کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۱۷۵
تاریخ خبر:

۱۰منطقه برتر ‌تهران برای زندگی به انتخاب هفت‌صبح

روزنامه هفت صبح | در این بالا رفتن عجیب قیمت مسکن باید خیلی دل خجسته‌ای داشته باشیم که بیاییم باحال‌ترین و بهترین مناطق تهران را برای زندگی آن هم بدون در نظر گرفتن فاکتور قیمت معرفی کنیم! اما همان طور که می‌دانید ما دل خجسته‌ای داریم‌!

*** محله دروس
خیابان‌های طولانی (قریب به ۳ کیلومتر) و پردرختی که از بلوار شهرزاد در بالای میدان قبا آغاز شده و تا خیابان دولت ادامه دارند. در جوار محله پاسداران و قلهک. با ۵ یا ۶خیابان اصلی جنوبی شمالی. یارمحمدی وکماسایی بهترین و باکیفیت‌ترین خیابان‌ها هستند و وارسته و هدایت و صالح حسینی و محسنیان این پازل را تکمیل می‌کنند.

با خیابان بندی‌های زیبا‌،‌ کوچه‌های دلباز و فضای سبز گسترده. دودهه پیش این خیابان‌ها مملو از خانه‌های ویلایی با حیاط‌های سرسبز و استخر بودند اما به تدریج آپارتمان‌های سوپر لوکس و گران قیمت جای بیشتر آن ویلایی‌ها را گرفته است. محله‌ای که هویت خاص خود را دارد و در بسیاری از ساعات روز برای قدم زدن ایده آل است. به‌خصوص در پاییز و اوایل بهار. هرچند بین ساعت ۵ عصر تا هشت شب برخی خیابان‌هایش از ترافیک سنگینی برخوردار هستند.

*** برج‌های شهرک غرب
کیفیت عموم برج‌های شهرک غرب برای زندگی مناسب است. خیابان‌های عموما خلوت و دلباز، دسترسی راحت به اتوبان‌ها و کیفیت بالای ساخت این برج‌ها آنهارا به هدف بسیاری از سلبریتی‌های سینما و فوتبال بدل کرده است. برج‌های خیام و سعدی و نظامی‌و حافظ در فاز دو و برج پرسپولیس و پاسارگاد و آپادانا و بیستون در فاز یک شهرک غرب و همین طور برج‌های مهستان و سینا و …از بهترین نقاط تهران برای زندگی آسوده هستند و خب آپارتمان‌های این برج‌ها با رقم‌هایی بسیار بالا خرید و فروش می‌شوند و اجاره آنها هم بسیار بالاست.

*** خیابان جبهه در الهیه
خیابان فرشته تهران ازدحام و ترافیک خاص خود را دارد‌. اما در انتهای شرقی خیابان فرشته و در تلاقی‌اش با محله الهیه خیابان دراز و پرپیچ و خمی‌است که در انتها به میدانی دنج و بن بست می‌خورد و چندین خیابان و کوچه دلنشین هم به جبهه می‌خورد. محله‌ای آرام و زیبا که به جز خیابان فرشته و ولیعصر و اتوبان مدرس،‌ دسترسی از سمت شرق و از سمت زرگنده به سمت خیابان شریعتی را نیز دارند.طبیعتا قیمت خانه‌ها بسیار بالاست.

*** خیابان جم
خیابانی شیک وتمیز که هنوز معماری دهه پنجاه را با خود همراه دارد. خیابانی که از مطهری شروع می‌شود و به شکلی اریب ادامه راه به سمت کریم‌خان زند را به قائم مقام فراهانی واگذار می‌کند. ابتدای خیابان ازدحام بیمارستان جم و رادیولوژی اطهاری کمی ‌تردد را سخت کرده اما هرچقدر خیابان را به سمت پایین می‌رویم از آرامش و معماری اصیل و خانه‌های دلباز قدیمی ‌لذت می‌برید.

به‌خصوص در کوچه‌ها و خیابان‌های اریب این خیابان که از شرق به مشاهیر می‌رسد و از غرب به قائم مقام فراهانی. به لحاظ دسترسی محلی به مرکز شهر و بافت اداری ایده‌آل است و در رسیدن به اتوبان‌های تهران هم با کمترین زمان ممکن مسیر طی می‌شود و همه این‌ها در کنار خلوتی و آرامش عجیب این خیابان.

*** برج‌های آتی ساز
برج‌های معروفی که در محدوده میان سعادت‌آباد‌،‌ اوین و بزرگراه چمران قرار گرفته‌اند. بیست و دو برج که به فضای سبز بی‌نظیرش و امکانات محلی خود مثل مرکز خرید و سالن ورزش و مدرسه و استخر می‌نازد و تنوع متراژ و معماری آپارتمان‌هایش. هر عصر می‌توانید حس‌و حال قدم زدن در پارک را در محوطه این برج‌ها تجربه کنید‌. ترافیک بزرگراه چمران نقطه ضعف این برج‌هاست اما در داخل این شهرک زیبا آرامش و امنیت به شکلی مطلوب در اختیار ساکنانش است.

*** سهروردی جنوبی
این خیابان قدیمی‌ و متواضع تهران به لطف طرح ترافیک در اکثر ساعات شبانه روز خلوت و کم ترافیک است. حتی در اوج ترافیک تهران و اتمام ساعات طرح‌، باز هم شما در سهروردی جنوبی ازدحام چندانی را لمس نمی‌کنید. این خیابان از تقاطع خیابان بهار شیراز شروع می‌شود و به خیابان مطهری ختم می‌شود‌. خیابانی که انگار گذر زمان را احساس نکرده است. با مشخصات کامل یک محله و مردمی ‌قدیمی‌ و اصیل و فرهنگی و دسترسی عالی.

*** امیریه
این محله در صد سال پیش گل محلات تهران بود و اعیان‌نشین محسوب می‌شد اما حالا به خاطر نزدیکی‌اش به بازار و دسترسی راحتش به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی و همین‌طور بافت صمیمی ‌و اصیل مردمش مورد توجه قرار گرفته است. امیریه در ابتدا در غرب تهران و نزدیک دروازه قزوین بود اما بعد از گسترش شهر در مرکز شهر قرار گرفت. از شمال با محله منیریه از غرب با محله مخصوص از جنوب با محلات قلمستان و فروزش از شرق با محله سنگلج.

*** ۲۴ متری سعادت‌آباد
سعادت‌آباد یکی از متناقض‌ترین محلات تهران است . مخالفین و موافقین پروپاقرصی دارد‌. با قیمت‌های بسیار بالا اما هستند گروهی که ازدحام خیابان‌های سرو یا کاج را دوست ندارند و بافت ساکنانش را نیز بیش از حد مغشوش و بدون هویت می‌دانند. اما در بالای میدان فرهنگ و در ضلع شرقی سعادت‌آباد خیابان زیبایی به نام ۲۴ متری وجود دارد که درآن می‌توانید با آرامش برانید و از عمارت‌ها و فضای شهری مناسب دور و برتان لذت ببرید.

*** فلکه‌های نیروی هوایی
اهالی و ساکنان خیابان نیروی هوایی تعصب خاصی به محله خود دارند. این تعصب به خاطر برتری بافت محلی و ساختمان‌ها به تمام محلات مجاورشان است. محله‌ای که طیف محدودی از ارتشی‌های قدیمی‌و بازاری‌های سنتی درآن سکنا دارند. با بافتی مذهبی و همین طور مختصات خودکفا و خود مدار.‌ دو فلکه این محله هنوز هم برای ساکنانش آسایش خاص یک محله قدیمی‌تهران را فراهم می‌کنند.

*** خیابان خوارزم شهرک غرب
شهرک غرب از معدود محلات تهران است که اسیر موج برجسازی نشده (هرچند به تازگی نشانه‌هایش دیده می‌شود) این کالیفرنیای کوچک در قلب تهران از چندین خیابان با کیفیت و در عین حال کم ازدحام بهره می‌برد از جمله خیابان‌هایی مثل فلامک و زرافشان. اما لوکس‌ترین و بهترین خیابان شهرک غرب خیابان خوارزم است. با مجموعه‌ای از ویلاهای اعیانی بزرگ‌،‌ فضای سبز عالی و پارک‌های زیبا. قدم زدن و رانندگی در این خیابان هم می‌تواند به شما آرامش بدهد و هم شما را در ناامیدی مطلق فرو ببرد.
اگر محله خاصی از تهران را برای زندگی مناسب می‌دانید با ذکر دلیل برای ما بفرستید تا چاپ کنیم.

کدخبر: ۳۳۷۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر