کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۵۱۶۱
تاریخ خبر:

۵ سرمربی در یک قدمی استعفا یا اخراج

روزنامه هفت صبح| ‌تا امروز فقط یک سرمربی لیگ‌برتری از کار برکنار شده است. البته یکی دو مربی هم استعفا داده‌اند اما به نظر می‌رسد این استعفاها جدی نباشد. با این حال قابل پیش‌بینی است که در صورت باخت در دیدار بعدی، چند سرمربی دیگر یا اخراج شوند، یا استعفا دهند یا اولتیماتوم دریافت کنند. عملکرد این مربیان و میزان شانس اخراج یا استعفای آنها را در پایان بازی‌های هفته نهم بررسی می‌کنیم.

مهدی رحمتی: تا قبل از بازی با سپاهان مهدی رحمتی شرایط به شدت متزلزلی داشت. تیم او در 4 بازی متوالی مقابل نوبهار ازبکستان، آلومینیوم اراک، ملوان و الهلال عربستان شکست خورده بود. قبل از این 4 باخت هم نساجی فقط یک پیروزی 3 بر یک مقابل صنعت‌نفت بحران‌زده کسب کرده ‌‌و در خانه به گل‌گهر باخته بود و با مس رفسنجان و پیکان هم به تساوی رسیده بود. کار به جایی رسیده بود که هواداران نساجی در پایان بازی با آلومینیوم علیه رحمتی شعار داده و خواهان رفتن او شده بودند.

اما بازی با سپاهان شرایط را تغییر داد. نساجی یک نمایش جسورانه و هجومی ارائه داد و سپاهان خوش‌شانس بود که از این تیم یک امتیاز گرفت. در پایان بازی همان هوادارانی که خواهان جدایی او شده بودند، به شدت از او حمایت کردند. اما بازی روز پنجشنبه مقابل تراکتور اگر با باخت نساجی همراه شود می‌تواند دوباره شرایط را برای رحمتی دشوار کند. البته قطعا اخراجی در کار نخواهد بود اما او دوباره تحت فشار قرار خواهد گرفت.

عبدالله ویسی: بعد از شکست خانگی هفته اول مقابل استقلال، صنعت‌نفت توانست در بازی دوم فولاد را شکست دهد تا اینطور به نظر برسد که باخت به استقلال فقط یک اتفاق بوده است اما حالا که این تیم 7 بازی انجام داده، به نظر می‌رسد که همان پیروزی مقابل فولاد اتفاقی بوده است! صنعت‌نفت با دریافت 14 گل ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ‌برتر را هم به خودش اختصاص داده است. اگر گل دقیقه 96 مقابل پیکان نبود، وضعیت صنعت‌نفت از این هم بدتر بود.

ماجرا فقط نتایج بد نیست و عملکرد بازیکنان خارجی جذب شده توسط ویسی هم صدای هواداران را درآورده است. او خودش صدای این اعتراض‌ها را شنیده و پس از تساوی هفته گذشته مقابل تیم قعرنشین استقلال‌خوزستان استعفا هم داد اما کاملا مشخص است که این استعفا صوری است و برای کم کردن فشار از روی دوش خودش انجام شده است. اما اگر در بازی این هفته مقابل پرسپولیس هم نتیجه بدی به دست بیاید، اگر استعفا هم ندهد، برکنار خواهد شد.

محمود فکری: 8 بازی و فقط یک پیروزی که در هفته دوم به دست آمده است. هوادار با هدایت فکری کار را زودتر از بقیه تیم‌ها شروع کرد و با توجه به نفرات خوبی که جذب کرده بود، پیش‌بینی می‌شد نتایج خوبی بگیرد اما امروز تیم او در رده دوازدهم جدول ایستاده است. هوادار در 6 بازی اخیر پیروز نشده و 4 شکست و دو تساوی را در کارنامه ثبت کرده است.

این تیم در خانه هرگز موفق به پیروزی نشده و 3 باخت و یک مساوی خانگی را تجربه کرده است. هوادار در آخرین بازی خود مقابل گل‌گهر در سیرجان به تساوی 3 - 3 رسید اما اگر اشتباهات داوری نبود، این نتیجه را باید با باخت عوض می‌کرد! یکی از عجیب‌ترین نتایج این تیم شکست 3 بر 2 مقابل استقلال بود، آن هم در شرایطی که تا دقیقه 20 با دو گل از این تیم در ورزشگاه آزادی پیش افتاده بود. اگر هوادار در بازی بعدی مقابل پیکان نتیجه مناسبی نگیرد، باید منتظر هر اتفاقی درباره محمود فکری باشیم.

رسول خطیبی: 6 امتیاز از 8 بازی و فقط یک پیروزی که مقابل تیم قعرنشین استقلال خوزستان رقم خورده است، آن هم البته با گلی در وقت‌های تلف شده! اما اگر مصاحبه‌های سرمربی و دستیارش را بخوانید، با خودتان می‌گویید این تیم حداقل در میانه‌های جدول ایستاده است! رسول خطیبی تقریبا بعد از تمام بازی‌های تیمش مدعی شده که پیکان بهتر از حریفانش بازی کرده و موقعیت‌های بیشتری خلق کرده است!

اما واقعیت این نیست و اگر او واقعا چنین اعتقادی دارد، قطعا به مشکل خواهد خورد. کما اینکه همین حالا هم شرایط خوبی ندارد اگرچه که خبری از اولتیماتوم مدیران باشگاه به او نیست. احتمالا جوانگرایی در تیم باعث شده تا مدیران باشگاه زیاد به او سخت نگیرند. پیکان این هفته باید مقابل هوادار قرار بگیرد و اگر نتواند در این بازی هم نتیجه خوبی بگیرد به احتمال زیاد رسول خطیبی با واکنش تند مدیران باشگاه مواجه خواهد شد. مشکل اینجاست که هوادار هم شرایط خوبی ندارد و بازی مقابل این تیم برای پیکان اصلا آسان نیست.

سیروس پورموسوی: نقل و انتقالات این باشگاه قبل از شروع فصل، نشان می‌داد که استقلال خوزستان یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ یک خواهد بود و خیلی زود مشخص شد که پیش‌بینی‌ها درباره این تیم درست بوده است. البته اگر فوتبال وقت‌های تلف شده نداشت، احتمالا استقلال خوزستان امروز قعرنشین نبود چرا‌که این تیم در 5 بازی بعد از 90 دقیقه قانونی گل خورده و امتیاز از دست داده است اما این نمی‌تواند توجیهی برای پورموسوی باشد و این دقیقا ضعف شخص اوست که نمی‌تواند بازیکنانش را تا سوت پایان باانگیزه نگه دارد.

پورموسوی دو هفته پیش از هدایت استقلال خوزستان استعفا داد اما مدیران باشگاه موافقت نکردند و او به تمرینات بازگشت و یک بار دیگر پیروزی مقابل صنعت‌نفت را از دست داد. این تیم در بازی بعدی خود میزبان گل‌گهر سیرجان است و اگر در این بازی سخت هم ببازد، تقریبا هیچ شکی وجود ندارد که کار سیروس پورموسوی در استقلال خوزستان تمام است، چه با استعفا و چه با برکناری از سوی مدیران باشگاه.

کدخبر: ۵۴۵۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر