کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۲۷۲
تاریخ خبر:

یادداشتی دردناک درباره بیمه و تصادفی که مقصر نیستی

روزنامه هفت صبح | دیروز جریان تصادفم را نوشتم برایتان. حالا می‌خواهم ماجرای بیمه رفتن و این‌طور کارها را برایتان شرح دهم. صبح ساعت ۱۰ وارد پارکینگ بیمه ایران شدم.در خیابان فاطمی. همه چیز ابتدا خوب پیش رفت. نظم در بخش عکاسی از ماشین و بعد اسکن و چک کردن مدارک که خوشبختانه به خاطر دوراندیشی‌های افسر تصادفم،‌هیچ مشکلی پیش نیامد و من راهی سالن شماره دو شدم. برای دریافت بیمه شخص ثالث. خب اینجا مشکلات شروع شد.

کلا چهار نفر پشت باجه‌ها بودند در حالی که یازده تا باجه وجود داشت. صبوری کردم و در نهایت بخش اول کارم حل شد و پرونده تشکیل شد. خانمی که مسئول کارم بود خونسرد بود و سرحوصله و کار راه‌ انداز. رفتم برای بخش کارشناسی که خب این یکی پیچیده بود. در یک کانکس کوچک که لای پنجره‌ها را کمی باز کرده بودند و هیاهویی بود. در نهایت نیم ساعتی معطل شدیم و کارشناس آمد و گفت که از بیمه شخص ثالث چیزی دستت را نمی‌گیرد.

در واقع با فرمول‌های جدید بیمه شخص ثالث هر قطعه و هر خسارت اتومبیل شما را حداکثر با قیمت‌های دنا مطابقت می‌دهد و با این محاسبه خسارت من شد ۵میلیون و پانصد هزار تومان! برگشتم به باجه شماره ۱۰ و کارشناس بیمه مشکل من را سریع درک کرد و بعد از چندبار کپی کردن مدارک (کپی داخل مجموعه نبود و هربار باید یک مسیر ۵۰۰ متری را به بیرون مجتمع طی می‌کردی و از یک مغازه لوازم التحریر کپی‌هایت را تهیه می‌کردی) به من گفت که از ماده هشت استفاده کن و بقیه خسارتت را از بیمه بدنه خودت بگیر.

بیمه بدنه من بیمه آسیا بود.پس ساعت ۱۲ و نیم با مدارکم راهی پارکینگ بیهقی شدم و بیمه آسیا. ساختمان مرتب بود و ازآن هیاهوی بیمه ایران اینجا خبری نبود. گفتم حتما کارم زود راه می‌افتد. کلا چهار نفر جلوتر از من بودند اما اینجا هم کمبود نیرو بود و من ‌ دو ساعت و ربع هم در دفتر بیمه آسیا بودم.

یکی از مسئولین نبود نیروی کافی را ناشی از کرونا می‌دانست و این‌که خودش هنوز دارد داروهای دوران کرونایش را مصرف می‌کند. اینجا دوباره اتومبیلم کارشناسی شد و دو کارشناس محترم با هم مشورتی کردند ضمن آنکه دل مرا کاملا خالی کردند در مورد قیمت‌ها.آنها اجرت تعمیرات را ۹ میلیون محاسبه کردند و هزینه قطعات را نیز منوط به آوردن داغی‌ها و فاکتورها کردند و برآوردشان ۳۰میلیون تومان هزینه قطعه بود …

این داستان ادامه دلهره‌های من برای تامین خسارت اتومبیلم در تصادفی بود که خودم مطلقا تقصیری درآن نداشتم و به عنوان یک مشتری همیشه ارقام بیمه را با دقت و انضباط پرداخت کرده ام. با شیوه‌های جالب و ابتکاری بیمه‌های محترم حالا باید ببینم چقدر باید از جیب خودم پرداخت کنم. باید گزارشی در مورد وضعیت بیمه شخص ثالث و چگونگی پرداخت‌هایش آماده کنیم و در مورد نبوغ این مدیران که به شکل کاملا قانونی (!) مصوبات خودشان را به ما مشتریان محترم غالب کرده‌اند حرف‌های زیادی بزنیم.

کدخبر: ۴۴۱۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر