کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۰۴۵
تاریخ خبر:

چه کسی معاون سندرز خواهد شد؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | انتخاب یک زن که رنگین‌پوست باشد و حداقل به میزان قابل توجهی جوان‌تر از سندرز و بایدن را داشته باشد؛‌ می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر دو طرف ماجرای رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها باشد.

بایدن قول داده که معاونش یک زن باشد، زنی که بتوان بر شانه‌هایش تکیه کرد و با طیب خاطر وظایف را به طور مساوی در کاخ سفید با او تقسیم کرد. کار برای سندرز اما کمی سخت‌تر از بایدن است و با چند چالش جدی روبه‌روست.

مهمترین چالش سندرز این است که گزینه‌های زیادی در بین افراد سرشناس و سران حزب دموکرات ندارد که هم با سیاست‌های او موافق باشند و هم تمام قد از او حمایت کنند و هم در بین حامیانش چهره‌ای محبوب و مقبول باشند.

چالش بعدی سندرز انتخاب معاونی است که رای حامیان فعلی او را در بین اقلیت‌های دینی و نژادهای مختلف آمریکا حفظ کند. کمپین سندرز بیشتر بین جوانان و مهاجران لاتین و آسیایی و نیز مسلمانان و منتقدان رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود طرفدار دارد، پس انتخاب درست آن است که زن یا مردی جوان و از میان این نژادها را برگزیند که بین مسلمانان نیز محبوب باشد و همچنین از منتقدان رژیم صهیونیستی و ماجراجویی‌های منطقه‌ای رژیم آل سعود نیز باشد.

چالش دیگر سندرز سن بالای او و بیماری قلبی‌ا‌ش است که همین چند ماه پیش او را روانه تخت اتاق عمل بیمارستان کرد، پس باید معاونی را برگزیند که علاوه بر تمام مشخصه‌های فوق قابلیت پذیرش به عنوان رئیس جمهور جایگزین در صورت مرگ سندرز را از جانب مردم داشته باشد.

چالش آخر سندرز منش سیاسی معاونش خواهد بود و او مجبور است کسی را انتخاب کند چپ یا حداقل میانه‌رو باشد تا حامیانش از شعارهای تند، انتقادی و ضد سرمایه‌داری انتخاباتی او دلسرد نشوند.
برای سندرز شاید تنها دو انتخاب معقول وجود داشته باشد، یکی سناتور نینا ترنر و دیگری سناتور تامی بالدوین.

نینا ترنر ۵۲ ساله روی کاغذ تمام مواد لازم معاونت سندرز را دارد؛ او زنی از مخالفان جدی و سرسخت ترامپ است که از ابتدا در هسته اصلی اعضای کمپین سندرز بوده است، سیاهپوست است، فعال حقوق اجتماعی، ضد جنگ و از حامیان قوانین رفاه اجتماعی است و البته از سران حزب دموکرات است اما ممکن است با انتخاب او سندرز رای بخشی از لاتین‌ها و آسیایی‌ها را از دست دهد و در عوض به دلیل یدک کشیدن برند باراک اوباما توسط بایدن نتواند این فقدان را از آرای سیاه‌پوستان جایگزین کند.

تامی بالدوین ۵۶ ساله هم گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد؛ او نیز زنی از مخالفان جدی و سرسخت ترامپ است که از حامیان حقوق دگرباشان جنسی و هم‌جنس‌گراها و از حامیان و فعالین لیست امیلی(انجمنی که از حقوق زنان و حق سقط جنین حمایت می‌کند) است، از اعضای اصلی کمیسیون آموزش، سلامت، انرژی و محیط زیست سنا بوده و از سران حزب دموکرات به شمار می‌رود.

و در نهایت از منتقدان ترور و جنگ‌‌افروزی آمریکا در جهان است اما یک نقطه منفی برای انتخاب او به عنوان معاون سندرز وجود دارد و اینکه بالدوین سفیدپوست است و این انتخاب ممکن است به دلسردی تمام نژادها و اقلیت‌های حامی سندرز بینجامد.

کدخبر: ۳۱۸۰۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر