کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۰۵۳۹
تاریخ خبر:

کشف ۸۳‌سلاح سرد و جنگی در پایتخت طی ۲۴‌ساعت!

روزنامه هفت صبح | مرحله ۵۴ طرح رعد (نخستین مرحله از این طرح در سال ۱۴۰۱) با هدف برخورد با سارقان، مالخران، قاچاقچیان کالا و مواد مخدر توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد. امسال بحث ناامن‌سازی مراکز و پاتوق مجرمان در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گرفته است و ۱۰۳ مورد از پاتوق سارقان و مالخران و ۱۵ مغازه که مرکز مالخری بود در مرحله ۵۴ طرح رعد مورد ضربه پلیس قرار گرفتند.

در این مرحله از طرح رعد ۷۱۲ سارق، مالخر و دیگر متهمان بازداشت شدند و ۲۶ باند منهدم شد و ۲ هزار و ۳۳۵ سرقت کشف شد که ارزش آن‌ها حدود ۲۷ میلیارد تومان است. در این طرح، ۳۰‌درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳‌درصد سارق در حوزه سرقت اماکن، ۱۷‌درصد سرقت در معابر، ۹‌درصد در امر قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، ۶‌درصد سارق منزل و ۱۵‌درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعال بودند‌. در این طرح پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد کشف شد، همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شد.

در طرح مذکور در حوزه یکی از سرکلانتری‌ها بالغ بر ۳ هزار و ۵۶۳ لیتر مشروبات الکلی از دو کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکلی کشف شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در حاشیه این طرح درباره تکرار جرم توسط مجرمان و تجرّی مجرمان اظهار کرد: تکرار جرم و تعدد انجام جرم توسط یک مجرم، خود زمینه ارتقای شدت برخورد با مجرمان را فراهم می‌کند که باید مدنظر قرار گیرد و ما نیز در پرونده‌های ارسالی به مراجع قضایی، این سوابق را لحاظ می‌کنیم اما اینکه چه تصمیمی گرفته شود، در اختیار پلیس نیست.

وی تصریح کرد: همچنین اخیراً باب شده است که مجرمان را به‌دنبال رضایت‌گیری از شکات می‌فرستند و همین بعضاً باعث شده این افراد با گستاخی تمام شکات را تهدید کنند که به‌نظر می‌رسد برای این قضیه نیز باید فکری جدی شود. همچنین باید متذکر شوم که پلیس نه متهمی را به‌دنبال رضایت‌گیری می‌‌فرستد و نه آدرس و اطلاعات شکات را به متهمان می‌دهد.

ماجرای تعقیب و گریز زن با گوشی‌قاپ
در این طرح، گوشی‌قاپی که روز دوشنبه اقدام به سرقت از یک زن کرده بود نیز حضور داشت. ظهر روز دوشنبه دو موتوسوار در خیابان شریعتی تلفن‌ همراه زن جوانی را که یک راننده خودروی ریو بود، قاپ زده به‌سرعت متواری شدند اما زن جوان هم به تعقیب آن‌ها پرداخت و در نهایت پس از زمین خوردن موتورسیکلت سارقان و با حضور مامور پلیس، یکی از سارقان بازداشت شد اما سارق دیگر موفق به فرار شد.

شاکی این پرونده در حاشیه مرحله ۵۴ طرح رعد درباره جزئیات این سرقت گفت: حدود ساعت ۱۴:۳۰ ظهر روز دوشنبه سوار بر خودروی ریو خود، در خیابان شریعتی بودم، در آنجا برای پرسیدن آدرس، پنجره خودرو را پایین آوردم که در یک لحظه، سارق موتورسوار تلفن‌ همراهم را از دستم قاپید. من بعد از این سرقت به‌سرعت به تعقیب سارقان پرداختم تا اینکه سارقان پشت چراغ قرمز گیر افتادند و با موتور به زمین خوردند، من هم در آن لحظه با فریاد «دزد، دزد» از مردم کمک خواستم و مردم جمع شدند.

از اتفاق در آن لحظه یک مامور پلیس با موتورسیکلت در حال تردد بود که متوجه ماجرا شد، در حالی که سارقان با پای پیاده پا به فرار گذاشته بودند، دنبال سارقان رفت و در نهایت پس از درگیری با یکی از سارقان چاقو به دست و زخمی شدن از ناحیه دست، موفق به زمین‌گیر کردن وی شد. زن جوان گفت: البته یکی دیگر از سارقان موفق به فرار شد، در ادامه به کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد رفتیم و تعداد زیادی شاکی دیگر سارق بازداشت‌شده را شناسایی و عنوان کردند که وی تلفن‌ همراه آن‌ها را به سرقت برده است.

‌آدم‌‌ربایان سرایدار منزل زعفرانیه
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فاتب در این‌باره گفت: ماموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک، چهار نفر از آدم‌ربایان را که قصد دستبرد به منزلی در محله زعفرانیه داشتند، بازداشت می‌کنند. سرهنگ قدم‌زاده، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فاتب گفت: آدم‌ربایان سرایدار منزلی در محله زعفرانیه را به سمت ویلایی در کرج منتقل می‌کنند و با تهدید مجدد فرد ربوده شده را به منزل مسکونی بر‌می‌گردانند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فاتب، آدم‌ربایان با مالباخته اختلافات مالی داشتند. به همین دلیل سرایدار منزل را تحت فشار قرار می‌دهند تا اسناد، مدارک و اشیاء قیمتی را در اختیارشان قرار دهد. در نهایت ماموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک ۴ نفر از آن‌ها را پس از تعقیب و گریز بازداشت می‌کنند. پیش از این، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت گفته بود، سه آدم‌ربا که در قالب مسافرکش زن جوانی را به طعمه انداخته بودند، توسط کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

کدخبر: ۴۵۰۵۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر