کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۰۶۷۱
تاریخ خبر:

یورش ‌کرگدن‌ها؛ درباره امیرحسین مقصودلو و ساسان حیدری

یورش ‌کرگدن‌ها؛ درباره امیرحسین مقصودلو و ساسان حیدری

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی| در میانه دهه هشتاد بود که با موسیقی زیرزمینی آشنا شدیم. درست در دوره وزارت استاد صفارهرندی بر مسند فرهنگ و ارشاد. در دوران سختگیری‌های سیستماتیک در حوزه سینما و موسیقی. طی سال‌های 84 تا 88 و درست همزمان با تلاش شبانه‌روزی صفارهرندی و یارانش برای درست کردن و منظم کردن ویترین هنر رسمی و تولید هنر فاخر و متوقف کردن هنر روشنفکرانه، ‌موسیقی زیرزمینی همچون بهمن بر سر جامعه ایرانی نازل شد. بی‌نیاز از مجوز و قانون.

چهره‌های مهم‌شان یک پسر اهوازی متولد 1367 بود و یک پسر تهرانی متولد 1366. این‌ها جلوی صحنه بودند و آن پشت بی‌شمار چهره‌های دیگر. آرمین 2ای‌اف‌ام، تهی، ‌هیچکس، ‌مخته، ‌پیشرو و… همه‌شان با استعداد اما بدون هیچ تعهد هنری و اجتماعی. اما آن دو نفر بیشتر جلوه کردند و اسمشان در افکار عمومی اوج گرفت.

امیر تتلو و ساسی مانکن. در واقع امیر حسین مقصودلو و ساسان حیدری. ترانه‌ها پر است از امیال و تمنیات جوانانه بی‌مهار. بنگ و الکل و طره مو و رژ لب و از این‌جور تشبیهات بی‌پروا با استفاده از اصطلاحات و کلمات و اتفاقات روز کشور. همین به‌روز بودن موجب شد تا نسل جوان ناگهان دل از لس‌آنجلس به عنوان تولیدکننده اصلی موسیقی غیرمجاز ببرد و به این جوان‌های با استعداد غیرقابل مهار روی بیاورد.

چهره‌های سیاسی و کارشناسان و موج‌سواران که تا آن موقع در عکس گرفتن با علی پروین و دور افتخار زدن همراه او بودند حالا با یک ظرفیت غیرمترقبه در عرصه تاثیرگذاری بر افکار عمومی مواجه شدند. پس ساسی مانکن را در وسط توبیخ و بگیر و ببندهایش به ملاقات شیخ حسین کروبی بردند و تتلو را در روی سن و در پیش‌روی ردیفی از تندروترین اصولگرایان موجود مورد تقدیر قرار دادند و به دیدار با آیت‌الله رئیسی کشاندند.

حالا این دو جوجه اردک‌زشت موسیقی ایرانی،‌ به ماشین‌های متحرک و غیرقابل کنترل تولید محتوای نابهنجار تبدیل شده‌اند. یکی در ترکیه و دیگری در آمریکا. یکی دختران تین‌ایجر را هدف قرار داده و ‌آن یکی به سمت تابوهای اخلاقی و عرفی جامعه رفته و ابایی از استفاده از فلان بازیگر فیلم‌های هرزه‌نگارانه ندارد و محصولات مایل و موذیانه‌ای تولید می‌کند که می‌توانند نظم و ساختار فکری کودکان را نیز درهم بشکنند.

آن جوان‌های بی‌خبر دهه هشتاد حالا به هیولاهایی بدل شده‌اند که همچون کرگدن خودشان را به دیواره فرهنگی ایران می‌کوبند. این دیوار متعلق به حاکمیت نیست. الزاما این‌گونه نیست. هرچند ساسی مانکن بدش نمی‌آید که خودش را همچون شوالیه‌ای در جبهه اپوزیسیون تصور کند و به ما بقبولاند! نه. آنها کرگدن‌هایی هستند که بی‌پروا به خود دیواره فرهنگ ایرانی حمله می‌کنند.

‌درست در وانفسای توزیع کلیپی زشت از ساسان حیدری، همتای ترکیه‌نشین او یعنی تتلو وارد یک بازی خطرناک شده است که فعلا به بازداشت او در ترکیه ختم شده. آیا او به تهران عودت داده می‌شود؟ ‌مثل ماجرای میلاد حاتمی؟ ‌بگذارید از اینجا به بعد را از قول خبرگزاری اصولگرای تسنیم بخوانیم:‌

با شکایت کنسولگری ایران در استانبول از «امیر تتلو» خواننده پاپ ایرانی، پلیس ترکیه شب گذشته امیر تتلو را بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرد. تصویر او پس از بازداشت توسط پلیس ترکیه را مشاهده می‌کنید. تسنیم نوشت: خواننده پر حاشیه که اقدام به تشنج در کنسولگری ایران در ترکیه کرده بود از سوی پلیس این کشور دستگیر شد.

به دنبال انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی‌بر دستگیری امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو با شکایت کنسولگری ایران در ترکیه، خبرنگار تسنیم مطلع شد که تتلو روز گذشته به دلیل تشنجی که در کنسولگری ایران در ترکیه ایجاد کرده از سوی پلیس ترکیه به بازداشتگاه منتقل شده است.

مقصودلو به تازگی پاسپورت جدید دریافت کرده، اما با پاسپورت پانچ شده و قدیمی خود به فرودگاه رفته و خواستار بازگشت به کشور بود که این موضوع نشان می‌دهد، او نه برای بازگشت به ایران، بلکه برای حاشیه‌سازی و جذب بیشتر دنبال‌کننده و به تبع آن گرفتن تبلیغات دست به این کار زده است.

مقصودلو اخیراً بخش اعظم دارایی خود را در یک کلاهبرداری از دست داده و تلاش او برای گرفتن آگهی چند برابر شده است. از سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مقصودلو پاسپورت خود را برای سفر به آمریکا و اقامت در این کشور به کنسولگری آمریکا در استانبول تحویل داده است. به دلیل نداشتن شاکی خصوصی احتمالاً به زودی آزاد خواهد شد.

کدخبر: ۵۵۰۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر