کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۶۹۳
تاریخ خبر:

۱۰‌سوپراستار هالیوودی که کار خود را از ‌دیزنی آغاز کردند

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی|‌ در این مطلب به چهره‌های مشهور هالیوودی پرداخته‌ایم که در آغاز بازیگری خود، در برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های کمپانی دیزنی فعالیت می‌کردند. مجموعه جالبی شده. از اسکارلت یوهانسون گرفته تا نیک یوناس.سال آینده میلادی، هشتادمین سال تولد یک کمپانی مهم فیلمسازی در آمریکاست. کمپانی والت دیزنی. نام این شرکت فیلمسازی با کارتون‌هایش در خاطر ما باقی مانده است و شاید بسیاری ندانند که این شرکت، نقطه شروع فعالیت بازیگران مهمی هم هست که می‌توان از آن‌ها به عنوان نسل دیزنی نیز یاد کرد. در مطلب این هفته نگاهی داریم به ۱۰ بازیگر و شخصیت هالیوودی که فعالیت هنری خود را از دیزنی آغاز کردند.

یک: «رایان گاسلینگ»، بازیگر کانادایی الاصل ۴۱ ساله‌ای است که برای بازی در فیلم‌هایی مثل لالالند، نامزد اسکار هم شده است. او کار خود را در ۱۳سالگی، در شبکه تلویزیونی دیزنی و در یک برنامه به نام «باشگاه میکی ماوس» به عنوان شخصیتی شبیه موش آغاز کرده است. نخستین فعالیت او در یک فیلم سینمایی در سال ۲۰۰۱ بوده است.

دو: در عکسی که در زیر می‌بینید، کسی که در بالاترین ردیف و منتهی‌الیه سمت راست ایستاده، «جاستین تیمبرلیک»، خواننده پاپ مشهور است. او هم ۴۱سال سن دارد و البته اهل شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا است. البته تیمبرلیک، کار خود را از سال ۱۹۹۵ به عنوان یک خواننده در گروه موسیقی NSYNC آغاز کرده است.

سه: در همین برنامه باشگاه میکی ماوس، یک شخصیت مشهور دیگر این روزها نیز فعالیت می‌کرد: خانم «بریتنی اسپیرز» که در شرف وصلت با خانواده ایرانی آقای سام اصغری است. بریتنی هم ۴۰ ساله بود و کارش قبل از اینکه در دهه ۲۰۰۰، تبدیل به یک نماد پاپ شود؛ از سال ۱۹۹۲ در همین برنامه آغاز کرد. در تصویری که می‌بینید. خانم اسپیرز دقیقا کنار رایان گاسلینگ نشسته است. پایین و نشسته، سمت راست.

چهار: «کریستین استوارت»، بازیگر ۳۱ ساله، قبل از اینکه به عنوان ستاره سریال «گرگ و میش» (۲۰۰۸ - به کارگردانی هاردویک) معروف شود یا در نقش پرنسس دایانا در فیلم سینمایی «اسپنسر» (۲۰۲۱ - پابلو لارائین) بدرخشد؛ بازیگر کودک موفقی بود که در کنار اسطوره‌هایی مثل جودی فاستر بازی می‌کرد. مثلا در فیلم سینمایی پنیک روم یا «اتاق پناهگاه» (۲۰۰۲ - به کارگردانی دیوید فینچر). اما او مسیر بازیگری خود را از یک فیلم سینمایی متعلق به کمپانی دیزنی به نام سال سیزدهم آغاز کرده بود. فیلم سال ۱۹۹۹، که فاستر در آن یک نقش کوتاه و بدون کلام داشت.

پنج: «زک افران»، بازیگری است که بازی او را در فیلم‌های درجه دوی کمدی دیده‌ایم. در میان کارهای او می‌توان به «بابابزرگ کثیف» اشاره کنیم. این بازیگر ۳۵ ساله کار خود را در انتهای نخستین دهه هزاره جدید در فیلم سینمایی «موزیکان دبیرستان» آغاز کرد که اولین بخش از آن در سال ۲۰۰۶ و بخش بعدی در سال ۲۰۰۷ پخش شد. این فیلم به موفقیت تجاری خوبی دست پیدا کرد و ۷٫۷ میلیون خانوار، آن را دیدند. در زمانی که زک در دیزنی فعالیت می‌کرد، مدل موهای او مورد توجه قرار می‌گرفت اما در فیلم‌های کمدی بعدی، او از تناسب اندام خود برای جذب مخاطب استفاده می‌کند.

شش: قبل از زمانی که اخبار مربوط به رابطه‌های «سلنا گومز» یا آهنگ‌های موفق او و نیز محصولات آرایشی او در کانون توجه قرار گیرد، سلنا گومز در دیزنی و در نمایش‌هایی مثل هانا مونتانا مشغول به فعالیت بود اما آنچه باعث شد دختری ۱۵ ساله به شهرت برسد، نقش اول او به عنوان شخصیتی به نام «الکس روسو» در مجموعه تلویزیونی Wizards of Waverly Place بود. سلنا گومز این روزها ۳۰ سال سن دارد و ششمین شخص با بیشترین میزان دنبال‌کننده در اینستاگرام است.

هفت: «بری لارسون» را بیش از هر چیز به خاطر بازی در فیلم «اتاق» (۲۰۱۵ - به کارگردانی لنی آبراهامسون) و نیز بازی در نقش «کاپیتان مارول» می‌شناسیم. این بازیگر ۳۲ ساله کار خود را در اواخر دهه ۱۹۹۰ آغاز کرد اما شهرت او در سال ۲۰۰۳ در فیلم Right on Track آغاز شده که محصول دیزنی است.

هشت: «اسکارلت یوهانسون»، بازیگر ۳۷ ساله هالیوودی نیز کار خود را از کودکی و ۱۰سالگی آغاز کرده است اما در همان آغاز مسیر، او با درخشش در بازی «نجواگر اسب» (۱۹۹۸ - به کارگردانی رابرت ردفورد) به چشم آمد. این فیلم، متعلق به کمپانی دیزنی بود. البته یوهانسون حجم بالایی از شهرت خود در هالیوود را مدیون بازی در فیلم‌های مارول از سال ۲۰۱۰ به بعد است.

۹ : «دمی لواتو»، در حال حاضر بیشتر به عنوان یک خواننده مطرح است ولی او که ۳۰ سال سن دارد، کار خود را از مجموعه تلویزیونی کودکانه بارنی و دوستان (۲۰۰۲-۲۰۰۴) آغاز کرده است. او در این سریال نقش میچی تورس را بازی می‌کرد. البته شهرت لواتو به خاطر همبازی شدن با برادران جوناس در فیلم سینمایی کمپ رمپ بود. تک آهنگ او با جو جوناس، به رتبه نهم در فهرست ۱۰۰ آهنگ پرطرفدار بیلبورد نیز رسید. نیک جوناس هم در این فیلم بازی می‌کرد.

۱۰: و در پایان البته باید از «کریس ایوانز» نام ببریم. بازیگر ۴۰ ساله‌ای که کار خود را از ۱۶ سالگی آغاز کرده است ولی بلوغ فعالیت او در صنعت سینما مدیون فعالیت در فیلم‌های کاپیتان آمریکا بود که روند آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و او را به یکی از بازیگران هالیوودی تبدیل کرد که بیشترین میزان دستمزد در سینمای آمریکا را دارند.

کدخبر: ۴۴۳۶۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر