کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۰۹۶۹
تاریخ خبر:

گلریزان میلیاردرها برای رئیس‌جمهور شدن جو بایدن

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | ‌رقابت سخت و نفس‌گیر جان مک‌کین و باراک اوباما در انتخابات ۲۰۰۸ و پولی که هر دو نامزد در کمپین‌های‌ خود خرج کردند، سبب شد بحث جذب حمایت مالی از نامزدها به مهمترین چالش هر نامزد بدل شود. اوباما با هزینه ۷۳۰میلیون دلار برای کمپینش و مک‌کین با هزینه ۳۳۳میلیون دلار رکورد حمایت مالی از نامزدهای انتخاباتی در حزب خود را فرسنگ‌ها جابه‌جا کردند. از این‌رو رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا به جنگ میلیاردرهایی بدل شد که پشت پرده کمپین‌ها درحال قمار روی آرای مردم هستند.

تعداد میلیاردرهای معروف حامی جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ بیش از ۱۰برابر تعداد حامیان تمام نامزدها در طول تاریخ انتخابات‌های قبلی در آمریکاست. روایت‌های غیررسمی حاکی از حمایت ۱۰۹میلیاردر معروف به‌طور مستقیم و ۲۷میلیاردر دیگر از طرق غیرمستقیم، از جو بایدن است. مسئولان کمپین بایدن حمایت ۴۴میلیاردر را تا کنون تایید کردند و خبر از سرازیرشدن پول‌های‌ آن‌ها به سمت کمپین جو بایدن داده‌اند.

این تعداد برای برنی سندرز صفر بوده و او حمایت مالی میلیاردرها و حتی بستگان میلیاردرها از کمپینش را نپذیرفت و شاید به همین دلیل کمپینش شکست خورد.جالب است بدانید طبق قانون هر فرد می‌تواند تا سقف ۵۶۰۰دلار در هر انتخابات به یک کمپین کمک مالی کند. البته این رقم برای نامزدهای انتخابات ناچیز است اما در رقابت‌های سه‌شنبه بزرگ این محدودیت برداشته می‌شود و کمک‌های مالی می‌تواند به مقدار نامحدودی برسد.

در کنار کمک ۴۷میلیون دلاری افراد عادی به کمپین بایدن، تاکنون در سه سه‌شنبه بزرگ گذشته به ترتیب ۹، ۱۸ و ۳۳میلیون دلار از جانب میلیاردرها به بایدن کمک مالی شده است. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا انتخابات افزایشی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰درصد داشته باشد و بایدن با حمایت میلیاردی از کمپینش رکوردها را دوباره جابه‌جا کند.

از بین ۴۴میلیاردر احرازشده، ۱۸نفر در حوزه موسسات مالی و اعتباری، هفت‌نفر در حوزه برج‌سازی و ساختمان‌سازی، پنج‌نفر در حوزه تکنولوژی، پنج‌ نفر تاجر، چهارنفر از صاحبان رستوران‌های زنجیره‌ای، دونفر از صاحبان کازینو و قمارخانه‌ها، دونفر از برنامه‌سازان تلویزیون و فیلمسازی و یک نفر از مدیران آژانس گردشگری فعالیت دارند.

در بین این افراد می‌توان به مگ ویتمن مدیر سابق hp، اریک اشمیت مدیر سابق گوگل، نیل بلام برج‌ساز معروف نیویورک، جیم سایمونز ریاضیدان و سرمایه‌دار معروف که ثروتمندترین حامی بایدن است و ملودی هابسون، همسر کارگردان مشهور جنگ ستارگان، جورج لوکاس اشاره کرد.

با توجه به امتیازات مرسومی که نامزدها به حامیان مالی اصلی کمپین‌ها می‌دهند و تعداد بالای این دست از حامیان مالی در کمپین جو بایدن، پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ که کمپین جمع و جورتری دارد و قسمت عمده هزینه‌های کمپینش به دوش خودش است در مناظرات آتی به جو بایدن بتازد و منابع مالی او را زیر سوال ببرد.

کدخبر: ۳۲۰۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر