کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۵۶۴
تاریخ خبر:

کنسرت خوانندگان ایرانی؛ مجاز و غیرمجاز به مقصد استانبول

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | معروف‌ترین سایت بلیت فروشی ایرانی را که باز می‌کنی بلیت کنسرت رضا صادقی در ترکیه را می‌فروشد. سالنی تقریبا ۱۰۰۰ نفره به نام MKM - attila ilhan hall در استانبول که حالا مقصد صادقی برای اولین کنسرتش بعد از دوران کروناست. قیمت بلیت‌هایش هم از ۳۰۰هزارتومان تا ۲۷۰۰۰۰۰ تومان متغیر است و زمان اجرا هم چهارم دی ماه است. فعلا چیزی حدود ۱۰درصد بلیت‌ها فروش رفته اما چیزی که جالب است علاقه تهیه‌کنندگان به برگزاری کنسرت در کشورهای همجوار است.

«میلاد ماهان راد» مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «لیما» و تهیه‌کننده رضا صادقی درباره حواشی برخی کنسرت‌های خارج از کشور و خروج میلیاردها تومان ارز از ایران برای حضور در این برنامه‌ها گفته:«حدود دو سال است که موسیقی در ایران تعطیل شده و تلاش‌های مدیران فرهنگی برای شروع مجدد چرخه اجراها در کشور به دلایل مختلف به تعویق افتاده است. مخاطبان موسیقی هم به هر حال علایقی دارند و این موضوع در ماه‌های گذشته حواشی فراوانی را هم در پی داشته است.

امیدوارم با روی کار آمدن مدیران جدید و اتفاقات مثبتی که در یکی دو هفته اخیر رخ داده، بار دیگر شاهد رونق گرفتن موسیقی و کنسرت در ایران با حفظ همه پروتکل‌های بهداشتی باشیم. به هر حال موسیقی در همه جای دنیا یک صنعت پولساز است و ضعف در اداره آن باعث سوءاستفاده بسیاری از برگزارکننده‌های خارج از ایران در قبال مخاطبان داخلی می‌شود و این خوشایند نیست. برای کنسرت رضا صادقی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا این اجرا بتواند ویژگی‌ها و توانایی هنرمندان داخلی را در حضور رسانه‌های ترکیه بیشتر و بیشتر نمایان کند.»

مسئله بازگشایی کنسرت‌ها در ایران به چالش جدی برای اهالی موسیقی تبدیل شده و هنوز کاملا مشخص نیست که کنسرت‌ها در ایران دوباره به راه می‌افتند. هفته گذشته در جلسه هم‌اندیشی برای از سرگیری اجراهای صحنه‌ای موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌های برگزاری اجراها به ریاست محمد اله یاری فومنی، سرپرست دفتر موسیقی برگزار و شرایط از سرگیری اجراهای صحنه‌ای بررسی شد.

در این دیدار مدیران و نمایندگان موسسات موسیقی و سالن‌ها نظرات و دغدغه‌های خود را در این زمینه بیان کردند و مباحثی مانند پروتکل‌های بهداشتی و نحوه ورود تماشاگران، نحوه قیمت‌گذاری بلیت و… مورد بررسی قرار گرفت. توسعه واکسیناسیون عمومی، تغییر رنگ کرونایی در عموم استان‌ها از قرمز به نارنجی، زرد و آبی، بهره‌مندی از ظرفیت ۵۰درصدی سالن‌ها در کنار رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، آغاز سایر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هنری مانند سینماها، تئاتر، رستوران‌ها و همایش‌ها و نمایشگاه‌ها از موارد دیگری بود که در این جلسه مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

در پایان جلسه هم مقرر شد، سالن‌های برگزاری اجرای صحنه‌ای تمهیدات و تسهیلات خود برای شروع اجراهای صحنه‌ای را به دفتر موسیقی اعلام کنند تا دفتر موسیقی و شرکت‌های برگزارکننده با بررسی و ارزیابی دقیق و با توجه به نظرات ارائه شده در روزهای آینده به نتیجه اجرایی برسند. بعد از انتشار این خبر لوریس چکناواریان، پیشکسوت عرصه موسیقی گفته:«خوشحالم که با تسریع در واکسیناسیون عمومی و بهتر شدن اوضاع مردم می‌توانند همچون گذشته با هنر زندگی کنند و از طرفی هنرمندان و موزیسین‌های زیادی داریم که احتیاج به صحنه دارند و همینطور صحنه نیز نیاز به بیننده و شنونده دارد.»

لوریس چکناواریان در گفت‌وگویی پیرامون برگزاری دوباره کنسرت‌ها گفت: « بسیار خوشحالم از این که باری دیگر هنرمندان می‌توانند کنسرت‌های خود را برگزار کنند و همینطور خوشحالم که تئاترها هم این روزها می‌توانند اجرا شوند و آرزویم این بود که هرچه زود زندگی به حالت اولیه برگردد و بار دیگر صحنه‌ها جان بگیرند.» اما شاید دردناک‌ترین قسمت مصاحبه چکناواریان آنجا باشد که می‌گوید:« کارهای بسیار فاخری آماده دارم که برای آنها بسیار زحمت کشیده‌ام اما متاسفانه ما در حوزه هنر اسپانسر نداریم که برای چنین آثاری سرمایه‌گذاری کنند به محض اینکه اسپانسر لازم پیدا شود آثارم را روانه بازار و اجرا خواهم کرد.»

اگر می خواهید از اخبار آهنگ‌های جدید به بازار آمده هم چیزی بدانید باید گفت این هفته هم هیچ خبری نبود جز انتشار آهنگ جدید حمید هیراد با نام «دنیام» که انصافا آهنگ خوبی نبود و این خواننده حتی در حد خود در آهنگ‌های پیشینش هم ظاهر نشد. آهنگی هم از مرحوم فتحعلی اویسی منتشر شده به نام «تکرار مهتاب» آهنگی که ترانه سرای آن هم حالا دیگر در بین ما نیست. شنیدن صدای فتحعلی اویسی با ترانه‌ای از افشین یداللهی روی موسیقی امید حجت از آن دسته چیزهایی است که شاید بتواند حس خوبی به شما هم بدهد. باید گفت تنها آهنگ جذاب این هفته «تکرار مهتاب» بود و بس.

کدخبر: ۴۲۴۵۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر