کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۱۹۶
تاریخ خبر:

گم شدن مرد ۳۶‌ساله ‌در جنگل کردکوی گلستان

روزنامه هفت صبح | انگار دوباره ماجرای سها رضانژاد، دختر گردشگر جوانی که چندی پیش در ارتفاعات کردکوی گم شد و بعد جسدش پیدا شد تکرار می‌شود. منطقه کردکوی استان گلستان، دوباره محل بحث و اخبار حوادث است. این بار عصر روز ۲۵ شهریورماه معین شریفی، جوان ۳۶ ساله‌ای اهل شهرستان کردکوی استان گلستان به قصد پیاده‌روی و حضور در جنگل‌های کردکوی از منزل خارج و دیگر به منزل بازنگشت.

پس از ورود دستگاه‌های امدادی و پلیس به پرونده و تحقیقات پلیس، مشخص شد این فرد همانند برنامه‌های روزانه‌اش به قصد ورزش با خودروی شخصی خود به ابتدای محور جنگلی درازنو کردکوی رفته و با توجه به پارک بودن خودروی وی در کنار جاده و کشف لباس‌های وی داخل خودرو مشخص است وی به نیت ورزش کردن از خودرو خارج و مسیری را طی کرده اما تاکنون هیچ ردی از وی کشف نشده است.

*** دستگیری سه مظنون و ماجرای اختلافات
رئیس پلیس آگاهی گلستان در خصوص جزئیات این پرونده اظهار کرد: این فرد در کردکوی مغازه عسل‌فروشی دارد و دوستان و افراد محلی اظهار می‌کنند او همیشه مسیر اصلی جنگل را پیاده‌روی می‌کرده است.

مجتبی مروتی تاکید کرد: در بررسی‌های پلیس موضوع اختلاف وی با برخی افراد مشخص شده و تاکنون سه نفر مظنون در این پرونده دستگیر شده و تحقیقات از این افراد دستگیر شده و سایر احتمالات موجود ادامه دارد. وی گفت: ما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و هم زمان با تحقیقات پلیس نیروهای امدادی نیز در حال جست‌وجو در منطقه هستند اما تاکنون هیچ ردی از این فرد کشف نشده است.

همچنین معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان نیز در خصوص آخرین وضعیت جست‌وجو و امداد و نجات این فرد مفقود شده در جنگل‌های کردکوی اظهار کرد: تاکنون ۲۰ تیم از هلال احمر و هیات کوهنوردی استان گلستان برای جست‌وجو به محل اعزام شده و در حال جست‌وجو هستند.

سیدرحیم میرکریمی گفت: یک دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتورسیکلت جمعیت هلال احمر و یک دستگاه مینی‌‌بوس آموزش و پرورش، یک دستگاه خودروی سواری داوطلب مردمی نیز در منطقه حضور داشته و در حال کمک‌رسانی هستند. وی اضافه کرد: ۷۹ نیروی نجاتگر و امدادگر هلال احمر و ۵‌نیروی هیات کوهنوردی و تیم سگ‌های نجات هلال احمر در منطقه در حال جست‌وجو هستند اما تاکنون هیچ ردی از این فرد کشف نشده است.

*** ‌آخرین تماس فرد گمشده
همسر معین شریفی در مورد روز گم شدن همسرش نیز به رکنا گفت: ساعت ۱۷‌روز سه‌شنبه بود که همسرم از خانه بیرون رفت. برنامه پیاده‌روی داشت و به من گفت که ماشینش را در خیابان‌ می‌گذارد و در جنگل پیاده‌روی می‌کند و بعد پیاده به سمت ماشین برمی‌گردد. من با او تماسی نداشتم و وقتی تا ساعت ده و ربع شب به خانه نیامد،تماس گرفتم اما موبایلش در دسترس نبود.برای همین با شاگرد مغازه‌اش تماس گرفتم و او گفت از ساعت هشت هر چقدر با معین تماس گرفته موبایل او در دسترس نبوده است.

همسرم جدیدا پیاده‌روی روزانه را شروع کرده بود.او کوهنورد حرفه‌ای نبود اما منطقه را می‌شناخت و به مسیر جنگلی آشنا بود. همسر معین شریفی در مورد آخرین حرفی که معین به شاگرد مغازه‌اش زده بود، گفت: شاگرد ‌ مغازه همسرم ‌ می‌گوید که در آخرین تماسی که همسرم ساعت هشت شب با او گرفته بود،گفته بوده که پیاده‌روی اش تمام شده است و دارد از جنگل به سمت پایین برمی‌گردد.

اما در کردکوی گم‌شدن‌های سریالی با توجه به وضعیت صعب‌العبور منطقه تکراری است. سید رحیم کریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان گلستان در مورد علت گم‌شدن‌های سریالی در شهرستان کردکوی توضیح می‌دهد: از ابتدای سال تا به حال ۱۸‌مورد گم شدگی در جنگل‌های سطح استان رخ داده که بیشتر آنها در کمتر از ۲۴‌ساعت پیدا می‌شوند و برای همین موضوع رسانه‌ای نمی‌شود.

نابلدی به مسیرهای جنگلی عمده دلیل گم شدن افراد در جنگل‌های این منطقه است.اما در موارد مختلف علت‌های متفاوتی می‌تواند باعث گم شدن افراد باشد.مثلا همین ماه قبل گروهی حدودا بیست نفره از یزد به جنگل‌های استان سفر کرده بودند که یک گروه هشت نفره از بقیه جدا شدند و در یک دره گم شده بودند که با ردیابی تلفن‌های همراهشان پیدایشان کردیم.

تعداد زیاد افراد در گروه‌های سفری، می‌تواند موجب سردرگمی برخی از آن‌ها شود.عدم مدیریت زمان هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث گم شدن افراد می‌شود چون اگر افراد در هنگام برگشت از مسیر به شب برخورد کنند،مشکل ایجاد می‌شود. برخی افراد نیز توانایی کمی در مسیریابی دارند و یا اینکه توانایی عبور از مسیر جنگلی طولانی را ندارند. علاوه بر همه این‌ها باید به شرایط جوی جنگل‌های استان هم اشاره کرد که یکی از عمده‌ترین دلایل گم شدن افراد است.

چون این منطقه غالبا مه آلود است و همین مسیریابی را مشکل می‌کند. میرکریمی در ادامه گفت:آنجایی که سها رضانژاد گم شده بود سمت جهان نما بود اما محل گم شدن معین شریفی حدود چهار،پنج کیلومتر خارج از شهرستان کردکوی است که با جهان‌نما فاصله نسبتا زیادی دارد. اکنون چهار روز از گم شدن معین می‌گذرد و هنوز اثری از او پیدا نشده است.

کدخبر: ۳۵۰۱۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر