کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۹۴۴۶
تاریخ خبر:

کودک‌شو غیرهیجانی می‌شود!

کودک‌شو غیرهیجانی می‌شود!

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| «کودک‌شو هیجانی»؛ این بخشی از ترانه پایانی برنامه «کودک‌شو» است که تبدیل به دیالوگ مجری و شرکت‌کنندگان نیز شد. وقتی یک محصول تلویزیونی صاحب قدرت باشد، مشتقات آن هم مورد توجه قرار می‌گیرد و ورد زبان‌ها می‌شود؛ این بود حکایت تیتر گزارش امروز. ماجرا از این قرار است که پژمان بازغی دیگر مجری «کودک‌شو» نیست و اصلا گروه سازنده به خواست شبکه نسیم عوض شده است.

‌مورد اول| تصمیم عجیب نسیم
روز گذشته خبرگزاری ایسنا خبر خداحافظی پژمان بازغی از «کودک‌شو» را منتشر کرد. کمی بعد رضا نصیری تهیه‌کننده این برنامه مصاحبه‌ای با ایرنا انجام داد و پرده از واقعیت برداشت: «برای فصل ششم قرار بود ۱۵۵قسمت ساخته شود ولی شبکه نسیم از ما صد قسمت را درخواست کرد. من تا مرداد ماه تمام صد قسمت را تحویل شبکه دادم و دیگر از سرنوشت برنامه اطلاعی ندارم.» با این مصاحبه، اصل ماجرا مشخص شد اما شبکه نسیم توضیحی درباره این تصمیم عجیب نداد. چرا عجیب؟ می‌گوییم.

مورد دوم| حذف ترکیب برنده
«برنامه کودک‌شو را خودم طراحی کرده بودم و از سال ۱۳۹۵ تا الان تهیه‌کنندگی شش فصل آن را برعهده داشتم. همین الان هم پربیننده‌ترین برنامه شبکه نسیم هستیم»؛ این بخشی دیگر از گفته‌های نصیری در مصاحبه با ایرنا است. راستش حرفی تازه درباره «کودک‌شو» باقی‌نمانده است چراکه از شروع درباره‌اش نوشتیم.

به ضعف‌ها نیز اشاره کردیم اما همراهان هفت‌صبح می‌دانند که وجوه مثبت این برنامه به‌شدت پررنگ‌تر است. «کودک‌شو» پیشنهادی جدید در برنامه‌سازی برای مخاطب کودک بود که خانواده‌ها را نیز در برمی‌گرفت. این برنامه مبتنی‌بر اصول روانشناسی و تربیتی و در فضایی سرخوش، شیوه تربیت کودک و تعامل درست خانواده با آن‌ها را آموزش می‌داد. در ایام شاد مثل نوروز هم محملی می‌شد برای سرگرم کردن مخاطب به طریقی درست؛ کما اینکه در هفت صبح نوشتیم تنها محصول موفق نوروز 1402 همین «کودک‌شو» بود.

مورد سوم| تیم جدید می‌آید
بر اساس خبرها قرار است گروهی دیگر جای تیم سازنده پیشین «کودک‌شو» را بگیرد. این هم از عجایب تلویزیون است که ترکیب برنده را به‌هم می‌زند و سراغ گروهی دیگر می‌رود. وقتی «کودک‌شو» به اذعان آمار تلوبیون و نیز میزان رضایت مخاطبان، همچنان اصولی پیش می‌رود، چرا باید گرفتار تغییر و تحول شود؟

مگر «هفت»، «نود»، «کتاب‌باز» و… با تیم جدید یا عنوان جدید توانستند بر مدار موفقیت پیش بروند؟ همین چند هفته پیش وضعیت شبکه نسیم را بررسی کردیم و تیتر زدیم: «دل‌خوش به کودک‌شو». موضوع گزارش این بود که محصولات فعلی شبکه نسیم چنگی به‌دل نمی‌زنند و فقط وضع برای «کودک‌شو» مساعد است. این را ما نمی‌گوییم و دیگران هم به شرایط وخیم شبکه اشاره کرده‌اند.

مورد چهارم| واقعا ملیکا؟
امیدواریم سری جدید «کودک‌شو» خیل علاقه‌مندان را ناامید نکند. چندان نمی‌توان خوشبین بود، چون بالاخره تیم قبلی با کلی تجربه و آزمون و خطا توانستند برنامه را در روزهای سخت کنونی تلویزیون، محبوب باقی نگه دارند. از جمله نشانه‌های سقوط احتمالی «کودک‌شو»، خبرهایی است که درباره مجری جدید به گوش می‌رسد. در رسانه‌ها از ملیکا شریفی‌نیا نام برده شده که باید گفت گزینه مناسبی نیست. این بازیگر تجربه اجرا ندارد و متاسفانه اخیرا سابقه‌ای نه‌چندان خوب از خود به‌جا گذاشته.

داریم از «شب‌های مافیا؛ زودیاک» حرف می‌زنیم که شریفی‌نیا تبدیل به بازیکن پر‌انتقاد این مسابقه شد. مافیا ملاک کاملی برای قضاوت نیست اما شریفی‌نیا نشان داد آداب حضور مقابل دوربین یک برنامه رئال را نمی‌داند. تازه، صحبت از «کودک‌شو» است که مجری آن باید صبور باشد و بتواند بچه‌ها و خانواده‌ها را به‌خوبی همراهی کند. این کار طاقت‌فرسا از عهده معدودی چون پژمان بازغی برمی‌آید.

مورد پنجم| سرنوشت تلخ برندها
سال پیش و درست زمانی که اعلام شد شبکه نسیم قصد تعطیلی موقت «خندوانه» برای اصلاح پاره‌ای ایرادات! را دارد، نوشتیم این برند محبوب به پایان خط رسیده. کمی بعد اتفاقات اجتماعی پیش آمد و رامبد جوان ترجیح داد دیگر با تلویزیون همراهی نکند.

حتی اگر اوضاع آرام می‌بود، بازهم «خندوانه» سر پا نمی‌شد چون اصولا هیچ برنامه‌ای با دستور و بخشنامه به موفقیت دست نمی‌یابد. تلویزیون همچنین سال پیش با حضور سروش صحت در «کتاب‌باز» مخالفت کرد و برنامه جایگزین هرگز نتوانست جایی برای خود میان مخاطب دست و پا کند. چه تلخ است که فکر کنیم «کودک‌شو» نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار خواهد شد.

کدخبر: ۵۴۹۴۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر