کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۶۱۵۴
تاریخ خبر:

بدشانسی‌های دو استانداری؛ دردسر کرونا و زحمت زلزله

روزنامه هفت صبح | این عکس در حاشیه نشست سراسری استانداران کشور با وزیر در روز پنجشنبه گرفته شده است. انوشیروان محسنی بندپی در حال گفت‌وگو با غلامرضا شریعتی. اولی استاندار تهران است و دومی استاندار خوزستان و هر دو، این روزها پرمشغله. بندپی تا شامگاه پنجشنبه، اسیر کرونا بود.

تهران، بیشترین مبتلا و بیشترین متوفی را از کرونا داشته آن قدر که به جز استاندار، دکتر زالی به طور مشخص به فرماندهی عملیات مقابله با این ویروس در پایتخت گذاشته شده است و او بارها در روزهای اخیر تذکر داده که اگرچه شیب نمودار مبتلایان در تهران نزولی است ولی شرایط این استان ناپایدار است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

بندپی البته مشکلات دیگری هم دارد. ۱۶۰ هزار نفر به طور رسمی در تهران به خاطر کرونا برکنار شدند و این در حالی است که این استان، در روزهای بحران معیشتی آبان ماه نیز یکی از استان‌های با شرایط قرمز بوده است. همه این‌ها کار او را به شدت دشوار کرده و شاید به همین دلیل است که چند روز پیش، روحانی شخصا از او به خاطر مدیریت بحران کرونا تقدیر و تشکر کرده است.

در مقابل او اما غلامرضا شریعتی قرار دارد. مردی که این روزها با پیک مجدد کرونا در استان خوزستان روبه‌رو شده است به نوعی که گفته شده فقط در یک بیمارستان اهواز یعنی بیمارستان رازی، ۵۰ بیمار کرونایی پذیرش شده‌اند. شریعتی البته بحران‌های زیادی را در روزهای استانداری خود پشت سر گذاشته است.

از سیل سال گذشته گرفته تا حوادث ماهشهر در آبان ماه. نکته جالب در مورد این دو آن است که هر دو به نوعی پزشک به حساب می‌آیند. بندپی که متولد سال ۱۳۳۵ در نوشهر است دکترای بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل دارد و شریعتی که متولد ۱۳۵۱ در بهبهان خوزستان است، دکترای ژنتیک انسانی از دانشگاه تهران.

بندپی سابقه کاری‌اش قبل از استانداری را هم در سازمان‌های بهداشتی - درمانی و حمایتی مثل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت گذرانده ضمن اینکه سه دوره نماینده مجلس بوده است اما شریعتی از همان ابتدا یعنی در دوره اصلاحات، کار خود را از استانداری خوزستان آغاز کرده است. (عکس از ساره‌دخت سلطانیه زنجانی/ایرنا)

کدخبر: ۳۲۶۱۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر