کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۸۶۲۵
تاریخ خبر:

یکه‌تازی خندوانه در ‌پاییز ۱۴۰۰

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| از دو ماه پیش و بعد از مدت‌ها رخوت، چند برنامه سرگرم‌کننده در کنداکتور شبکه‌های مختلف قرار گرفت. این برنامه‌ها در پاییز روی آنتن رفتند و هدف‌شان این است تا حال مخاطب را خوب کنند و شب‌های بلند این ماه آنها را پای تلویزیون بکشاند.

دست شبکه‌های تلویزیون از داشتن سریال‌های جدید خالی است و شبکه سه را باید یک استثنا دانست. در چنین شرایطی برنامه‌ها می‌توانند خلأ کمبود سریال‌ها را پر کنند. در گزارش امروز نگاهی داریم به آمار برنامه‌های سرگرم‌کننده پاییزی تلویزیون تا مشخص شود کدامیک در تلوبیون از اقبال بیشتری برخوردار هستند.

‌سریالیست
شبکه یک برای سرگرم کردن مخاطبان، علاوه بر مسابقه ایران، حسابی ویژه روی سریالیست باز کرده است. این برنامه به شکل تخصصی به بررسی سریال‌های تلویزیون می‌پردازد و از ویژگی جذابیت سریال‌ها برای بالا بردن وجه سرگرمی خود بهره می‌برد.

میزان مشاهد سریالیست در تلوبیون بالا نیست. ۲۴ آبان ۶۶۶ مشاهده، ۲۷ آبان ۹۹۵ و ۴ آذر ۸۴۲ بار دیده شده. بریده‌های سریالیست اما وضع خوبی دارند. مثلا بریده شوخی سامان گوران با شب‌های برره نزدیک به ۱۴‌هزار بار دیده شده است. بریده گفت‌و‌گوی شبنم قلی‌خانی هم نزدیک به هشت هزار مشاهده داشته.

رخ به رخ
شبکه دو در پاییز امسال چند برنامه جدید روانه آنتن کرد. در بین آنها رخ به‌رخ فضایی متفاوت دارد. آمار کلی هر قسمت بالا نیست‌؛ مثلا برنامه اخیر فقط نزدیک به ۴۰۰‌بار مشاهده شده. اما آمار بریده‌های آن قابل تامل است. مثلا صحبت‌های مسعود شجاعی در تاریخ ۲۱ آبان درباره آرایشگر اختصاصی فوتبالیست‌ها ۸۹۰۰ بار دیده شده. بخش‌هایی از صحبت‌های حسین سلیمانی ۷‌هزار بار مشاهده شده.

بسته پیشنهادی
در شبکه دو بسته پیشنهادی برنامه‌ای جمع‌و‌جور و قابل تماشا‌ست اما در تلوبیون اقبالی از آن نشده. قسمت دوم آذر آن نزدیک به هزار بار دیده شده. عجیب آنکه آمار بریده‌هایی از قسمتی که با حضور جناب‌خان پخش شد هم بالا نیست.

میانگین تماشای بریده‌های جناب‌خان دو هزار مشاهده است. در همین قسمت گفت‌و‌گوی تلفنی با گلاب آدینه هم فقط ۲۰۸ مشاهده داشته. وضع برای مصاحبه فاضل‌نظری هم همین است و میانگین آمار کمتر از هزار را نشان می‌دهد.

سیم آخر
مسابقه سیم آخر قرار است عصای دست شبکه سه باشد. این برنامه با اجرای رضا رشیدپور در ۵‌‌آذر ۵ هزار مشاهده و در ۳ آذر ۲۶۰۰ مشاهده داشته است. میانگین بریده‌هایی از برنامه هم همین عدد را نشان می‌دهد. بیشترین آمار اخیر برنامه مربوط به یکی از بریده‌های آن است که ۲۱ آبان روی آنتن رفت و بیش از ۶ هزار بار دیده شد. این آمار و ارقام برای مجری با سابقه‌ای چون رشیدپور جالب نیست.

خندوانه
شبکه نسیم بنا به رسالت خود، بیشترین برنامه‌ها و مسابقه‌های سرگرم‌کننده را در فصل پاییز دارد. در میان برنامه‌های این شبکه، خندوانه یکه‌تازی می‌کند. یکه‌تازی برنامه رامبد جوان در کل تلویزیون هم محسوس است و بیشترین آمار مشاهده در تلوبیون را به خود اختصاص داده.

به عنوان نمونه برنامه اخیر که ۸ آذر با حضور آشا محرابی روی آنتن رفت، در کمتر از ۲۴ ساعت نزدیک به ۵ هزار بار دیده شده. بریده‌ای از شوخی جناب‌خان در ۴ آذر هم ۱۲ هزار بار دیده شده. این آمار را با بسته پیشنهادی مقایسه کنید تا یک‌بار دیگر مشخص شود که جناب‌خان فقط در خندوانه موفق است.

ایستگاه
شبکه نسیم زودتر از دیگر برنامه‌های خود سراغ ایستگاه رفت. این برنامه اما در جلب رضایت مخاطب ناکام بوده. به آمار اخیر آن نگاه کنید: ۵ آذر ۶۹۰ مشاهده، ۴ آذر ۸۶۱‌، ۳ آذر ۶۶۹ و ۱۳ آبان ۱۳۷۰‌. ایستگاه خواسته با ساختاری متفاوت به طرح مشکلات روز بپردازد و برای هر کدام از آنها پیشنهادی متفاوت دارد اما در عمل ناموفق بوده است.

‌دست فرمون و تهمتن
شبکه نسیم دو مسابقه هم روی آنتن دارد. یکی دست فرمون و دیگری تهمتن. آمار نشان می‌دهد اولی موفق نبوده است. دست فرمون در ۸ آذر ۲۱۶‌، در ۷ آذر ۲۹۲ و در ۶ آذر ۳۸۸ مشاهده داشته است. حالا به آمار تهمتن نگاه کنیم: ۶ آذر ۱۱۵۹، ۵ آذر ۱۷۰۰ و ۲۹ آبان ۲۵۰۰‌. از نظر کیفی تهمتن موفق‌تر هم هست و مخاطب با تماشای آن می‌تواند غرق هیجان شود.

کدخبر: ۴۲۸۶۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر