کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۸۷۰
تاریخ خبر:

گروگان گرفتن یک مرد در اردبیل و خودکشی گروگانگیر

روزنامه هفت صبح | حوالی ساعت ۱۲ شب شنبه ۲۰ شهریور ماه، مردی حدود ۵۰ ساله در منطقه گلمغان اردبیل اقدام به گروگان گرفتن یک مرد ۳۰ ساله می‌کند. گلمغان در واقع در مرکز شهر واقع شده است و مرد گروگانگیر از حال طبیعی خارج بوده و با این اقدامش بلافاصله ماموران کلانتری خودشان را به محل حادثه می‌رسانند. حدود چهار ساعت مرد گروگانگیر، با تهدید و ارعاب این جوان را به گروگان گرفته بوده و ماموران سعی داشتند تا با اقدامات روانشناسی و امنیتی، مرد ۳۰ ساله را نجات دهند. این فرد گروگانگیر، با سلاح گرم اقدام به چنین عملی کرده بوده و اصلا شناخت قبلی از جوان گروگان‌ گرفته نداشته است.

سابقه سرقت مسلحانه
اما طبق استعلامی که از سابقه این فرد شده است او پرونده قضایی داشته و قبلا هم به جرم سرقت مسلحانه دستگیر شده بوده است. اما طبق اعلام منابع رسمی، این فرد در زمان حادثه در حال طبیعی به سر نمی‌برده و تحت تاثیر مواد روان گردان بوده است.

خودکشی گروگانگیر
بعد از گذشت چهار ساعت و مذاکره مقامات مسئول با این فرد او راضی می‌شود تا جوان ۳۰ساله را آزاد کند اما به ناگهان با شلیک گلوله به سمت خود اقدام به خودکشی می‌کند! علت اصلی اقدام او مشخص نیست اما به گفته برخی منابع اعتیاد و نبودن در حالت طبیعی باعث چنین اقدامی شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل تصریح کرد: «این اقدام فرد گروگان‌گیر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر و حالت روانی غیرمتعارف وی بود.»

سیدعبدالله طباطبایی اظهار کرد: «شب شنبه در پی وصول یک مورد گروگان‌گیری در اردبیل با استقرار نیرو‌های انتظامی در محل و انجام مذاکره با آدم‌ربا خوشبختانه گروگان به سلامت آزاد شده است. در این عملیات پس از آزادی گروگان متأسفانه گروگان‌گیر به دلیل احساس خطر و ارتکاب جرایم متعدد از جمله حمل سلاح، آدم ربایی و گروگان‌گیری با شلیک مستقیم به سمت خود اقدام به خودکشی کرد.»

کدخبر: ۴۱۳۸۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر