کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۰۷۷
تاریخ خبر:

گزارشی از قیمت زمین مسکونی‌ در پنج شهر بزرگ کشور

گزارشی از قیمت زمین مسکونی‌ در پنج شهر بزرگ کشور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌سهم زمین در قیمت نهایی مسکن به 60 درصد رسیده است. در سایر کشور‌ها سهم قیمت زمین معمولا از 30 درصد تجاوز نمی‌کند. سرپرست دفتر اقتصاد مسکن می‌گوید در تهران سهم زمین از قیمت نهایی مسکن به حدود 70 درصد هم می‌رسد. همین نکته می‌تواند قیمت بالای زمین در ایران را توجیه کند و نشان دهد چرا طبق گزارش‌های رسمی مرکز آمار، در 30 سال گذشته قیمت زمین در 20 شهر بزرگ به‌طور میانگین 300 برابر شده ‌و در شهری مثل تهران، قیمت زمین بیش از هزار و 100 برابر شده است.

افزایش قیمت زمین، روی قیمت مسکن هم تاثیر می‌گذارد، به همین دلیل بعضی از افراد برای سرمایه‌گذاری یا حتی ساخت مسکن و سکونت در آن به فکر خرید زمین یا خانه‌های کلنگی هستند تا بتوانند با هزینه شخصی یا کمک وام ساخت مسکن نهضت ملی و خودمالکی خودشان خانه بسازند.

قیمت زمین یا خانه کلنگی که فقط زمین آن حساب می‌شود در شهرهای بزرگ متفاوت است. مثلا قیمت زمینی واقع در خیابان استاد شهریار اصفهان به مساحت 157 متر مربع، متری 31 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت کل پنج میلیارد به فروش می‌رسد. با توجه به سهم 60 درصدی زمین در قیمت نهایی مسکن، خانه ویلایی در این زمین با احتساب مصالح و سایر مخارج در یک زمین سه‌کله ساخته می‌شود، حدود هشت میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه دارد.

این درحالی است که مالک زمین فقط بخواهد یک واحد ویلایی بسازد، قطعا ساخت یک ساختمان چندطبقه هزینه بیشتری دارد. البته این شرایط در تهران کاملا متفاوت است و اگر بخواهید یک زمین یا خانه کلنگی بخرید حداقل برای یک خانه 150 متری باید شش میلیارد تومان هزینه کنید.

‌قیمت زمین و خانه کلنگی در تهران
در محله شوش تهران یک خانه کلنگی موجود است که صاحبخانه برای فروش آن قیمت شش میلیارد تومان را در نظر گرفته. این ملک 150 متری است و 11 متر بر دارد. این ملک کلنگی در یک کوچه هفت متری ماشین رو واقع شده. یک ساختمان کلنگی در کارون شمالی بر بهنود با قیمت 10 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ملک 120 متر و جنوبی است. بر ملک شش متر است و در گذر هشت متری قرار دارد. یک خانه کلنگی قابل سکونت 120متری در دو و نیم طبقه در خیابان کرمان با قیمت 13 میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته می‌شود.

بر ملک حدود هشت متر است و به گفته مالک هر دو طبقه و نیم این ساختمان کلنگی قابل سکونت است. در خیابان جمهوری یک خانه کلنگی 134 متری موجود است که با قیمت 15 میلیارد و 410 میلیون تومان فروخته می‌شود. این ملک دو طبقه و حیاط‌دار است و مالک تاکید کرده خریدار اگر قصد کوبیدن آن را نداشته باشد با یک رنگ و تمیزکاری جزئی قابل سکونت است. در خیابان طالقانی تهران، که بیشتر خانه‌های قدیمی دارد، یک ملک 143 متری با قیمت 15 میلیارد و 700 میلیون تومان برای فروش موجود است.

این ملک دو طبقه 70 متری و یک زیر زمین 30 متری هم دارد. در نارمک یک خانه کلنگی 130 متری با قیمت هر متر 166 میلیون تومان و قیمت کل 21 میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ملک دو طبقه و قابل سکونت است. اگر کمی به سمت بالای شهر تهران برویم، یک خانه کلنگی 114 متری بر خیابان اندرزگو حدود 40 میلیارد تومان قیمت دارد. قیمت هر متر مربع این ملک 350 میلیون تومان اعلام شده است. بر این ملک حدود 14 متر است.

در همین محله اگر بخواهید یک واحد آپارتمان نوساز دو خواب 140 متری در یک ساختمان هشت طبقه بخرید حداقل باید 28 میلیارد تومان بودجه کنار بگذارید. اگر دوست دارید در محله کاشانک تهران سرمایه‌گذاری کنید بین فایل‌های موجود یک خانه 145 متر کلنگی با بر شش متر موجود است که مالک برای آن قیمت 18 میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت تعیین کرده. این ملک بر کوچه است و به گفته صاحبخانه کوبیدن آن مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نمی‌کند.

قیمت زمین و خانه کلنگی در اصفهان
در منطقه کارلادان درست روبه‌روی منارجنبان می‌توانید یک زمین 160 متری را با قیمت 980 میلیون تومان خریداری کنید. این زمین در محله آتشگاه که یک منطقه باستانی است قرار دارد و ساخت خانه در این محله سرمایه‌گذاری مناسبی به نظر می‌رسد. در شهررضا، یک قطعه زمین به متراژ 140 واقع در خیابان حافظ غربی با قیمت 998 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته مالک برق، گاز و آب تا 10 متری زمین رسیده و اگر کسی بخواهد در این زمین ملک بسازد خیلی سریع می‌تواند مجوز همه انشعابات را دریافت کند.

در محله سفلی خیابان جی که یکی از محلات مرکزی اصفهان است یک زمین 120 متری با قیمت دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد.قیمت هر متر این ملک 16 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده. زمین مسکونی آماده به ساخت است و طبق گفته صاحب خانه مجوز ساخت سه طبقه روی پیلوت را هم دارد. با چهار میلیارد و 250 میلیون تومان می‌توانید یک خانه کلنگی 160 متری در محله مدرس نجفی بخرید. قیمت هر مترمربع این ملک 25 میلیون و 562 هزار تومان است. این ملک مجوز ساخت ساختمان چهار طبقه و مجوز خاکبرداری هم دارد.

در خیابان اشراق شمالی اصفهان، یک ملک کلنگی 150 متری با قیمت شش میلیارد و 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت هر مترمربع از زمین این خانه کلنگی 45 میلیون تومان است. خانه دوبر و شمالی و جنوبی است. صاحبخانه تاکید کرده اگرچه حدود 30 سال از ساخت ملک می‌گذرد اما قابل سکونت است. یک ملک 150 متری کلنگی بر خیابان شیخ مفید در چهارباغ بالا با قیمت 22 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت هر متر این خانه کلنگی 150 میلیون تومان است. چهارباغ بالا یکی از مناطق بالای شهر اصفهان است و اگر بخواهید در این منطقه یک آپارتمان نوساز بخرید حداقل باید 21 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت زمین و خانه کلنگی در کرج
در مارلیک کرج، که در منطقه فردیس یعنی پایین اتوبان قرار دارد، یک قطعه زمین 120 متری را با قیمت 850 میلیون تومان می‌توانید بخرید. قیمت هر متر این ملک حدود هفت میلیون و 80 هزار تومان است. این زمین بر هفت متری دارد. یک قطعه زمین 140 متری در کیانمهر کرج متری 12 میلیون و 135 هزار تومان قیمت دارد و اگر یک میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه داشته باشید می‌توانید صاحب این زمین شوید. به گفته مالک زمین دو بر است و کاملا در بافت شهری کیانمهر قرار دارد. یک قطعه زمین 135 متری در باغستان کرج روبه‌روی بیمارستان البرز 2 با قیمت دو میلیارد و 700 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ملک سند تک‌برگ دارد.

در حال حاضر عظیميه کرج گرانترین منطقه این شهر است. یک خانه ویلا کلنگی 140 متری در این منطقه با قیمت متری 78 میلیون و 500 هزارتومان و قیمت کل 11 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. در این منطقه یک آپارتمان نوساز 150 متری در طبقه پنجم یک ساختمان شش طبقه با قیمت 17 میلیارد و 250 میلیون تومان فروخته می‌شود. در محله کوی کارمندان شمالی کرج یک ملک ویلایی کلنگی 150 متری با قیمت 14 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر مترمربع این ملک متری 93 میلیون تومان است. بر این ملک شش متر است. یک ملک 160 متری کلنگی در خیابان مطهری در فلکه اول گوهردشت با قیمت 14 میلیارد تومان به فروش می‌رسد. قیمت هر متر این خانه کلنگی 87 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. این ملک بر خیابان مطهری است. در خیابان بهار یک خانه کلنگی 102 متری با قیمت 9 میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته می‌شود. خیابان بهار یکی از مناطق قدیمی شهر کرج است و اگر همین حالا بخواهید یک واحد نوساز 100 متری در این منطقه بخرید حداقل باید بالای 10 میلیارد تومان هزینه کنید. این ساختمان کلنگی دو طبقه و هرطبقه آن 80 متر با سند تک برگ است. به گفته مالک این خانه کلنگی دو کله و قابل سکونت است.

قیمت زمین و خانه کلنگی در مشهد
اگر525 میلیون تومان داشته باشید می‌توانید یک قطعه زمین 150 متری در فرخد مشهد بخرید. فاصله این زمین تا حرم امام رضا حدود 15 دقیقه است. به گفته مالک در زمین یک واحد 70 متری نیمه ساز هم ساخته شده و همه انشعابات هم وصل است. اگر 825 میلیون تومان داشته باشید می‌توانید یک زمین 140 متری در بلوار توس بخرید. قیمت هر متر مربع این زمین پنج میلیون و 892 هزار تومان است. این زمین در خیابان اصلی واقع شده و بر 12 متری دارد.

یک باب خانه ویلایی با 12 متر بر در خیابان مطهری مشهد با قیمت سه میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این ملک قدیمی سر دو نبش واقع شده و 110 متر است. در بین فایل‌های فروش خانه کلنگی یک ملک 125 متری در خیابان کوشش با قیمت چهار میلیارد و 300 میلیون تومان فروخته می‌شود. این ملک دسترسی راحت به حرم امام رضا، ترمینال، فرودگاه، راه آهن و مرکز شهر را هم دارد. 127 متر زمین سنددار آماده ساخت در محله خادم‌الشریعه مشهد با قیمت شش میلیارد تومان به فروش می‌رسد. این زمین دارای پروانه ساخت و مجوزهای لازم است و سند شش دانگ هم دارد.

در خیابان احمد آباد مشهد یک زمین 130 متری را می‌توانید با قیمت هشت میلیارد و 850 میلیون تومان خریداری کنید. قیمت هر متر این زمین 68 میلیون تومان است. اگر بخواهید یک واحد نوساز 160 متری در احمد آباد بخرید، حداقل باید 11 میلیارد تومان هزینه کنید. اگر دوست دارید در خیابان امام رضا ملک داشته باشید، یک خانه ویلایی 110 متری با قیمت 9 میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده، قیمت هر متر مربع این ملک حدود 81 میلیون و 818 هزار تومان است. مالک این ملک کلنگی تاکید کرده خانه را تازه بازسازی کرده و اگر کسی قصد سکونت داشته باشد بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند اسباب‌کشی کند.

قیمت زمین و خانه کلنگی در تبریز
با 450 میلیون تومان می‌توانید یک زمین 160 متری حصار کشی شده در باغ معروف کوچه حافظ بخرید. قیمت هر متر این زمین دو میلیون و 800 هزار تومان است. اگر یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری کنار گذاشته باشید در بین فایل‌های خانه کلنگی در شهر تبریز یک خانه 142 متری در یکه دکان باغ امیر کوچه حضرتی موجود است. این ملک جنوبی و دارای آب، برق، گاز و تلفن است و در یک کوچه شش متری ماشین رو واقع شده است.

اگر دنبال زمین در شهرک‌های جدید هستید، یک قطعه زمین 140 متری در شهرک مارلان شهریار با قیمت سه میلیارد و 550 میلیون تومان به فروش می‌رسد. زمین سند شش دانگ دارد و دو طرف آن آپارتمان ساخته شده است. در محله مجیدیه تبریز یک خانه کلنگی در بافت فرسوده با قیمت سه میلیارد و 200 میلیون تومان فروخته می‌شود. این ملک 140 متر است و بر شش متری دارد. در محله آبرسان تبریز نیز یک ملک کلنگی 137 متری برای فروش موجود است. قیمتی که مالک پیشنهاد داده متری 39 میلیون و 416 هزار تومان و قیمت کل پنج میلیارد و 400 میلیون تومان است.

مالک اعلام کرده پول لازم است و زیر قیمت منطقه ملکش را می‌فروشد. در حال حاضر قیمت آپارتمان نوساز 123 متری در محله آبرسان تبریز حدود شش میلیارد و 200 میلیون تومان است. محله رشدیه در شمال تبریز قرار دارد و جزو محله‌های گران قیمت این شهر به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید در این محله سرمایه‌گذاری کنید بین فایل‌های ملک‌های کلنگی برای فروش، یک خانه 137 متری با قیمت 17 میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمتی که مالک برای هر مترمربع از زمین این خانه کلنگی در نظر گرفته حدود 125 میلیون و 547 هزار تومان است.

کدخبر: ۵۴۷۰۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر