کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۴۲۷
تاریخ خبر:

چهره هفته| ‌لطایفِ لطیفه در وادی مستوران

روزنامه هفت صبح | «نقش جهانی را می‌آفریند که در آن متولد می‌شوی، زند‌گی می‌کنی و می‌میری.» این نقل قولی است از نازنین فراهانی که در مصاحبه‌ای به زبان آورد. حالا سریال «مستوران» فرصتی تازه در اختیار خانم فراهانی قرار داده است تا با نقش «لطیفه» جهانی تازه بیافریند و در آن زندگی کند.

لطیفه مادری است آرام و صبور و مهربان. روزگار برای او بازی‌ها دارد و اتفاقات مختلف، آزمونی است برای محک صبر او. نازنین فراهانی‌، برای ارائه خصلت‌های مادرانه، اندازه نگه داشته و شمایل او درست همانی است که مخاطب از یک مادر در ذهن دارد. خود، غرق در آشوب است اما اجازه نمی‌دهد عنان زندگی از دستش خارج شود.

صلابت، دیگر ویژگی مهم لطیفه است؛ همان چیزی که از مادر، شمایلی «اسطوره‌ای» ساخته. بازیگر درک درستی از جمیع ویژگی‌های مادر داشته و آن را باورپذیر ارائه کرده. فراهانی برای ترسیم شخصیت لطیفه، حتی از خطوط چهره‌اش بهره برده و به‌قاعده از حرکات چشم و بدن و نیز صدا بهره گرفته… اواخر دهه هفتاد بود که فراهانی بازیگری را با «زیر پوست شهر» آغاز کرد.

او پیش‌تر روی صحنه تئاتر درخشید، در کانون پانتومیم ایران دانش خود را بالا برد و مدتی بعد فعالیت ژورنالیستی انجام داد و همین تجربیات، به درک بیشتر او از بازیگری کمک کرد. «مستوران» آوردگاهی است تا فراهانی به عنوان بازیگری بی‌حاشیه، استعداد خود را به رخ بکشد‌؛ او توانسته شخصیت «لطیفه» را تبدیل به نقش‌های ماندگار کارنامه‌اش کند.

کدخبر: ۴۶۸۴۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر