کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۷۹۷
تاریخ خبر:

یمنی‌ها قیمت نفت را به سقف رساندند

روزنامه هفت صبح | یک: یحیی سریع،سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن عمق امنیتی عربستان با هشت موشک بالستیک و ۱۴پهپاد در عملیات توازن بازدارنده ۶ خبر داد.به گزارش تلویزیون المسیره،در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است:در میان پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد،۱۰پهپاد از نوع صماد ۳ و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شد:در عملیات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه‌های نظامی در عسیر و جیزان با ۴پهپاد از نوع ۲kو موشک‌های بدر مورد اصابت دقیق قرار گرفت.(این دو منطقه تا یمن، حدود ۱۰۰۰کیلومتر فاصله دارند)

* دو: سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی حملات نیروهای مسلح یمن به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو و همچنین بندر«راس التنوره» از بزرگ‌ترین بنادر نفتی دنیا را تایید کرد.ترکی المالکی، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی مدعی شد که یکی از محوطه‌های مخازن نفت در بندر «راس تنوره» در منطقه الشرقیه در معرض یک حمله شکست خورده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت که از سمت دریا می‌آمد و همچنین تلاش شده بود که تأسیسات شرکت «آرامکو» در ظهران نیز هدف گرفته شود.

او این پاسخ یمنی‌ها به تجاوزهای مکرر ائتلاف سعودی علیه زیرساخت‌های یمنی را تروریستی و بزدلانه خواند و ادعا کرد این دو حمله،امنیت عربستان سعودی و ظرفیت‌های اقتصادی آن را هدف نگرفته بلکه شاهرگ اقتصاد دنیا و منابع نفتی و امنیت جهانی انرژی را هدف گرفته است.

*سه: ولی ظاهرا حملات آنقدر جدی بوده که سفارت ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی ساکن در شهرهای ظهران، دمام و خُبَر هشدار داد که در صورت وقوع حمله تدابیر احتیاطی را به کار گیرند.

* چهار: به دنبال گزارش حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، معاملات آتی نفت خام برنت روز دوشنبه برای نخستین‌بار از زمان آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به بیش از ۷۰دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه در اوایل جلسه معاملاتی آسیا به ۷۱٫۳۸دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان آن از تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ بوده است. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز برای ماه آوریل، ۱٫۴۷ دلار یا ۲٫۲درصد افزایش یافت و با قیمت ۶۷٫۵۶ دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

کدخبر: ۳۷۷۷۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر