کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۷۵۰
تاریخ خبر:

۱۰نکته ترسناک درباره بازار املاک زعفرانیه

روزنامه هفت صبح| زعفرانیه محله‌ای در شمال شهر تهران است که در ناحیه ۲ منطقه یک شهرداری واقع شده. این محله از مناطق گرانقیمت تهران در حوزه مسکن به‌حساب می‌آید؛ به شکلی که قیمت هر مترمربع آپارتمان‌ نوساز در آن بین ۷۰ تا ۱۳۰میلیون تومان است. مشاوران املاک این منطقه می‌گویند، در روزهای اخیر یک واحد آپارتمان نوساز در زعفرانیه متری ۱۳۵میلیون تومان معامله شده است. مشاوران املاک حقایقی درباره بازار مسکن در منطقه زعفرانیه افشا کرده‌اند که در نوع خودشان ترسناک و رعب‌آور هستند.

* یک: واحدهای قدیمی‌تر در منطقه زعفرانیه نیز بسته به سال ساخت و تعداد واحدهای آپارتمان، قیمت متفاوتی دارند. اگر واحدها و سال ساخت هر دو بالا باشد، قیمت هر متر چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰میلیون و اگر سال ساخت و واحدها کم باشد، قیمت بین ۵۵ تا ۷۵میلیون تومان است که بازهم این ارقام با توجه به خود ملک و سایر عوامل متغیر است و می‌تواند بیشتر و یا کمتر باشد.

* دو: قیمت‌ مسکن در زعفرانیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مولفه‌های مهم برای قیمت‌گذاری محل دقیق ملک است که قیمت‌ها را در خیابان‌ها و مناطق مختلف در زعفرانیه متفاوت از هم می‌کند. اما جز این، عواملی چون مشاعات، سن بنا، تعداد واحدها و… نیز در تعیین قیمت بنا دخیل است. یک واحد ۱۳۸متری و ساخت سال۸۵ ، متری ۶۰میلیون تومان در خیابان مقدس اردبیلی قیمت‌گذاری شده است.

* سه: قیمت کل یک واحد ۱۲۰متری در پسیان هفت‌میلیارد و ۲۰۰هزار تومان یعنی متری ۶۰میلیون اعلام شده‌ است. همچنین قیمت یک واحد ۱۵۰متری که هشت‌سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان آصف متری ۵۸میلیون تومان و مجموعا هشت‌میلیارد و ۷۰۰هزار تومان است.

* چهار: قیمت مسکن برای واحدهای نوساز زعفرانیه افزایش زیادی داشته‌ است. برای نمونه می‌توان به یک واحد نوساز در خیابان نیاززاده اشاره کرد که اواخر سال گذشته متری ۵۰میلیون تومان بوده اما اکنون یک واحد نوساز ۲۶۰متری در این خیابان متری ۱۲۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌ است.

* پنج: آپارتمان با واحد متراژ پایین در محله زعفرانیه کمتر از سایر مناطق است و قیمت آن بالاتر از واحدهای مشابه با متراژ بالاتر در همین منطقه است. برای مثال یک واحد ۵۷متری شش‌سال ساخت در خیابان سینایی متری ۶۰میلیون تومان قیمت گذاشته شده‌ است که درحال حاضر جزو واحدهای با قیمت معقول و منطقی به‌حساب می‌آید.

* شش: امکانات و سازه بنا در قیمت واحدهای محله زعفرانیه موثر است. برای مثال یک واحد ۳۶۰متری نوساز در خیابان آصف متری ۸۵میلیون تومان و یک واحد ۳۵۰متری ۱۳سال ساخت در فتاحی جنوبی، متری ۶۰میلیون تومان است، این آپارتمان‌ها امکاناتی چون لابی، استخر، چند پارکینگ، سالن اجتماعات، حیاط بزرگ و… دارند.

* هفت: همزمان با افزایش قیمت مسکن، نرخ رهن و اجاره نیز در زعفرانیه افزایش دارد. در این محله برای رهن کامل یک‌هفتم ارزش فروش ملک پرداخت می‌شود که هر مترمربع حدودا ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان برای رهن کامل معامله می‌شود. مثلا برای رهن کامل یک واحد ۲۶۰متری و هفت‌سال ساخت در پسیان دومیلیارد تومان سرمایه لازم است.

* هشت: قیمت دلار تاثیر زیادی بر افزایش نرخ واحدهای مسکونی محله زعفرانیه داشته است؛ مشاوران املاک این منطقه می‌گویند، واحدهای نوساز قبل از عید از متری ۵۰میلیون تومان آغاز می‌شد و در اوایل نیمه دوم سال۹۸، قیمت مسکن در زعفرانیه بین ۱۵تا ۳۵میلیون برای هر مترمربع بود. اما اکنون قیمت‌ها پنج‌برابر یا حتی بیشتر شده‌ است.

* ۹: یک مشاور املاک می‌گوید، مردم برای سرمایه‌گذاری و زندگی نیاز به خرید مسکن دارند و همچنان معاملات برای واحدهای نوساز و برخی واحدهای قدیمی‌تر پابرجاست اما حدود دوماه است که هیچ معامله‌ای برای خرید بنای کلنگی صورت نگرفته و تمایل برای خرید خانه‌های کلنگی کاهش داشته است. در باقی موارد این‌گونه نبوده و قیمت مسکن تاثیری چندانی بر خرید و فروش یا اجاره در زعفرانیه نداشته‌ است.

* ۱۰: بیایید باهم نگاهی به چند آگهی فروش در منطقه زعفرانیه بیاندازیم؛ با یک واحد ۲۹۰متری سه‌خوابه شروع کنیم که ۱۸میلیارد و ۸۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این ملک خیلی جدید نیست اما یک نمونه تازه‌ساز یا لااقل تمیز با همین متراژ آگهی شده و برای خریدش باید ۱۶میلیارد تومان پول بدهید. اگر از دست واحدهای متراژبالا خسته شده‌اید، باید به آگهی فروش یک آپارتمان ۱۱۰متری اشاره کنیم که برای فروش آن رقم هفت‌میلیارد تومان را پیشنهاد داده‌اند. در حال حاضر ارزان‌ترین ملک آگهی شده در این محله متعلق به یک آپارتمان نقلی ۴۵متری است با قدمت ۳۰سال. فکر می‌کنید چقدر؟ ۲٫۵میلیارد تومان ناقابل! خوشبختانه پارکینگ و آسانسور دارد. عنوان‌ گران‌ترین آگهی هم به پنت‌هاوس ۱۳۰۰متری با نرخ ۲۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

کدخبر: ۳۴۴۷۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر