کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۸۰۴
تاریخ خبر:

کمدی کانادایی همه جایزه‌های امی را ‌درو کرد

روزنامه هفت صبح | فصل هفتم و آخرِ مجموعه کمدی «شتز کریک»(Schitt's Creek) ساخت کانادا، چنان که بسیاری از علاقه‌مندانش انتظار داشتند، شب موفقی داشت و توانست تمامی ۹ جایزه بخش سریال‌های کمدی را در جوایز سالیانه امی از آن خود کند و به این ترتیب رکورد تازه‌ای به ثبت برساند.

جوایز بهترین بازیگران نقش اول زن (کاترین اوهارا) و مردِ (یوجین لِوی) و نیز بهترین بازیگران نقش مکمل زن و مرد و بهترین فیلمنامه و کارگردانی (دنیل لِوی و اندرو سیویدینو) مجموعه کمدی به این سریال رسید. «شتز کریک» ماجرای خانواده ثروتمندی را روایت می‌کند که پس از از‌بین رفتن دار و ندارشان ناچار می‌شوند در مهمانخانه شهری کوچک زندگی کنند.

سریال شیتزکریک ابتدا در داخل کانادا پخش می‌شد، ولی پس از آن انتشارش بر روی سایت نتفلیکس مورد استقبال کاربران قرار گرفت. خانم میزل شگفت‌انگیز در ادامه افت کیفی فصل سوم خود نتوانست به موفقیت خاصی دست پیدا کند. خانم میزل شگفت‌انگیز نامزد بهترین سریال و بهترین بازیگر زن نقش اول و بازیگران زن و مرد مکمل بود.

اما در نهایت نتوانست موفقیت دو سال گذشته خود را تکرار کند و دستش خالی ماند. در بخش سریال‌های کمدی‌،‌کامینسکی متود هم شانس‌هایی داشت به‌خصوص دو بازیگر اصلی‌اش مایکل داگلاس و آلن آرکین که آنها هم زیر سایه طوفان سریال کانادایی قرار گرفتند.

در بخش مینی سریال‌ها مهم‌ترین اسم برای ماایرانی‌ها سریال محبوب «‌آن ارتودوکس» بود که خب جایزه را به سریال واچمن باخت. واچمن دو سه تا جایزه مهم دیگر را هم در بخش مینی سریال‌ها برد تا در این قسمت حرف اول را بزند. این مجموعه از روی داستان مصور مشهوری به همین نام ساخته شده و در بستری ابرقهرمانی به‌مسائل اجتماعیِ آمریکای امروز از جمله نژادپرستی می‌پردازد.

دو بازیگر سریال دروغ‌های کوچک بزرگ هم شانس خود را برای بخش بازیگران مکمل سریال‌های درام آزمایش کردند که هردو شکست خوردند. یعنی مریل استریپ و لورا درن. امسال نیکول کیدمن و ریس ویترسپون مورد التفات امی قرار نگرفتند. هلنا بونهام کارتر سریال کراون هم در این رقابت بود که در نهایت جولیا گارنر از سریال اوزارک برنده اصلی این بخش یعنی بازیگران زن مکمل شد.

حرف بازیگران زن شد باید از جنیفر آنیستون هم یاد کنیم که خیلی امیدوار بود جایزه امی را برای بازیگر زن اصلی مورنینگ شو برنده شود اما در نهایت جایزه به زندایا بازیگر ۲۴ساله سریال نشئگی رسید. الیویا کولمن سریال کراون و ساندرا اوه سریال کیلینگ ایو از دیگر مدعیان معروف این بخش بودند.
سریال جانشین (Succession)، ساخته‌ اچ‌بی‌او جایزه‌ بهترین سریال درام را در کنار جوایز بهترین کارگردانی، بهترین نویسندگی و بهترین بازیگر نقش اول مردِ مجموعه درام را گرفت.

در مجموعه جانشینی (وراثت) خانواده ازهم‌پاشیده یک غول رسانه‌ای پس از بیماری وی بر سر جانشینی او و میراثش در کشمکش با هم قرار می‌گیرند. مجموعه اوزارک ساخته نتفلیکس گرچه در این بخش رقیب «جانشینی» بود اما نتوانست جزو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن (جولیا گارنر) جایزه دیگری بگیرد.
زندیا کلمن، بازیگر ۲۴ ساله‌ سریال «نشئگی» (Euphoria‎) توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن سریال درام را از آن خود کند و جوانترین برنده این جایزه لقب گرفت.

کدخبر: ۳۵۰۸۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر