کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۶۷۲
تاریخ خبر:

گزارشی وسوسه‌‌انگیز درباره هزینه تورهای یک‌روزه

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|‌ اردیبهشت آخرین ماه سال است که می‌توان با خاطری آسوده به سفر فکر کرد. خرداد که از راه برسد دمای هوا بالا می‌رود و گرما کاری می‌کند که تا مدت‌ها جز به کولر خانه‌تان فکر نکنید. این هفته بهانه دیگری هم برای سفر کردن خواهیم داشت؛ غبار و آلودگی در بسیاری شهرهای کشور به حدی بالا رفته که مسئولان ناچار شدند تعطیلی اضطراری اعلام کنند. این دو تا علت کار و کاسبی برگزارکننده‌های تورهای یک و دو روزه را سکه کرده.

اگر از مظنه بپرسید، باید بگوییم قیمت تورهای یک‌روزه طبیعت‌گردی، از ۳۶۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸۵۰ هزار تومان بالا می‌رود. هرچقدر مقصد به پایتخت نزدیک‌تر باشد هزینه سفر کمتر می‌شود. ارزان‌ترین سفر، تور بازدید از آبشار سنگ طلا است و گران‌ترین گزینه برای آخر اردیبهشت ماه یک تور رفتینگ در زاینده‌رود خواهد بود که برای دوست‌داران قایق‌سواری مناسب است. اما اگر دلتان بخواهد در شهرها گشت بزنید، با ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید یک روز را در قزوین بگذرانید.

قیمت تورهای دو روزه بالاتر از این حرف‌هاست و از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان است. اگر تور انتخابی شما با هواپیما باشد، باید حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کنار بگذارید. کیش و مشهد از گزینه‌های محبوب هستند. هزینه سفر دو روزه به مشهد مقدس یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و جزیره کیش یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

تورهای یک‌روزه مناسب علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی
برای کسانی که اهل کمپ کردن در میان جنگل‌های راش هستند، یک تور ۴۲۰ هزارتومانی وجود دارد که امکان بازدید از آبشاراُبن و تجربه زندگی در دل طبیعت و آب‌بازی را هم فراهم می‌کند. این جنگل در سوادکوه قرار گرفته و برای همراهی با تور باید ماشین شخصی همراه داشت. در غیر این صورت هزینه ۶۲۰ هزار تومان است و شما سوار بر ماشین‌های خود تور خواهید شد. برای چنین سفری داشتن چادر مسافرتی و کفش مناسب کوهنوردی ضروری است و لباس‌ مناسب برای طبیعت فراموش نشود.

آبشار سنگ طلا در منطقه جنوبی بهشهر قرار گرفته و با ۳۶۵ هزار تومان می‌شود از آن بازدید کرد. توری که حرفش را زدیم صبحانه و عصرانه را تامین می‌کند و شما سوار بر اتوبوس توریستی به این سفر خواهید رفت و از تماشای جنگل‌های هیرکانی هم بهره می‌برید. تور الیمستان در ۲۰ کیلومتری جاده هراز، برای ۳۰ اردیبهشت ۴۴۰ هزار تومان قیمت دارد. این سفر شامل جنگل نوردی در منطقه‌ای خاص، بازدید از دشت اول و دوم جنگل الیمستان و شانس دیدن جنگل مه‌آلود است. این تور صبحانه را تقبل کرده و در عصر شما را به یک کاسه آش مهمان می‌کند. برای اینکه بتوانید اردیبهشت را با دیدن مرداب هسل در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی چالوس به پایان ببرید، باید ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

اگر با این تور همراه شوید، به دیدن جنگل و مرداب زیبای هسل در ارتفاعات چالوس خواهید رفت و بعد کمپ نیم‌روزه جنگلی همراه با طبخ ناهار در طبیعت انتظارتان را می‌کشد. هزینه ناهار و صبحانه با خود آنهاست و سفر با میدل باس توریستی انجام می‌شود. ییلاق سلانسر در نزدیکی رودبار قرار گرفته و برای رفتن به آنجا ۴۶۰ هزار تومان پول لازم است. در این سفر تجربه وقت گذراندن در ییلاق زیبای سلانسر و قدم‌زدن در میان دشت گل‌های وحشی را خواهید داشت. سفر با اتوبوس توریستی انجام شده و ناهار و شام برعهده مسافر است. اما تور صبحانه را تقبل می‌کند.

تور یک‌روزه اقیانوس ابر فیلبند شما را به نزدیکی بابل می‌برد تا از ییلاق فیلبند و ییلاق سنگ چال دیدن کرده و بر فراز اقیانوس ابر قدم خواهید زد. برای این سفر به ۴۷۰ هزار تومان پول نیاز دارید. البته هزینه حمل‌ونقل محلی و ورودی برعهده خود مسافران گذاشته شده. جنگل بلیران یکی دیگر از آن نقاط کمتر دیده شده در مازندران است که با ۳۹۰ هزار تومان می‌شود به آن سفر کرد. این گشت شامل بازدید از جنگل و پیاده‌روی در جنگل‌های هیرکانی و دیدار از چشمه آب گرم است. البته تنها در شرایطی می‌توانید همراه این تور باشید که کفش مناسب طبیعت‌گردی داشته باشید. صبحانه و عصرانه به عهده تور است اما وعده‌های اصلی را خود مسافران باید تهیه کنند.

تور جنگل ارفع‌ ده و چشمه پراُویک جنگل‌پیمایی در سوادکوه است که ۴۹۰ هزار تومان قیمت دارد. سفر با مینی‌بوس انجام شده و حدود پنج ساعت راه‌پیمایی دارد و با این حساب ضروری است که مسافران فکر آوردن کفش مناسب باشند. اگر اهل رفتینگ باشید، توری یک و نیم‌روزه با دریافت ۸۵۰ هزار تومان، شما را به چهار ساعت قایق سواری بر روی آب‌های خروشان زاینده رود می‌برد. این تور صبحانه و ناهار را تأمین کرده و با اتوبوس انجام می‌گیرد. رفتن به ماسال هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. یک سفر دوروزه به این منطقه ۷۵۰ هزار تومان بوده و پیاده‌روی در ارتفاعات ماسال و بازدید از طبیعت مه‌آلود ییلاقات اولسبلنگاه از برنامه‌های آن است.

در این سفر شما یک شب را در کلبه‌های چوبی اقامت خواهید داشت. با ۴۰۰ هزار تومان می‌شود با تور به تنگه واشی رفت. شما از بین آبشاری خروشان عبور می‌کنید و در راه با یکی از مهم‌ترین کتیبه‌های دوران قاجار برخورد خواهید داشت. فقط حواستان باشد که در این مسیر کفش طبیعت‌گردی و لباس راحت ضروری است. سفری دوروزه به انزلی، یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خرج دارد. محل اقامت این تور در یک بوم‌گردی بوده و صبحانه و ناهار را تور تقبل کرده است. اما هدف اصلی بازدید از بندر و تالاب انزلی نیست بلکه باهدف دیدن و شرکت در کارگاه طبیعت قهوه برنامه‌ریزی شده است.

سفری دوروزه به کویر لوت می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. به‌شرط ‌اینکه با سفر هوایی مشکل نداشته باشید و بخواهید برای چنین سفری دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان هزینه کنید. بر اساس برنامه‌ریزی این تور، شما از تماشای آسمان پرستاره کویر لوت و کهکشان راه شیری همراه با کارشناس و ابزار نجومی بهره خواهید برد و بازدید از کلوت‌ها، باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان و مجموعه گنجعلی‌خان کرمان را در پیش دارید. اقامت این سفر در یک هتل سه ستاره است و همه وعده‌های غذایی توسط خود تور داده می‌شود.

تورهای یک‌روزه مخصوص علاقه‌مندان به شهرگردی
یکی از گزینه‌ها برای سفر یک یا دوروزه به مناطق شهری، کاشان است. با ۳۸۵ هزار تومان می‌شود به تور گلاب‌گیری و بازدید از شهر زیرزمینی اویی رفت. در این تور از خانه بروجردی‌ها، شهر زیرزمینی اویی، خانه طباطبایی‌ها و حمام سلطان امیراحمد و باغ و حمام فین بازدید خواهید کرد. اگر بخواهید با اتوبوس وی‌آی‌پی به کاشان بروید، هزینه ۴۷۰ هزار تومان خواهد شد. یک تور دیگر در انتهای اردیبهشت شما را به نیاسر کاشان می‌برد تا از باغ گل نیاسر، مراسم گلاب‌گیری و خانه طباطبایی‌ها و باغ فین کاشان دیدن کنید.

این تور صبحانه و عصرانه را هم تأمین کرده و با اتوبوس توریستی انجام می‌شود و هزینه آن ۳۶۵ هزار تومان است. اگر بخواهید دو شب در کندوان تبریز و ارومیه بمانید، یک تور که شما را به هتلی سه ستاره می‌برد و صبحانه را هم برعهده دارد، دو میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قیمتش است. شما در این سفر از مناطقی چون روستای صخره‌ای کندوان، پارک ائل گلی، مقبره الشعرا و مسجد کبود در تبریز و از دریاچه ارومیه کلیسای ننه مریم و منطقه توریستی بند در ارومیه دیدار خواهید کرد. این سفر با اتوبوس توریستی انجام می‌گیرد. اگر دو روز فرصت و یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان پول دارید می‌توانید به اورامانات بروید.

در این سفر پنج وعده غذایی برعهده تور است و هزینه قایق‌سواری و ورودیه‌ها هم از قبل حساب شده. با حضور در این تور از مناطقی چون منطقه اورامان، روستای هجیج، غار قوری قله و ییلاق‌های اطراف پاوه بازدید خواهید کرد و به قایق‌سواری در سد داریان و گشت در بازار سنتی روستای اورامان تخت می‌روید. یک سفر دوروزه به همدان و بازدید از غار علی‌صدر و روستای لال جین هم می‌تواند گزینه جالب و به‌صرفه‌ای باشد. توری که از آن حرف می‌زنیم ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشته و تدارک یک شب اقامت مسافران را در سوییت‌های مجزا را دیده است. وعده صبحانه و عصرانه با آنهاست اما وعده‌های اصلی را خود مسافر باید تهیه کند.

قایق‌سواری در غار علی‌صدر و بازدید از شهر سفال لال جین و دیدن آسمان شب در رصدخانه از برنامه‌های پیش روی شما است. اگر بخواهید به شمال سفر کنید اما قصد بازدید از جنگل و رودخانه و چادر زدن در طبیعت را ندارید، تور بابلسر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این مسیر شما ساکن یک اقامتگاه جنگلی خواهید بود و دو وعده صبحانه و یک ناهار و یک شام برعهده برگزارکنندگان تور است. هزینه چنین مسافرتی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است که با آن از محل پل ورسک در جاده فیروزکوه، قلعه اسپهبد خورشید، ساحل بابلسر و جنگل و سد لفور دیدن خواهید کرد.

سفری یک‌روزه به قزوین ۵۰۰ هزار تومان بوده و بازدید از مسجد جامع عتیق، عمارت چهل‌ستون، حمام قجر، کاروان‌سرای سعدالسلطنه، شاهزاده حسین، حسینیه امینی‌ها، خیابان سپه، سردر عالی‌قاپو برنامه‌ریزی شده است. اما اگر با مسافرت هوایی مشکلی نداشته باشید، چابهار هم جای خوبی است. با دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان می‌شود به این منطقه سفر کرد و در هتلی چهارستاره ساکن شد. در این شهر ساحلی هم از طبیعت لذت می‌برید هم می‌توانید از پاساژها خرید کنید. علاوه بر این بازدید از کوه‌های مریخی و جنگل هرا هم می‌تواند اتفاق هیجان‌انگیزی باشد. با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود هوایی به مشهد رفت و در هتل چهارستاره اقامت داشت.

این تور باهدف زیارت از مرقد مطهر امام رضا (ع) انجام می‌شود. اما در این شهر می‌شود از مقبره فردوسی و نادر و … هم در وقت فراغت دیدار کرد. برای سفری دوروزه به کیش و اقامت در هتل سه ستاره یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان لازم است. در این گزینه صبحانه با تور است اما باقی هزینه‌ها را باید خودتان بپردازید. بازدید از خلیج‌فارس، بافت سنتی کیش و پاساژها هم برنامه‌ریزی شده است. اگر بخواهید برای ورزش‌های آبی اقدام کنید، اختیار با خودتان است. برای کسانی که قصد استفاده از طبیعت به همراه بازدید از زیبایی‌های یک شهر را دارند، لاهیجان می‌تواند گزینه خوبی باشد.

برای این سفر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیاز است و از ییلاق جواهر دشت، ساحل، شیطان کوه و بام سبز لاهیجان بازدید می‌شود. دوستداران شهرهای تاریخی شاید ترجیح بدهند که روزهای آخر اردیبهشت را در اصفهان بگذرانند. یک تور دوروزه هوایی به این شهر و اقامت در هتل سه ستاره دو میلیون و ۴۷۴ هزار تومان هزینه دارد. در این سفر شما از سی‌وسه‌پل، بازار تاریخی، مسجد شیخ لطف‌الله و محله جلفا دیدن خواهید کرد. در صورتیکه بخواهید هتل‌های چهارستاره را انتخاب کنید هم گزینه زیاد است. به‌شرط اینکه حداقل دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کنار گذاشته باشید.

کدخبر: ۴۵۶۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر