کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۹۳۴
تاریخ خبر:

کاش فکر‌ کنید هر روز انتخابات است!

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | یک: دیروز سه مسئول فرهنگی کشور به مجلس رفتند. وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی. برای توضیح اینکه وضعیت کشور در حوزه فرهنگی چطور است. بالاخره حدود ۲۰۰نماینده در دوره قبلی مجلس نبودند و شاید خیلی در جریان نباشند. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پشت تریبون مجلس، اعداد و ارقامی گفته و از وضعیت فرهنگی انتقاد کرده است.

در بخشی از این سخنرانی او نسبت به افزایش سرعت اینترنت در کشور بدون مجوز انتقاد کرده و ضمنا از اینکه ۶۰ تا ۷۰درصد این فضا دست اینستاگرام است گلایه کرده است و … . در خبری دیگر از همین جلسه، سیدمحمود نبویان، نماینده عضو جبهه پایداری به وزیر ارشاد گفته، واقعا خودتان با خانواده خودتان این فیلم‌ها را می‌بینید؟ او البته توضیح نداده، منظورش کدام فیلم است چون سینماها به‌هر‌حال چهارماه است که تعطیل‌اند.

* دو: اخبار و تصاویر مجلس یازدهم را که نگاه می‌کنی، تعجب می‌کنی. این دست‌فرمان، قطعا ماشین مجلس را به بیراهه خواهد برد. دوستان اصولگرای مجلس، با شعار کارآمدی و اصلاح وضعیت اقتصاد کشور روی کار آمدند. گفتند دیگران یعنی اصلاح‌طلبان، تمرکزشان روی سیاست و فرهنگ است و به آزادی بیش از نان توجه می‌کنند.

گفتند دنبال حاشیه هستند، نه متن و دغدغه مردم با دغدغه آن‌ها فرق دارد. ولی واقعا ما به‌عنوان ناظر در این ۲۰روز چیزی ندیدیم. نه نظارتی مصوب کردید و نه قانونی را پیشنهاد دادید و نه حتی گفتید قانونی را اصلاح خواهیم کرد. این درحالی است که مردم می‌گویند، شما از اول اسفند می‌دانستید که در مجلس هستید و عملا در چهارماه، هیچ طرح و ایده‌ای نداشتید.

* سه: کار شما دقیقا شده است مثل اصلاح‌طلبان. مثل لیست امید. چه فرقی می‌کنید؟ کنایه می‌زنید که شورای شهر اصلاح‌طلب دنبال تغییر نام کوچه و خیابان است. روح شهید سلیمانی شاد باشد ولی شما همین کار را به اسم شهدا و به کام خودتان انجام دادید. گفتید که اصلاح‌طلبان دنبال این هستند که اینترنت به روستا برسد درحالی‌که روستا آب ندارد و با این حرف‌هایتان طبقه متوسط را ترساندید که پیش خودشان فکر کردند بازهم قرار است مثل سال‌های حاکمیت اصولگرایان، آزادی اجتماعی و فرهنگی محدود شود اما گفتید نه!

این حرف‌ها را اصلاح‌طلبان می‌زنند که از ما بترسید و ما اهل کشیدن دیوار در کوچه و خیابان نیستیم و حالا این یکی از نخستین جلسات شماست که سخنران در آن امید دارد که «فکری» به حال اینستاگرام کنید(و خب معلوم است که چه فکری خواهید کرد!) و نماینده مجلس هم به فیلم‌ها معترض می‌شود و بازهم مشخص است که معیارهای سانسور چطور تنگ‌تر خواهد شد.

* چها: بگذریم. آن روز که در خیابان فریاد مرگ بر اصلاح‌طلب و اصولگرا زدند؛ طرفدارانتان پیش خودشان فکر کردند که نه! ما نسلی داریم که خواهند آمد و همه‌چیز درست خواهد شد و حالا متاسفانه، همان طرفداران را هم دارید ناامید می‌کنید. بیشتر از این مزاحم نمی‌شویم. به دعوای اعتبارنامه تاجگردون بپردازید.

کدخبر: ۳۳۳۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560771477

    آره والا همش دعوا چپ و راست اصلاح طلب و اصولگرا