهه‌ مقاومت و حماس بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی را در میادین اصلی شهرهای کشور جشن خواهند گرفت».

کدخبر: ۵۴۱۳۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر