کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۴۷۹۳
تاریخ خبر:

چه کسی دروازه‌بان اول ‌پرسپولیس می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | پرسپولیس فصل بعد علیرضا بیرانوند را در اختیار نخواهد داشت. گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی در نظر دارد بوژیدار رادوشوویچ را تبدیل به دروازه‌بان اول خود ‌کند و به دنبال یک دروازه‌بان دوم مطمئن برای فصل بعد است‌ اما ممکن است در آینده استراتژی او تغییر ‌کند و باز هم به دنبال یک دروازه‌بان اول بگردد و رادو همچنان گزینه دوم یحیی باشد‌ اما چند دروازه‌بان وجود دارند که می‌توانند در پرسپولیس رادو را نیمکت‌نشین کنند؟

*** پیام نیازمند
دروازه‌بان سپاهان یکی از بهترین‌های لیگ نوزدهم بود. او تا هفته هشتم حتی یک گل هم دریافت نکرده بود و طلسم گل نخوردن او با اعلام یک پنالتی اشتباه علیه سپاهان در بازی با پارس جنوبی جم شکسته شد. او البته روزهای بدی هم داشت. مثل بازی با صنعت‌نفت در آبادان که با شکست ۴بر۲ سپاهان همراه بود‌ اما نیازمند در چند مسابقه هم یک تنه سپاهان را در بازی نگه داشت. اوج درخشش او در بازی مقابل پدیده مشهد در دور برگشت لیگ هجدهم بود که نمایش او باعث شد قلعه‌نویی اعتراف کند که این بهترین نمایش یک دروازه‌بان در لیگ برتر بود.

با چنین کیفیتی، نیازمند اگر به پرسپولیس بپیوندد قطعا تبدیل به دروازه‌بان اول این تیم خواهد شد‌ اما در شرایط فعلی احتمال انجام این انتقال نزدیک به صفر است. دو ماه پیش شایعه شد که او فصل آینده به پرسپولیس خواهد رفت اما خیلی زود باشگاه سپاهان از یک پیشنهاد اروپایی برای او خبر داد تا مشخص شود که سپاهانی‌ها اصلا تمایلی به انجام چنین انتقالی ندارند. ضمن اینکه نیازمند این روزها به دنبال ترانسفر شدن به اروپاست و پیش‌بینی می‌شود مربی دروازه‌بان‌های پرتغالی سپاهان، کلید حضور او در اروپا و احتمالا لیگ پرتغال است. او در حال حاضر مستعدترین دروازه‌بان جوان فوتبال ایران است و شاید بهترین تصمیم برای او همین لژیونر شدن باشد. در مجموع او بهترین و غیرممکن‌ترین گزینه برای جانشینی بیرانوند در پرسپولیس است.

*** رشید مظاهری
دروازه‌بان فعلی تراکتور در سال‌های گذشته همواره کاندیدای پیوستن به پرسپولیس بود. در هر پنجره نقل و انتقالاتی یکی از مهم‌ترین شایعات، خبر مذاکره مظاهری با پرسپولیس بود اما بعد از اینکه بیرانوند به پرسپولیس پیوست، این شایعات کمرنگ‌تر شدند. در نقل و انتقالات ابتدای لیگ هجدهم، جدایی بیرانوند از پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسید و به همین دلیل مظاهری از همیشه به پرسپولیس نزدیک‌تر شده بود اما ناگهان خبر رسید که مظاهری به تراکتورسازی تبریز پیوسته است. شایعه شده بود که مبلغ قرارداد او در حدود ۲۰ میلیارد تومان است و حتی کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال هم همین ادعا را در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد.

اما مظاهری با تکذیب این مبلغ، اولیایی را تهدید به شکایت کرد. با این حال کتمان کردنی نیست که مظاهری با مبلغی نجومی به تراکتور پیوسته و جدایی او از این تیم کار آسانی نیست. در واقع پرسپولیس اگر خواهان جذب او باشد باید مبلغی احتمالا بالاتر از ۱۰ میلیارد هزینه کند اما مشکل فقط ارزش بالای مظاهری نیست. او امسال در چند نوبت با پرسپولیسی‌ها و هواداران‌شان در فضای مجازی درگیر شد و محبوبیت خود را در میان آنها از دست داد. در واقع به نظر می‌رسد خود او هم دیگر مثل سابق تمایلی به پیوستن به پرسپولیس ندارد و پرونده حضور او در این تیم احتمالا برای همیشه بسته شده است. اما شاید تا پایان فصل اتفاقات دیگری رخ بدهد و راه برای پرسپولیسی شدن مظاهری باز شود.

*** علیرضا حقیقی
او به خودش لقب پسر پرسپولیس را داده است. حقیقی علاقه شدیدی به پرسپولیس دارد و از نظر تعصب شاید قابل مقایسه با بیرانوندی که گفته می‌شد استقلالی بود نیست. او در همه مصاحبه‌هایش از عشق به پرسپولیس و هوادارانش می‌گوید و در این راه حتی از طعنه زدن به بیرانوند هم ابایی ندارد. حقیقی از نظر فنی یکی از بهترین دروازه‌بان ‌های ایران است و کیفیت بالای خود را در جام جهانی ۲۰۱۴ ثابت کرده ‌ اما گاهی اشتباهاتی مرتکب می‌شود که از دروازه‌بانی مثل او بعید است. با این حال او در میان هواداران پرسپولیس محبوب است و به همین دلیل راه برای بازگشت او به این تیم همیشه باز است.

حقیقی تا دو سال پیش لیگ ایران را در حد و اندازه خود نمی‌دانست اما امسال ناگهان به نساجی قائمشهر پیوست و حالا احتمال حضور او در پرسپولیس بیشتر از هرزمان دیگری است. به ویژه اینکه بیرانوند هم فصل آینده در این تیم حضور نخواهد داشت. بازگشت حقیقی به پرسپولیس در فصل آینده با اما و اگرهایی روبه‌روست. حقیقی به هر حال کیفیت بالایی دارد و برای نیمکت‌نشینی به پرسپولیس نخواهد رفت. به نظر می‌رسد او فقط در شرایطی به تیم محبوبش بازخواهد گشت که از سوی یحیی گل‌محمدی تضمینی برای فیکس بودن دریافت کند اما اگر قرار باشد نیمکت‌نشین رادوشوویچ باشد یا به صورت چرخشی در ترکیب اصلی قرار بگیرد، بازگشت او به پرسپولیس باز هم منتفی خواهد بود.

*** سوشا مکانی
سوشا هم مثل حقیقی تا یک سال پیش در اروپا بازی می‌کرد و بازی در لیگ برتر ایران را در شان خود نمی‌دانست اما فصل قبل به شکلی ناگهانی به ایران برگشت و به نفت مسجدسلیمان پیوست. سوشا ابتدا در این تیم نمایش‌های خوبی داشت اما اعتماد به نفس زیاده از حد و همیشگی او کار دستش داد و چند اشتباه بد مرتکب شد. با این حال یکی از بهترین نمایش‌های او بازی مقابل پرسپولیس در تهران بود. او در این بازی چند واکنش فوق‌العاده داشت و یکی از عوامل اصلی پیروزی تیمش در تهران مقابل پرسپولیس بود. نمایش او اما زیاد به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامد و عده‎‌ای از آنها در فضای مجازی به او حمله کردند.

سوشا هم در اتفاقی عجیب، لطف مجازی هواداران استقلال! به خودش را به هواداران پرسپولیس یادآوری کرد و از بی‌معرفتی آنها هم انتقاد کرد. کار به جایی رسید که یک مصاحبه طوفانی هم انجام داد و حسابی به هواداران پرسپولیس تاخت. حالا رابطه او و هواداران پرسپولیس به شدت تیره و تار است. شاید تا فصل قبل، این احتمال وجود داشت که سوشا به پرسپولیس برگردد و خاطرات تلخ خود و هواداران این تیم را در لیگ چهاردهم از اذهان عمومی پاک کند اما با اتفاقاتی که در چند ماه اخیر رخ داد به نظر می‌رسد او هم به این زودی شانسی برای بازگشت به پرسپولیس نخواهد داشت. ضمن اینکه احتمالا هم کادر فنی و هم هواداران، کیفیت رادوشوویچ را از سوشا بالاتر می‌دانند!

کدخبر: ۳۳۴۷۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر